  • 1. Data: 2011-05-19 16:23:23
    Temat: filtr sieciowy
    Od: "Pa.pa5morf" <p...@P...zł>

    jak najprosciej zroić filtry (dolno i górno przepustowe) na tak niskie
    częstotliwości jak sieciowe 50Hz?:O)

  • 2. Data: 2011-05-19 19:33:50
    Temat: Re: filtr sieciowy
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Maj, 18:23, "Pa.pa5morf" <p...@P...zł> wrote:
    > jak najprosciej zroić filtry (dolno i górno przepustowe) na tak niskie
    > częstotliwości jak sieciowe 50Hz?:O)

    Zabetonuj se swoj pusty leb w wiadrze betonu!

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-05-20 07:49:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 18:23, Pa.pa5morf pisze:
    > jak najprosciej zroić filtry (dolno i górno przepustowe) na tak niskie
    > częstotliwości jak sieciowe 50Hz?:O)

    Chyba raczej dolno- i górno-zaporowe ;)
    Zależy z której strony patrzeć ;)

    Najczęściej stosuje się filtry LC, ewentualnie warystor do
    zabezpieczenia przed szpilkami.
    Rozkręć jakąś listwę "komputerową", w niektórych masz dołączony schemat.

    Chyba, że potrzebujesz dokładnego sinusa na wyjściu - wtedy ratuje
    przetwornica - można wydłubać ze starego UPS-a typu Line-Interactive lub
    wręcz On-Line.

    Zapytaj na pl.misc.elektronika nie zapominając podać mocy, jaką
    potrzebujesz odebrać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 4. Data: 2011-05-20 08:38:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Chyba raczej dolno- i górno-zaporowe ;)
    > Zależy z której strony patrzeć ;)

    Co mu mieszasz, on chce zeby mu puszczało na dole i na górze z dziurą w środku, sam
    tak napisał.
    Po drugie zdecyduje sie czy mu pomagasz , czy łeb do betonu :)
    Po trzecie - po co go wyciągasz z wora?

    b.

  • 5. Data: 2011-05-20 08:50:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 20.05.2011 09:49, Adam pisze:

    > Chyba raczej dolno- i górno-zaporowe ;)

    E no czemu?
    górnoprzepustowy na częstotliwość 49Hz
    i dolnoprzepustowy na 51Hz

  • 6. Data: 2011-05-20 08:57:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-20 10:38, Budyń pisze:
> [...]
    tak napisał.
    > Po drugie zdecyduje sie czy mu pomagasz , czy łeb do betonu :)

    "Łeb do betonu" to nie ja !

    > Po trzecie - po co go wyciągasz z wora?

    Tutaj nie rozumiem :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2011-05-20 09:07:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-20 10:50, Albercik pisze:

    > E no czemu?
    > górnoprzepustowy na częstotliwość 49Hz
    > i dolnoprzepustowy na 51Hz

    W elektroakustyce stosuje się i tak, i tak :)
    Są jeszcze pasmowe ;)
    A ustawić ręczny equalizer tercjowy na estradzie nie mając analizatora
    widma ani generatora wzorcowego to było coś ;)

    Natomiast w elektrotechnice to mnie zagiąłeś ;)
    Rzeczywiście, dobiera się pod względem warunków pracy. Chodzi o to, aby
    filtr -zaporowy się nie grzał tam, gdzie można dać -przepustowy, o ile
    dobrze pamiętam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 8. Data: 2011-05-20 12:35:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > "Łeb do betonu" to nie ja !

    a to sie zacznijcie jakos odróżniac w podpisie ;)

    b.

  • 9. Data: 2011-05-21 13:57:09
    Od: "Popa Smerf" <fszystko@PO 5.zł>

    Órzytkownik "Albercik" napisał:
    > E no czemu?
    > górnoprzepustowy na częstotliwość 49Hz
    > i dolnoprzepustowy na 51Hz

    to podaj jakeiś rozwiązanie takioch filtrów?:O)

  • 10. Data: 2011-05-21 13:57:11
    Od: "Popa Smerf" <fszystko@PO 5.zł>

    Órzytkownik "Adam" napisał:
    > Natomiast w elektrotechnice to mnie zagiąłeś ;)
    > Rzeczywiście, dobiera się pod względem warunków pracy.
    > Chodzi o to, aby filtr -zaporowy się nie grzał tam, gdzie można
    > dać -przepustowy, o ile dobrze pamiętam.

    mnie chodzi o to żeby wartości cewek i kondensatorów takiego filtra nie były
    jakieś kosmiczne:O)

    p.s miało iść na elektronikę, pomyłka:O)