  • 1. Data: 2009-01-29 16:00:00
    Temat: drzewo truskawkowe
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Co Wy na to?
    http://www.allegro.pl/item533060399_drzewko_truskawk
    owe_raj_dla_oczu_i_podniebienia.html
    Czy to coś jest do uprawiania w naszych warunkach, a owoce da się jeść i
    smakują?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-01-29 16:31:48
    Temat: Re: drzewo truskawkowe
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 17:00:00 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
    owe_raj_dla_oczu_i_podniebienia.html
    > Czy to coś jest do uprawiania w naszych warunkach, a owoce da się jeść i

    Warto poczytać, co inni na ten temat:
    http://www.bio-forum.pl/messages/527/59141.html

  • 3. Data: 2009-01-29 18:33:44
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    owe_raj_dla_oczu_i_podniebie
    nia.html
    > Czy to coś jest do uprawiania w naszych warunkach, a owoce da się jeść i

    Nie zimuje w gruncie,a z truskawkami nie ma nic wspólnego.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 4. Data: 2009-01-29 20:05:19
    Od: nevisilien <n...@g...com>

    to po prostu liczi. u nas nie przezimuje w gruncie. do hodowania w
    doniczce na oknie, ew. wystawiania na taras w lecie. owoce sa smaczne,
    slodkawe, jedrne - trzeba obracze skorki.

  • 5. Data: 2009-01-29 20:07:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 12:05:19 -0800 (PST), nevisilien napisał(a):

    > to po prostu liczi. u nas nie przezimuje w gruncie. do hodowania w
    > doniczce na oknie, ew. wystawiania na taras w lecie. owoce sa smaczne,
    > slodkawe, jedrne - trzeba obracze skorki.

    Ale chyba jednak lepiej poszukać sadzonek, niż kupowac wątpliwej jakości
    nasiona, niecertyfikowane na pewno. Ja w każdym razie mam ochotę, może
    wiosną gdzies znajdę. Lubię tarasowe.

  • 6. Data: 2009-01-29 21:52:26
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Ale chyba jednak lepiej poszukać sadzonek, niż kupowac wątpliwej jakości
    > nasiona, niecertyfikowane na pewno. Ja w każdym razie mam ochotę, może
    > wiosną gdzies znajdę. Lubię tarasowe.

    To nie jest liczi.Nasiona miałem z Holandii,wschodziły.Z krajowej firmy
    nie wschodziły,też były zagraniczne,ale stare.Za krzaczor po kolana dałem
    40zet,trzy lata temu,w ogrodzie nie przezimował.Zreszta moje siewki też nie
    przeżyły zimy.Nasiona trzeba siać jesienią i zostawić w ogrodzie przez zimę.
    Mirzan

  • 7. Data: 2009-02-02 01:27:38
    Od: Bądź Zdrów <s...@g...pl>

    Użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    owe_raj_dla_oczu_i_podniebienia.html

    > Czy to coś jest do uprawiania w naszych warunkach, a owoce da się jeść i

    To mi przypomina li-chi. Tak się to bodaj transliteruje z chińszcyzny
    (ale pewności nie mam :) ). Czy bo ja wiem? Owoce siakieś takie mdłe mi
    się wydały, no ale były ze sklepu, więc może rwane "na zielono", a
    później dojrzewały - nie wiem, nie znam się.

  • 8. Data: 2009-02-02 01:30:50
    Od: Bądź Zdrów <s...@g...pl>

    Użytkownik mirzan napisał:

    > To nie jest liczi.

    Nie? A to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczi_chi%C5%84skie ?
    Podobne.

  • 9. Data: 2009-02-02 08:43:57
    Od: "czeremcha " <c...@g...pl>

    Drzewo truskawkowe to drzewo truskawkowe, nie liczi. To arbutus.

    http://www.dyg.ie/item/strawberry-tree

    Jak widać, jest irlandzkim skarbem. :-)

    W ogrodzie botanicznym w Dublinie rosło drzewo truskawkowe, dorosło sędziwego
    wieku /pień ma ponad metr średnicy/. Z powodu jakiegoś tam kataklizmu /nie
    pamiętam... sprawdzę przy najbliższej wizycie w ogrodzie/ zostało złamane i
    pozostał po nim tylko pień. Na szczęście - odbijają młode pędy. Mają już ok.
    metra wysokości. Kwiaty widziałam w zeszłym roku, owoców - nie. Kwiaty podobne
    do kwiatów borówki.

    Roślina faktycznie jest skarbem, bo w ogrodzie dublińskim bardzo niewiele
    roślin jest opisanych czymkolwiek więcej niż nazwą łacińską. Do tych
    nielicznych należy kawa, tillandsia, bixa orellana i drzewo truskawkowe
    właśnie. Może jeszcze ze dwa - trzy by się znalazły.

    Ania

    Jadłam owoce - kandyzowane, chińskiej produkcji. Z pestką podobną do pestki
    mirabelki, tyle że nieco bardziej wydłużoną. Kwaskowate, trudno mówić o
    własnej słodyczy - były otoczone cukrem.

  • 10. Data: 2009-02-02 15:09:17
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Jadłam owoce - kandyzowane, chińskiej produkcji. Z pestką podobną do pestki
    > mirabelki, tyle że nieco bardziej wydłużoną.

    Drzewo truskawkowe,Arbutus unedo nie ma pestki.
    Mirzan