    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grzanie/chłodzenie mieszkania pompą ciepła
    <5...@g...com>
    Date: Thu, 23 Jun 2022 17:12:07 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 15:53 ptoki <s...@g...com> pisze:

    > Ty nadal nie rozumiesz ze nie rozumiesz.
    >
    > Uwaga wyzej byla na temat klimatyzatora. W sensie faktu ze musi dmuchac.
    > PC zazwyczaj sprzegniete jest z jakas hydraulika i grzeje ciecza.
    > Klima dmucha.
    >
    > Roznica w komforcie jest drastyczna.
    > Klima/ogrzewanie nadmuchowe to czesto halas niosacy sie do wszystkich
    > pomieszczen oraz przesluchy miedzy pomieszczeniami (kanaly wentylacyjne
    > sa wspoldzielone).
    >
    > Jak sie mieszka samemu to pewnie obejdzie. Ale jak wiesz ze stekanie w
    > kiblu slychac w salonie to juz wesolo nie jest.

> [...]

    Nie przeczytałeś dokładnie wątku. To ja napisałem, że "Klima" to pompa
    ciepła.
    Jeśli zamiast splita, kasety, kanałówki podepniemy pod sprężarkę od klimy
    "zespół wodny" to mamy pompę ciepła powietrze woda. Tam nic nie dmucha bo
    "zespół wodny" grzeje wodę, która ogrzewa kalafiory podłogówkę czy co tam
    chcesz. Collie napisał, że to druciarstwo - ja mu odpowiedziałem, że takie
    "druciarstwo" robi Toshiba, Mitsubishi, Gree i wielu innych. Są PC
    monobloki (jedno urządzenie do którego podpinamy rury z wodą) a są też
    takie jak opisuję - wtedy sprężarka stoi na zewnątrz, zespół wodny jest w
    kotłowni. Do zespołu wodnego dochodzą ze sprężarki rury z gazem.
    To też jest pompa wodna powietrze-woda.

    TG