  • Data: 2015-07-05 18:21:52
    Temat: Re: ej solarnicy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-07-05 13:52, Adam Sz. wrote:
    > Czeemu? Jakbym mial basen tez bym go do pompy ciepla podlaczyl wymiennikiem :-)

    A widzialeś kiedykolwiek żeby jakiś normalny człowiek (np. tępy ABS z
    beemki) tak robił? Widzialeś? Czyli nienormalne. "Nikt tak nie robi,
    Panie...".

    > Zapodaj wymiary basenu i z czego jest zrobiony - sprobujemy policzyc ;)

    3.5m średnicy, 70cm wody. Zrobiony z tworzywa, zwykły rozporowy.

    > U mnie z ~40m szlaucha ogrodowego (zielonego) do podlewania (polowa 3/4',
    > polowa 1/2') lezacego na trawie spuszczam pod dosc duzym cisnieniem wode
    > o temperaturze "nie da sie dotknac tak parzy" przez jakas minute :)
    > Potem leci zimna.

    Ogromna róznica w kolorze - kupiłem czarną jak smoła rurkę 1/2 w Leroy w
    śmiesznej cenie - taka sztywna. Zrobiłem kilka pętelek o średnicy metra.
    Połaczone równolegle. W sumie poszło 300m rury. Woda wpuszczana dużą
    pompą zęzową (12V), leci ładnym strumieniem. Nie parzy, ale jest bardzo
    ciepła. Zeszłego lata zrobiłem również kilka luster z kilku listewek i
    maty odblaskowej do kaloryferów (folia alu + styropian). Działało
    bezbłędnie, tylko raz na 2 godziny trzeba było przestawić lustra.
    Gorąca. Mialem wtedy mniejszy basen, ale tym solarem dawało radę
    podgrzać do 36 pod koniec dnia.

    Chciałem wsadzić te rurki na blachę (poczernioną) i za szybę robiąc
    namiastę profesjonalnej izolacji. Ale dalej byłbym więźniem pogody -
    małe chmurki i bida.

    Darowalem sobie - piec daje się zautomatyzowac i jest znacznie szybszy
    (dzisiaj od 8 do 10 rano, woda ma 38 stopni, reszte dnia w
    podtrzymaniu), dodatkowo pompa w kotłowni przepompowuje też przez filtr
    więc nie ma kabli zasilających na zewnatrz. Nie wspomnę też o minach
    sąsiadow kiedy jest ~18 stopni a my w basenie. Wariaci, bo kto normalny
    w zimnej wodzie się kąpie!

    Nie oddałbym mojego śmieciucha za nic. Albo bym oddał i kupił maluteńki
    tylko do basenu ;)