  • 1. Data: 2010-12-31 16:16:14
    Temat: [elektryczne] Nadpradowe S - charakterystyka B czy C
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Jakie zabezpieczenia nadpradowe nadaja sie do instalacji elektr. domu?
    Mam przewidziane: obwody oswietlenia B10, gniazdka B16. Zastanawiam sie nad
    gniazdkami moze C16, zeby czasem np. odkurzacz nie wywalal takiego 'esa'.

    Na alledrogo widze sporo chinskiego dobra (nanxin lc, xbs) duzo tanszego od np.
    legranda. Warte to cos?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2010-12-31 16:25:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:ifkvhl$8m6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Mam przewidziane: obwody oswietlenia B10, gniazdka B16. Zastanawiam sie
    > nad gniazdkami moze C16, zeby czasem np. odkurzacz nie wywalal takiego

    Nie ma sensu. Sprawny technicznie odkurzacz nie ma prawa wywalić B16. C16
    możesz dać na obwody typu warsztat, czy gniazdka zewnętrzne "ogrodowe".

    > Na alledrogo widze sporo chinskiego dobra (nanxin lc, xbs) duzo tanszego
    > od np. legranda. Warte to cos?

    Warte dokładnie tyle, ile kosztuje. Czyli mało.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-02 16:15:49
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:ifkvhl$8m6$1@inews.gazeta.pl...

    > Na alledrogo widze sporo chinskiego dobra (nanxin lc, xbs) duzo tanszego
    > od np. legranda. Warte to cos?

    nic nie warte.

  • 4. Data: 2011-01-02 20:09:49
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message
    > Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    > wiadomości news:ifkvhl$8m6$1@inews.gazeta.pl...

    > nic nie warte.

    Guzik prawda. ja mam chińskie KANIA i są idealne. Pomiary były robione taką
    walizką FLUKE i S-ów i różnicówek. 1/3 ceny, a działaja tak samo.

  • 5. Data: 2011-01-02 20:35:13
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Guzik prawda. ja mam chińskie KANIA i są idealne. Pomiary były robione
    > taką walizką FLUKE i S-ów i różnicówek. 1/3 ceny, a działaja tak samo.

    Teraz. Powtórz te pomiary za 10 lat.

    J.

  • 6. Data: 2011-01-02 22:24:13
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Guzik prawda. ja mam chińskie KANIA i są idealne. Pomiary były robione
    > taką walizką FLUKE i S-ów i różnicówek. 1/3 ceny, a działaja tak samo.

    XBS i Kania (notabene firma Kania jest mojego miasta) z jakimi miałem do
    czynienia są wykonane z gównianych materiałów, miękkich, nie trzymają
    wymiarów, niepewnie siedzą na szynach DIN, pękają plastiki itp
    Jedna z moich zasad w obsłudzie klientów jest taka:
    O materiałach "których nie widać", a które decydują o bezpieczeństwie
    klienta oraz jakości wykonanych instalacji i komforcie ich użytkowania
    decyduję ja (w przypadku instalacji elektrycznych są to przewody, osprzęt w
    rozdzielni, skrzynki, puszki, elementy połączeniowe, w przypadku instalacji
    sanitarnych to rury, złączki do rur, armatura i automatyka).
    Materiały "które widać" (w inst. elektr: gniazda, łączniki, oprawy itp
    galanteria, w instalacjach sanitarnych: baterie, zaworki podejść, itp) może
    wybrać klient. Na całkowicie własną odpowiedzialność może też wybrać i
    zakupić sobie i dosatrczyć grzejniki, kocioł.
    Dlatego też wykonuję moje instalacje na takich materiałach jak np rury
    prandelli, giacomini, lub viessmann, osprzęt elektryczny moeller, GE i
    schneider, SSWiN'y praktycznie tylko na satelu itp. Jeżeli chodzi o kotły
    gazowe przechodzę praktycznie tylko na viessmanna i w niektórych przypadkach
    aristona
    Jeżeli klient bardzo chce wybrac i kupić samodzielnie wszystkie materiały -
    nie ma problemu- możemy montować to co klient sobie sam kupi i dostarczy,
    ale otrzymuje pisemne oświadczenie,że nie odpowiadam za szkody i efekty
    szkód powstałe na skutek użytych materiałów, czyli w praktyce mogę
    odpowiadać za krzywo wyprowadzone podejście lub krzywo zamocowane gniazdo.
    Wszsytko inne łącznie z ewentualnymi wadliwymi połączeniami czy to przewodów
    czy rur jest konsekwencją wyboru i zakupu takich a nie innych materiałów
    przez klienta. Wszelkie naprawy takich wad są oczywicie wykonywane tyle że
    za pełną odpłatnością.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-01-02 23:07:51
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    "B" przedlicznikowy (zdaje się 3 x 20 A) mi notorycznie wywalał przy
    włączaniu kserokopiarki.
    I jeszcze paru innych okazyjnie używanych urzadzeń (jak tarczówka 230 mm bez
    miękkiego startu, i coś tam jeszcze, nie pamiętam już).
    Co ciekawe tablicówki "B" 16 A nie wyskakiwały, tylko ten przedlicznikowy 20
    A, porażka.
    Jeśli to od Ciebie zależy (bo u mnie to jest zaplombowane przez ZE), to przed
    licznikiem daj może "C".
    Ale na tablicy dawałbym "B", no bez przesady.

    -----

  • 8. Data: 2011-01-02 23:22:53
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli to od Ciebie zależy (bo u mnie to jest zaplombowane przez ZE), to
    > przed
    > licznikiem daj może "C".

    O właśnie, dobra rada.
    U siebie jako zalicznikowe dałem nawet D, przedlicznikowe mam topiki 50A
    (mój ZE ma politykę dobierania do przydziału mocy zabezpieczeń
    zalicznikowych, przedlicznikowe dają po prostu... większe).

    Też mam je zaplombowane (jedne i drugie), o to, żeby były takie, jak ja
    chcę, zadbałem po prostu kupując odpowiednie i będąc na miejscu w trakcie
    montażu szafki licznikowej przez fachowców z ZE ;)

    J.

  • 9. Data: 2011-01-02 23:40:44
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Teraz. Powtórz te pomiary za 10 lat.

    > J.

    Mam od kilku lat. Działają normalnie. Tak wiem kiedyś robili lepsze. One nie są
    duzo tańsze. To inne są bez żadnego uzasadnienia dużo droższe. Zwłaszcza że
    prawdopodobnie są robione na tej samej linii produkcyjnej w Chinach. Wszyscy
    dzwonią z wyprodukowanych w Chinach telefonów, wszyscy używają wyprodukowanych w
    Chinach komputerów, wszyscy szyją na wyprodukowanych w Chinach maszynach do
    szycia, wszyscy gotują wodę w wyprodukowanych w Chinach czajnikach, Wszyscy
    oglądają programy na wyprodukowanych w Chinach telewizorach. Kiedy do kur..
    nedzy skończy się durnota że tam tylko szmelc robią. To ze robią dużo szybko
    psujących się tanich popierdółek nie oznacza że robią wszystko źle a oznacza że
    szybko reagują na potrzeby rynku. Do napisania powyższego tekstu używalem
    komputera Toshiba Satellite Pro wyprodukowanego 5 lat temu w Chinach. Oryginalna
    chińska bateria wytrzymuje w nim 45 minut.

  • 10. Data: 2011-01-03 00:37:21
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wszyscy
    > oglądają programy na wyprodukowanych w Chinach telewizorach.

    Tak. Tylko jedni oglądają telewizory/czajniki/aparaty/itp. wyprodukowane aby
    taniej i aby więcej w chińskim garażu, a inni mają
    telewizory/czajniki/aparaty/itp. wyprodukowane owszem w chinach, ale z
    zachowaniem zachodniego reżimu technologicznego i zachodniej dbałości o
    markę.

    J.