  • 1. Data: 2012-12-06 12:12:46
    Temat: deska podłogowa ---
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Witam,

    planuję położenie deski podłogowej. Byłem wczoraj w sklepie Komfort i mają
    tam dość duży wybór desek. U mnie będzie ogrzewanie podłogowe, więc deska
    musi być trzywarstwowa (lita się nie nadaje) o grubości 15mm. Z tego co
    wiem, taka deska musi być przyklejona do podłoża i do sąsiadujących desek.

    W Komforcie można kupić deski z ich montażem. Taki montaż kosztuje 55zł/m2
    netto. To chyba dość drogo?

    Może ktoś ma doświadczenie, ostatnio robił podłogi? Gdzie kupić aby było
    dobrze i tanio, kogo zatrudnić do układania i klejenia?

    A może deska Barlinecka?

    Panele raczej nie, chyba, że tylko na poddaszu. Są tanie, ale wygląd
    kiepski. Mam panele w mieszkaniu i drugi raz bym nie chciał.

    Pozdrawiam,
    BWP

    P.S.
    Poprzednio napisałem ten temat z news.aioe.org i chyba nie był widoczny z
    poziomu news.task.gda.pl. Coś się złego dzieje z serwerami...

  • 2. Data: 2012-12-06 12:32:17
    Temat: Re: deska podłogowa ---
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tam dość duży wybór desek. U mnie będzie ogrzewanie podłogowe, więc deska
    > musi być trzywarstwowa (lita się nie nadaje) o grubości 15mm.

    Czemu sie nie nadaje?

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-12-06 12:49:16
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Czemu sie nie nadaje?

    Pewnie boi się, że mu się lita wypaczy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2012-12-06 12:49:24
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    > Czemu sie nie nadaje?

    Tak mi powiedziało dwóch różnych sprzedawców w różnych sklepach. Podobno
    lita deska może się wygiąć, odkształcić i dlatego nie można jej montować na
    podłodze z ogrzewaniem. Zresztą wtedy nie uznają gwarancji.

    Wolę nie ryzykować i zamontować deskę z rekomendacją producenta, że nadaje
    się na ogrzewanie.

  • 5. Data: 2012-12-06 13:06:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > na podłodze z ogrzewaniem. Zresztą wtedy nie uznają gwarancji.
    >
    > Wolę nie ryzykować i zamontować deskę z rekomendacją producenta, że nadaje

    Co rok to jakies nowe trendy jak widac. Kiedy ja mialem taki dylemat, to
    niemal wszystko co egzotyczne do 15mm nadawalo sie na grzana podloge.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-12-06 15:16:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wiem, taka deska musi być przyklejona do podłoża i do sąsiadujących desek.

    Toż to właśnie deska trójwarstwowa :-)

    > Panele raczej nie, chyba, że tylko na poddaszu. Są tanie, ale wygląd
    > kiepski. Mam panele w mieszkaniu i drugi raz bym nie chciał.

    Pogadamy za kilka lat :-)

    Lubię drewno, wiele w drewnie robię, ale na ogrzewanie podłogowe nigdy w
    życiu nie dam deski klejonej do podłoża. Dlaczego? Ano dlatego, że jeszcze
    nigdy nie widziałem takiej która by nie pracowała i nie powstały szpary.
    Niezależnie od tego czy nasz barlinek czy jakieś egzotyczne gatunki
    wszystkie po pierwszym, lub drugim sezonie grzewczym dostają szczelin
    pomiędzy klepkami. Czasem małych, że tylko brud wchodzi, czasem takich, że
    można wetknąć paznokieć :-) Niezależnie od tego, czy układane w lecie czy w
    zimie, czy przy włączonym ogrzewaniu czy wyłączonym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-12-06 15:33:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    > jeszcze nigdy nie widziałem takiej która by nie pracowała i nie powstały
    > szpary.

    Mnie to się marzy podłoga właśnie z takich grubych desek, szerokich,
    ułożonych właśnie z takimi szparami :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2012-12-06 16:09:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mnie to się marzy podłoga właśnie z takich grubych desek, szerokich,
    > ułożonych właśnie z takimi szparami :-)

    A to co innego. Co innego porządne dechy, a co innego klepka która ze
    szparami wygląda IMO gorzej niż panele.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-12-06 16:46:42
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-06 15:33, quent pisze:
    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >

    > Mnie to się marzy podłoga właśnie z takich grubych desek, szerokich,
    > ułożonych właśnie z takimi szparami :-)

    Hm ... mam taką, a do tego jeszcze skrzypienie desek przy chodzeniu i
    niech się chowają wszystkie panele, deski barlineckie i inne takie
    współczesne wynalazki udające to czym nigdy nie będą (deskę), kto raz
    miał w domu normalne podłogi z desek, ten nigdy nic innego nie położy na
    podłogę....

    Olo

  • 10. Data: 2012-12-06 18:13:04
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > współczesne wynalazki udające to czym nigdy nie będą (deskę), kto raz miał
    > w domu normalne podłogi z desek, ten nigdy nic innego nie położy na
    > podłogę....

    e tam,
    wcale tak nie jest. Ani to ładne, ani praktyczne.