  • Data: 2019-10-09 12:12:36
    Temat: Re: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 9 października 2019 10:00:01 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Nie pisz, że rozlane 100L a 2m3 nie robią Ci różnicy?

    Tak pi razy drzwi przyjmij że 1 godzina lania wody to 1m3
    Przez ostatnie 10 lat 3 razy miałem awarię.
    -W domu u mnie pęł wężyk pod umywalka na parterze. Było to ok 23 w nopcy jeszcze nie
    spalismy, usłyszałem szum i po ok minucie zakreciłem wodę. Mope wystarczył do
    usunięcia awarii.
    -W domu u mojej mamy też pękł wężyk a ze kobieta była sama to zanim się do mnie
    dodzwoniła, zanim wytłumaczyłem gdzie i co ma zakręcić to pewnie kwadrans minął.
    Szczęście ze to było w kuchni, podłodze kafle, z kuchni woda przelała sie do
    korytarza i tam klatką schodową do piwnicy. Do pokoi gdzie na podłogach sa panele nie
    dotarła bo progi miedzy pomieszczeniami tam akurat sa. Straty wiec tez praktycznie
    żadne, wytarcie mopem kuchni i korytarza a woda w piwnicy w ciągu doby wsiała w beton
    i niżej w grunt
    -w moim mieszkaniu gdzie mam lokatorów- 2 piętro, peł weżyk, nikogo w domu nie było.
    Sąsiadka alarm zrobiła jak jej z sufitu na głowę zaczęło kapać. Zanim zakręcono wodę
    to myślę ze z pół godziny się lało.
    Straty: w mieszkaniu moim niewielki- niby panele na podłodze ale niżej strop
    drewniany wiec poszło do mieszkania na pierwszym piętrze(zalany sufit, ściany i
    podłoga i dalej niżej na parter. Do remontu więc faktycznie dwa mieszkania.
    Najważniejsze więc to zamiast masy czujników mieć dobre ubezpieczenie i okresowo
    wymieniać wężyki.