  • Data: 2018-08-07 09:28:57
    Temat: Re: gromadzenie kondensatu
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, August 7, 2018 at 12:01:13 AM UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:

    > Piszemy o piecu gazowym kondensacyjnym z zamkniętym obiegiem? To gdzie
    > Wy tych litrów wody się spodziewacie? Mam, podłączony do rury z kwasówki
    > w kominie, chodzi i grzeje w zimie a przez cały rok ciepłą wodę. Kałuże
    > pod nim spotkałem 3 razy w ciągu pierwszego roku, bo jak pisałem rura
    > nieocieplona była wsadzona - zostało to naprawione. Chodzi już 3 rok i
    > od tamtej naprawy wody nie widzę (chyba że w kominie spływa do gruntu -
    > who cares?)

    wygooglane od reki: 1 m3 gazu to 44,6 mola, ze spalenia 1 mola metanu powstaje 2
    mole wody czyli razem z 1 m3 mamy coś koło 1,6 kg wody

    Czyli jesli nic nie kapie, to kociol ten kociol kondensacyjny pracuje bez
    kondensacji... Moze ma tylko troche zimniejsze spaliny niz zwykly atmosferyczny, ale
    raczej do deklarowanych osiagow/oszczednosci troche daleko.