  • 31. Data: 2022-06-23 15:53:23
    Temat: Re: grzanie/chłodzenie mieszkania pompą ciepła
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 23 czerwca 2022 o 03:00:04 UTC-5 Janusz napisał(a):

    > Dokładnie, wkurzające jest że najwięcej do powiedzenia mają ludkowie
    > którzy nie mają zielonego pojęcia o tym co w takiej pompie jest ale będą
    > cały świat pouczać.

    Ty nadal nie rozumiesz ze nie rozumiesz.

    Uwaga wyzej byla na temat klimatyzatora. W sensie faktu ze musi dmuchac.
    PC zazwyczaj sprzegniete jest z jakas hydraulika i grzeje ciecza.
    Klima dmucha.

    Roznica w komforcie jest drastyczna.
    Klima/ogrzewanie nadmuchowe to czesto halas niosacy sie do wszystkich pomieszczen
    oraz przesluchy miedzy pomieszczeniami (kanaly wentylacyjne sa wspoldzielone).

    Jak sie mieszka samemu to pewnie obejdzie. Ale jak wiesz ze stekanie w kiblu slychac
    w salonie to juz wesolo nie jest.

    Tak ze wyjmij se glowe z niepowiemskad i zrozum ze nie rozumiesz o czym piszesz.

  • 32. Data: 2022-06-23 17:12:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 15:53 ptoki <s...@g...com> pisze:

> [...]
    > kiblu slychac w salonie to juz wesolo nie jest.
    >
    > Tak ze wyjmij se glowe z niepowiemskad i zrozum ze nie rozumiesz o czym

    Nie przeczytałeś dokładnie wątku. To ja napisałem, że "Klima" to pompa
    ciepła.
    Jeśli zamiast splita, kasety, kanałówki podepniemy pod sprężarkę od klimy
    "zespół wodny" to mamy pompę ciepła powietrze woda. Tam nic nie dmucha bo
    "zespół wodny" grzeje wodę, która ogrzewa kalafiory podłogówkę czy co tam
    chcesz. Collie napisał, że to druciarstwo - ja mu odpowiedziałem, że takie
    "druciarstwo" robi Toshiba, Mitsubishi, Gree i wielu innych. Są PC
    monobloki (jedno urządzenie do którego podpinamy rury z wodą) a są też
    takie jak opisuję - wtedy sprężarka stoi na zewnątrz, zespół wodny jest w
    kotłowni. Do zespołu wodnego dochodzą ze sprężarki rury z gazem.
    To też jest pompa wodna powietrze-woda.

    TG

  • 33. Data: 2022-06-23 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Collie c...@p...pl ...

    > A ja mam w dupie Januszy drutujących klimatyzacje.
    > Weźcie się, kurwa, za robotę a nie czekajcie tylko
    > na pińcet plusy, to będzie was stać na pompy ciepła
    > i nie będziecie pierdolić o tożsamości farelek i PC.

    Zamiast pierdolic od Januszy, wytłumaczyłbyś co masz na mysli piszac o
    drutowaniu. Umiesz argumentować jak normalny człowiek czy jedyne
    argumenty jakie cie przekonuja to "BO TAK!"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 34. Data: 2022-06-23 23:54:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 czerwca 2022 o 06:55:03 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Ty piszesz o pompie gruntowej. Tu masz rację. Ja (i wcześniej inni w
    > wątku) piszę po powietrznej pompie ciepła. Ta się niczym nie różni od
    > klimatyzatora.
    >
    > TG
    Napisałem o powietrznej bo o takiej jest temat. Ciepło z pompy ciepła nie bierze się
    z tego że zużywa prad a z tego że przez wymienniki ciepła przepływa odpowiednio duży
    strumień ciepła. Klimatyzator ma z założenia schłodzić o kilka stopni, rzadko powyżej
    dziesięciu. I do takich parametrów w klimatyzatorach są projektowane wymienniki
    ciepła. Pompa ciepła musi działać przy różnicy temperatur 40 stopni i więcej. Weź
    policz ile metrów sześciennych powietrza trzeba przepuścić przez wymiennik zewnętrzny
    jeśli chcesz powietrze przez niego przeplywajace schłodzić o 4 stopnie przy
    temperaturze zewnętrznej -15. Przy pompie ciepła która jest zainstalowana w
    pomieszczeniu a nie na zewnątrz dochodzi jeszcze kilka czynnikow mechanicznych i
    konstrukcyjnych które zwiększają jej trwałość i wydajność. A poza tym każdy
    klimatyzator z wyjatkem opartego na ewaporacji to pompa ciepła.

  • 35. Data: 2022-06-24 00:00:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 June 2022 at 23:54:11 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]
    każdy klimatyzator z wyjatkem opartego na ewaporacji to pompa ciepła.
    Panie Zenku,
    heat pipe to też pompa ciepła
    i to o bardzo wysokiej sprawności, dlatego jest stosowana w pompach ciepla Peltiera,
    do odbierania ciepła z gorącej strony Peltiera zimą

  • 36. Data: 2022-06-24 09:27:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 23 czerwca 2022 o 10:12:14 UTC-5 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Nie przeczytałeś dokładnie wątku. To ja napisałem, że "Klima" to pompa
    > ciepła.

    Odnioslem sie do slow Colliengo. Ale masz racje, nieco pomotalem problem nadmuchu i
    wydajnosci.

> [...]
    > chcesz. Collie napisał, że to druciarstwo - ja mu odpowiedziałem, że takie
    > "druciarstwo" robi Toshiba, Mitsubishi, Gree i wielu innych. Są PC

    Jemu chodzilo o wydajnosc. Klima ma ja sporo nizsza niz sprezarki z PC.

> [...]
    > takie jak opisuję - wtedy sprężarka stoi na zewnątrz, zespół wodny jest w
    > kotłowni. Do zespołu wodnego dochodzą ze sprężarki rury z gazem.

    Ta. Ale nadal to nie te same wydajnosci. Niby sie da ale jednak nie zawsze wydoli.

    Choc nie przecze, w odpowiednich okresach starczy.

    Tylko po co kombinowac jak zwykly split tez zrobi to samo, taniej. Ale z halasem....

  • 37. Data: 2022-06-24 10:00:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 23:54 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > zwiększają jej trwałość i wydajność. A poza tym każdy klimatyzator z
    > wyjatkem opartego na ewaporacji to pompa ciepła.

    Tyle tylko, że np Toshiba:
    Klimatyzator 16kW - RAV-GP-1601AT8(J)-E przepływ powietrza 103 m3/min
    PC 16kW - HWS-1603H8(R)-E przepływ powietrza 103 m3/min

    TG

  • 38. Data: 2022-06-24 10:01:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 09:27 ptoki <s...@g...com> pisze:

    > Jemu chodzilo o wydajnosc. Klima ma ja sporo nizsza niz sprezarki z PC.

    Jest identyczna - zobacz dwa modele jednego producenta:

  • 39. Data: 2022-06-24 12:46:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 24 czerwca 2022 o 00:00:29 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > i to o bardzo wysokiej sprawności, dlatego jest stosowana w pompach ciepla
    Peltiera, do odbierania ciepła z gorącej strony Peltiera zimą
    Pipa to ty jesteś.

  • 40. Data: 2022-06-24 13:17:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 24 czerwca 2022 o 10:00:21 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Tyle tylko, że np Toshiba:
    > Klimatyzator 16kW - RAV-GP-1601AT8(J)-E przepływ powietrza 103 m3/min
    > PC 16kW - HWS-1603H8(R)-E przepływ powietrza 103 m3/min
    >
    > TG
    To co napisałeś uzupelnie o ceny. Pompa 43 tysiące klimatyzator niecałe 20 tysięcy. W
    pompie sprężarka w pomieszczeniu w klimatyzatorów na zewnątrz. Uzupełnij pozostałe
    dane takie jak na przykład pobór prądu przy takiej samej wydajności grzewczej. Dotąd
    napisałeś że myszka i słoń są takie same bo obydwa zwierzęta mają po cztery nogi.