  • 1. Data: 2009-01-29 08:10:56
    Temat: Kłopoty z cyklamenami
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Nie mogę utrzymać w dobrej kondycji cyklamenów. Stoją na podłodze tuż
    przy zachodniej szybie, mają mnóstwo światła. Szybko więdną, jeszcze
    zanim rozwiną się wszystkie pączki. Temperatura w domu to 22-23 stopnie.
    Podłoga jest kamienna, podgrzewana, lecz tam, gdzie stoją, chlodna.
    Podlewanie na podstawkę.
    Co może być przyczyną?
    Inne kwiaty mają się znakomicie.
    --
    Basia

  • 2. Data: 2009-01-29 10:03:46
    Temat: Re: Kłopoty z cyklamenami
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik Bbjk napisał:
> [...]
    > zanim rozwiną się wszystkie pączki. Temperatura w domu to 22-23 stopnie.
    > Podłoga jest kamienna, podgrzewana, lecz tam, gdzie stoją, chlodna.

    Chyba właśnie to mnóstwo światła.

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 3. Data: 2009-01-29 12:20:17
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Krystyna Chiger pisze:

    > Chyba właśnie to mnóstwo światła.

    Ok, przestawię za inne doniczki, dzięki.
    W naturze one rosną niekiedy na polanach, w pełnym słońcu, stąd
    mniemanie, że dużo światła jest ok.
    Ale i pod drzewami...
    --
    B.

  • 4. Data: 2009-01-29 14:49:08
    Od: "MM" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest kamienna, podgrzewana, lecz tam, gdzie stoją, chlodna. Podlewanie na

    Jest im za ciepło. Ja mam zawsze te same problrmy xz cyklamenami. Nigdy nie
    jestem zadowolony, gdy ktoś mnie obdruje fiołkiem alpejskim w doniczce. O
    tej porze, powinny stać na chłodnej werandzie - do 10 st. C. Ja takiej nie
    mam w bloku.
    Wogóle, jak kupuję jakąś roślinę, której nie znam, zawsze sprawdzam
    uprzednio jak znosi "blokowe" warunki. Jak piszą, że musi mić w zimie
    chłodno to nie kupuję.

  • 5. Data: 2009-01-29 15:20:32
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    MM pisze:

> [...]
    > tej porze, powinny stać na chłodnej werandzie - do 10 st. C. Ja takiej nie

    Odpada, też nie mam takiej.
    Ale może te bulwy (dużo ich jest) teraz zasuszyć i wysadzić latem w
    ogrodzie gdzieś pod krzakiem? Przetrwają zimę?
    --
    Basia

  • 6. Data: 2009-01-29 18:35:29
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > Ale może te bulwy (dużo ich jest) teraz zasuszyć i wysadzić latem w
    > ogrodzie gdzieś pod krzakiem? Przetrwają zimę?

    Dużo,czyli jedna.
    mirzan

  • 7. Data: 2009-01-29 18:38:58
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    ?
    --
    B.

  • 8. Data: 2009-01-29 21:53:48
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > ?
    > --
    > B.

    Bulwa.

  • 9. Data: 2009-01-30 07:21:41
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    mirzan pisze:

    > Bulwa.

    To wiem, że piszesz o jednej bulwie. Ale skąd taka przenikliwość?
    Chyba, że to jakiś żart hermetyczny był?
    Bulw jest wiele, w różnych miskach rosną, a kwiaty z nich są w wielu
    kolorach.
    --
    Basia

  • 10. Data: 2009-01-30 08:19:31
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > To wiem, że piszesz o jednej bulwie. Ale skąd taka przenikliwość?
    > Chyba, że to jakiś żart hermetyczny był?
    >  Bulw jest wiele, w różnych miskach rosną, a kwiaty z nich są w wielu
    > kolorach.

    W jednej doniczce jest jedna bulwa.Cyklamena.
    mirzan