  • 1. Data: 2009-07-20 07:31:14
    Temat: geowłóknina a kopce kretów
    Od: rosio <a...@g...com>

    chce wzdłuż ogrodzenia gdzie posadzone są tuje ułożyć geowłókninę i
    przysypać ją korą ale nie wiem co zrobić żeby pod nią nie było kopców,
    znacie może jakieś patenty na to ?

  • 2. Data: 2009-07-20 08:24:32
    Temat: Re: geowłóknina a kopce kretów
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "rosio" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    chce wzdłuż ogrodzenia gdzie posadzone są tuje ułożyć geowłókninę i
    przysypać ją korą ale nie wiem co zrobić żeby pod nią nie było kopców,
    znacie może jakieś patenty na to ?

    Generalnie można pod trawnik/okolice iglaków/etc dać pod warstwą
    organiczną taką siatkę plastikową, przez którą kret raczej nie ma
    szans się przebić, ale wtedy musisz mieć dokładnie rozplanowany
    każdy krzaczek w tym obszarze, bo sadzenie nowych też jest trochę
    utrudnione ;) No i jest to spore wyzwanie na etapie zakładania
    ogrodu

    W innym przypadku wyjścia są dwa (by pozbyć się kretów):
    a) pies biegający wolno po ogrodzie
    b) maszyny (kosiarka, wertykulator, pług etc ;) pracujące w ogrodzie

    na polepszenie wyglądu ogrodu raczej nie pomogą, ale kretów nie
    będziesz miał :)

    A tak na poważnie - u mnie przez geowłókninę żaden kret jeszcze nie
    przeszedł (tam gdzie jej nie ma kilkanaście kopców jest/było).
    Janusz Pawlinka

  • 3. Data: 2009-07-20 09:06:35
    Od: rosio <a...@g...com>

> [...]
    >
    > A tak na poważnie - u mnie przez geowłókninę żaden kret jeszcze nie
    > przeszedł (tam gdzie jej nie ma kilkanaście kopców jest/było).

    z kretami radzę sobie troszeczkę inaczej. Jako że nie pomogły ani
    odstraszacze solarne ani puszki po piwie dyndające na metalowych
    drutach, zakupiłem zwykłe pułapki, które wkłada się w tunel...i
    działa :). W zasadzie ten pomysł z siatka jest całkiem dobry bo w
    zasadzie nie obawiam się tego że kret przebije geowłóknine ale
    bardziej o to żeby nie było widocznych wybrzuszeń pod nią

  • 4. Data: 2009-07-20 09:35:09
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja też popieram siatkę. To metoda sprawdzona i nie aż taka kosztowna. Z
    sadzeniem potem nie ma problemu, bo po prostu przecina się siatkę na krzyż,
    odchyla brzegi i sadzi roślinę.
    Żałuję, że nie dałem siatki na cały trawnik, bo po kilku latach spokoju
    "bandyta" wrócił i ryje kopce.
    Jacek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4260
    (20090720) __________

  • 5. Data: 2009-07-20 13:08:44
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 10:24:32 +0200, Janusz Pawlinka napisał(a):

    > a) pies biegający wolno po ogrodzie

    Nie działa - niezależnie, czy biega wolno, czy szybko ;)

    T.

  • 6. Data: 2009-07-21 20:59:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Nowicki wrote:

    > Nie działa - niezależnie, czy biega wolno, czy szybko ;)

    bo to musi być jamnik :)