  • 11. Data: 2012-12-06 19:11:12
    Temat: Re: deska podłogowa ---
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Lubię drewno, wiele w drewnie robię, ale na ogrzewanie podłogowe nigdy w
    życiu nie dam deski klejonej do podłoża. Dlaczego? Ano dlatego, że jeszcze
    nigdy nie widziałem takiej która by nie pracowała i nie powstały szpary.
    Niezależnie od tego czy nasz barlinek czy jakieś egzotyczne gatunki
    wszystkie po pierwszym, lub drugim sezonie grzewczym dostają szczelin
    pomiędzy klepkami. Czasem małych, że tylko brud wchodzi, czasem takich, że
    można wetknąć paznokieć :-) Niezależnie od tego, czy układane w lecie czy w
    zimie, czy przy włączonym ogrzewaniu czy wyłączonym.

    ----------------------

    Trzy lata temu położona deska dwuwarstwowa 12,5x121x300-1200mm na Wakol PU
    225 (klej poliuretanowy) ani nie drgnie. Wylewka zagruntowana
    Wakol D3074 (koncentrat). Układana zimą.

    Podłoga do dzisiaj jest tak samo szczelna jak zaraz po położeniu :)

    Pozdrawiam
    nacocito

  • 12. Data: 2012-12-06 21:25:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
    > Witam,
    >
    > planuję położenie deski podłogowej. Byłem wczoraj w sklepie Komfort i
    > mają tam dość duży wybór desek. U mnie będzie ogrzewanie podłogowe,
    > więc deska musi być trzywarstwowa (lita się nie nadaje) o grubości
    > 15mm. Z tego co wiem, taka deska musi być przyklejona do podłoża i do
    > sąsiadujących desek.

    nie musi... ani do podłoża ani do siebie, ackolwiek może być klejona

    > W Komforcie można kupić deski z ich montażem. Taki montaż kosztuje
    > 55zł/m2 netto. To chyba dość drogo?

    jeśli za sam montaz biorą 55 zł/2 to chyba sie muszę zając ukąłdanie deski
    podłogowej :)

    > Może ktoś ma doświadczenie, ostatnio robił podłogi? Gdzie kupić aby
    > było dobrze i tanio, kogo zatrudnić do układania i klejenia?
    >
    > A może deska Barlinecka?

    a może...

    dobrze to kupić np Barlinek, tanio to będzie teraz trudno, drewno strasznie
    sie drogie zrobiło, chyba ze kupić w internecie pozaklasówkę, będzie taniej
    ale zostaje sporo spadów i trzeba sie narobić przy sortowaniu.

    do układania najlepiej zatrudnić fachowca, fachowieć za ukłądanie
    pozaklasówki policzy sobei sporo więcej.

    dobre panale ciężko jest na pierwszy rzut oka odróżnić od deski.

  • 13. Data: 2012-12-06 21:26:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > jakieś egzotyczne gatunki wszystkie po pierwszym, lub drugim sezonie
    > grzewczym dostają szczelin pomiędzy klepkami.

    bezedury... u mnie jakoś sie szczeliny nie porobiły :)

  • 14. Data: 2012-12-07 08:58:06
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Olo" napisał w wiadomości grup
    > Hm ... mam taką, a do tego jeszcze skrzypienie desek przy chodzeniu i

    Ja w ogóle lubię drewno, najlepiej jasne jakieś.
    Taka podłoga byłaby cool. Jednak w domu który wybudowałem mam wszędzie
    podłogówkę i takie rozwiązanie nie byłoby najlepsze z tego powodu.
    Ten typ ogrzewania jest dla mnie wprost idealny! Sprawdza się znakomicie.
    Podłoga jest o normalnej temp. ani ciepła ani zimna, zero grzejników na
    ścianach a w domu ciepło, ok. 22st. :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2012-12-07 09:37:29
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Dec 6, 3:33 pm, "quent" <x...@x...com> wrote:
    > U ytkownik "Ergie"  napisa w wiadomo ci grup

    > Mnie to si marzy pod oga w a nie z takich grubych desek, szerokich,
    > u o onych w a nie z takimi szparami :-)

    Bo nie miałeś :P Ja mieszkałem ostatnie 10 lat z podłogą na legarach i
    nieśpieszno mi do tego. Cyklinowałem ostatni raz z 7 lat temu, w
    zasadzie znowu nadaje się do cyklinowania - tyle że kosztuje to
    niewiele mniej niż np. położenie paneli.

    mucher

  • 16. Data: 2012-12-07 10:01:45
    Od: w...@g...com

> [...]
    > Ten typ ogrzewania jest dla mnie wprost idealny! Sprawdza się znakomicie.
    > Podłoga jest o normalnej temp. ani ciepła ani zimna, zero grzejników na

    No właśnie dokładnie jest odwrotnie - dokładnie mam na myśli twój tok rozumowania -
    że mając podłogówkę i brak drewna na podłodze, a mając drewno i kaloryfery. To znaczy
    gdy na podłodze leży drewno, wtedy CAŁY rok masz podłogę o normalnej temperaturze i
    nie ma dyskomfortu z chodzeniem boso (ty,dzieciaki,goście, etc.) po tej podłodze.
    Natomiast podłogówka z płytkami - owszem w sezonie grzewczym jest miło, ale co z
    następnym pół roku ? Czy wtedy też jest "ani ciepła ani zima" ? Miły chłód bijący
    latem, gdy stąpam po płytkach ?

    Oczywiście to wszystko są preferencje poszczególnych osób, jedni całe życie chodzą w
    butach/kapciach po domu, inni nie potrafię/nie lubią. Ja nie jestem w stanie
    wytrzymać bez kapci latem w łazience na gołej płytce (dlatego są dywaniki), nie
    mówiąc już o salonie wyłozonego płytkami u gości.

    Oczywiście oprócz tej wady (w moim odczuciu) podłogówka ma (ponoć) wiele innych
    zalet. Idealnie byłoby drewno+podłogówka.

    pzdr
    Bogdan

  • 17. Data: 2012-12-07 10:15:10
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Natomiast podłogówka z płytkami - owszem w sezonie grzewczym jest miło,
    > ale co z następnym pół roku ?

    Nie mam płytek.
    Mam podłogę winylową:
    https://plus.google.com/u/0/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5771000423523877586

    Podłogówka ma tę jeszcze zaletę, że wszędzie jest jednakowa temp. Nie ma
    stref chłodniejszych/cieplejszych jak z grzejnikami gdzie np. przy grzejniku
    jest za gorąco a gdzieś w kącie wręcz przeciwnie.
    Mieszkałem z grzejnikami w różnych mieszkaniach całe życie i mam ich dosyć.

    > Oczywiście to wszystko są preferencje poszczególnych osób

    Zgadza się.

  • 18. Data: 2012-12-07 10:43:19
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Oczywiście oprócz tej wady (w moim odczuciu) podłogówka ma (ponoć) wiele
    > innych zalet. Idealnie byłoby drewno+podłogówka.

    No i właśnie chcę takiego rozwiązania. Drewno i podłogówka. Płytki będą
    jedynie w łazienkach i może w kuchni.

  • 19. Data: 2012-12-07 10:44:37
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    > Nie mam płytek.
    > Mam podłogę winylową:

    I jak się sprawuje taka podłoga winylowa? Zadowolony jesteś?

  • 20. Data: 2012-12-07 10:54:35
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup
    > I jak się sprawuje taka podłoga winylowa? Zadowolony jesteś?

    Bardzo jestem zadowolony.
    Akurat ta wykładzina w salonie jest zbyt delikatna co nie byłoby problemem
    gdybym nie miał dużego psa, który pazurami potrafi zrobić w niej dziurę.
    Ale w innych pokojach mam inną wykładzinę i tam ona jest nie do ruszenia.
    Wszystko to tarkett - różne rodzaje.
    Wiem, że pokutuje u nas ciągle mit PRLowskiego gumoleum i pewnie dlatego
    ludzie czesto nie biorą pod uwagę w ogóle takich wykładzin ;-)