  • Data: 2009-02-02 08:43:57
    Temat: Re: drzewo truskawkowe
    Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Drzewo truskawkowe to drzewo truskawkowe, nie liczi. To arbutus.

    http://www.dyg.ie/item/strawberry-tree

    Jak widać, jest irlandzkim skarbem. :-)

    W ogrodzie botanicznym w Dublinie rosło drzewo truskawkowe, dorosło sędziwego
    wieku /pień ma ponad metr średnicy/. Z powodu jakiegoś tam kataklizmu /nie
    pamiętam... sprawdzę przy najbliższej wizycie w ogrodzie/ zostało złamane i
    pozostał po nim tylko pień. Na szczęście - odbijają młode pędy. Mają już ok.
    metra wysokości. Kwiaty widziałam w zeszłym roku, owoców - nie. Kwiaty podobne
    do kwiatów borówki.

    Roślina faktycznie jest skarbem, bo w ogrodzie dublińskim bardzo niewiele
    roślin jest opisanych czymkolwiek więcej niż nazwą łacińską. Do tych
    nielicznych należy kawa, tillandsia, bixa orellana i drzewo truskawkowe
    właśnie. Może jeszcze ze dwa - trzy by się znalazły.

    Ania

    Jadłam owoce - kandyzowane, chińskiej produkcji. Z pestką podobną do pestki
    mirabelki, tyle że nieco bardziej wydłużoną. Kwaskowate, trudno mówić o
    własnej słodyczy - były otoczone cukrem.