    From: "1634Racine" <1...@1...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: gdzie pytac o kwiaty "domowe"/doniczkowe?
    Date: Sat, 12 Sep 2015 02:21:09 +0200

    Ikselka in news:1uy1eom4n6fpq.187w1z31atnzn.dlg@40tude.net
    [................]
    >> 1.
    >> zapewne dracena to jest -> http://i.imgur.com/t7dWLed.png
    >> a/ czy [już] za mała doniczka?
    > Tak.

    (roslina ma 140cm) przeto srednica - ile mniej wiecej cm dodać + to samo o
    wysokosci?
    Oraz: przy przeprowadzce - jaka ziemie kupic dla uzupelnienia?

    > Jak całkiem ziemia wyschnie. Nie ilość decyduje, lecz potrzeba :-)

    niby tak, to na dzien dobry, ale moze byc ryzykowne: sa rosliny, ktore
    lubia - bez przelewania - permanentnie wilgotna ziemie i o to mi chodzi w
    kazdym pytaniu o podlewanie.
    Ale rozumiem, ze: dracena nie lubi wilgoci i raczej przesuszyc, niz
    odwrotnie
    (btw: poprzednia padła - najprawdopodobniej byla zbyt obficie
    podlewana,przeto nowa - wrecz przeciwnie i poki co, trzyma sie).

    > Zamiokulkas zamiolistny. Nie mam go, ale znam. (...)
    > Doniczka OK, starczy jeszcze.

    w wiki:
    " wrażliwy na jałowienie gleby. Poza okresem zimowym wymaga zasilania
    roztworem nawozów wieloskładnikowych co 2-3 tygodnie. Młode rośliny należy
    przesadzać co roku, starsze co kilka lat, wczesną wiosną".

    1. jakim (nazwa) - poza okr. zimowym - roztworem zasilac (rozumiem,że
    wzbogacac nim wode do podlewania)?
    2. doniczka... starczy jeszcze,jak piszesz, ale zapewne juz jest
    "stykowkowo". O ok. 30% powiekszyc i bedzie na pare lat ok? --> jaki przy
    tym rodzaj ziemi dokupic dla uzupelnienia?

    > Tak, Phalaenopsis. (...) I wstawić ją (tj tę przezroczystą doniczkę) do
    > czegoś, co się nazywa osłonką

    doniczka zewnetrzna jest, tylko do foto zostala wyjeta ta wewnetrzna.

    btw:
    na foto http://i.imgur.com/umKaBDr.jpg i http://i.imgur.com/xZDuXNn.jpg
    widac, że ktos i cos przyciął elegancko storczykowi - czy na kwitnienie nie
    ma szans wobec tego?

    > Storczyki (.....) podłoża nie potrzebują wiele, (...) ale jednak wody
    > tak, i to MIĘKKIEJ

    czym grozi "podlewanie" (wspomniana metoda), ale woda KRANOWĄ? (z fiz/chem
    punktu widzenia wiem, co oznacza "woda miekka",ale pytam o *praktyczne*
    skutki podlewania woda o twardosci "kranowej")

    > http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/encyklopedia_roslin/p/
    Wilczomlecz%20tr%C3%B3
    > j%C5%BCebrowy/161609609

    70 cm wys., poki co, z 6 lat jest w takiej doniczce, w ktorej jest to, co
    jest: jakas ziemia, na to jakies kasztany, kamyczki i tak trzyma sie :)
    http://i.imgur.com/4BzRjIa.jpg

    Piszą na podanej przez Ciebie www:
    "(...) Podłoże bardzo przepuszczalne - specjalna ziemia do kaktusów
    wzbogacona w kompost liściowy (...)" --> kupuje sie spec. ziemie w skl.
    ogrodniczych/w kwiaciarniach? po prostu - do kaktusow?
    Na moje oko nie wymaga wiekszej doniczki... Aczkolwiek ziemi by sie przydalo
    wiecej... Jakas sugestia?

    "(...) Zasilamy płynnym nawozem wieloskładnikowym (...)" --> tak ma byc
    zimą, gdy w zasadzie nie podlewa sie. Ale pytanie generalne: czy w tym
    przypadku,czy w kazdym innym: co dodawac do wody wzbogacająco? jak to cudo
    nazywa sie?

    "(...) Przesadzamy w miarę wzrostu rośliny. (...)" --> i jest problem. Do
    jakiej wysokosci hodowac (w takiej doniczce)? Jest 70cm wys. i żeby sie "nie
    obalił" :) tkwi przy koledze zamiokulkasie wdziecznie opierajac sie:
    http://i.imgur.com/P1hOoIp.png, ale tak ma byc do np. 200 cm wys.?? 200cm -
    fajnie by bylo, ale jak to potem opanowac w pionie?
    To raz.

    A dwa:
    poniewaz rosł był tak troche "na łyso",bez odrostow na boki - ucieto 1 cm
    szczytu i tam pojawily sie liscie boczne/galezie, czy jak to zwal -->
    http://i.imgur.com/qBcq6Sz.jpg
    To moze, poki jeszcze mlody, zrobic tak, że ciach,ale tym razem prawie
    dokladnie w polowie, w naturalnym obecnym przewezeniu (i tak zlamie sie tam
    predzej czy pozniej) --> http://i.imgur.com/SPTqK3F.jpg, wowczas dolna
    polowa rozwinie sie w naturalny sposob troche "na boki",ktore pojda w swoja
    gore, a dla gornej odcietej polowy niech zadziala instrukcja ze strony jak
    nizej:

    "(....) Rozmnażanie: Po cięciu zanurzamy koniec sadzonki w wodzie, by
    zatamować wypływanie soku. Po obeschnięciu rany ukorzeniamy w bardzo
    przepuszczalnym podłożu, np. w żwirze i podlewamy po 3 tygodniach (...)"
    --> ale to jest malo jasno opisane. Po ucieciu gornej polowy
    ukorzeniamy... - to znaczy wkladamy pionowo do żwiru? OK. Z kolei co to
    znaczy "podlewamy po 3 tyg"? polszczyzna ojczyzna. Moze powinno byc
    napisane, ze wkladamy do żwiru, podlewamy jakis czas,az pokaza sie korzenie
    i (po jakim czasie?) przenosimy do ziemi? Co Ty na to? Jak powinno sie
    dzialac?