    Subject: Re: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <qnin39$sg8$1@dont-email.me> <20191008212520.3f5abbc6@mateusz>
    <9...@g...com>
    <qnj3c3$7t6$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <qnk41v$v0k$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <d...@g...com>
    <5d9fafa0$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 11 Oct 2019 22:01:54 +0200

    W dniu 2019-10-11 o 08:10, Piotrek Paradysz pisze:
    > Taki specjalista jak ty nie wpadł na pomysł zalania nieużywanych kratek olejem?

    Wyobraź sobie, że taki specjalista jak ja nie namawia ludzi do
    popełniania głupot.

    Dlaczego głupoty? Akurat kolega Janusz już to wytłumaczył. Dodam tylko,
    że oleje jadalne, po które najczęściej sięgają "domowi geniusze"  po
    prostu się zestala i jełczeje, a ponadto są świetną pożywką dla pleśni.

    Alternatywą mogą być glikol oraz gliceryna, które także parują, ale dużo
    wolniej niż woda. Ponadto bardzo dobrze rozpuszczają się w wodzie, czyli
    nie ma problemów później z umyciem kratki i nie tworzą z brudem i
    piaskiem nierozpuszczalnych w wodzie syfów jak w przypadku proponowanych
    przez Ciebie olejów.

    Jedynym, bezpiecznym dla uszczelek olejem jest olej silikonowy, ale ten
    ma wredną właściwość pełzania. Polega to na tym, że olej ten wędruje po
    powierzchni w górę i tworzy śliską, oleistą plamę na płytkach wokół
    kratki. Chyba nie muszę tłumaczyć, że na takiej plamie można się
    poślizgnąć i coś złamać, a umyć go jest bardzo trudno, bo jest oporny na
    detergenty.