  • Data: 2016-09-22 13:43:16
    Temat: Re: grzejecie?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 22 września 2016 12:28:57 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Kris - czytasz wybióczo.
    > Ja np. pisałem o zaduchu nie raz ale też o dmuchaniu zimnem od czasu do
    > czasu.
    > Po prostu WG działa często nie tak jakbyśmy chcieli.
    > Wyjątkiem jest oczywiście Maniek.
    > No ale to tylko potwierdza istnienie tej reguły ;-)

    Ja rozumiem że ktoś sobie went mech montuje. Każdemu wolno, ma ona niewątpliwie
    zalety a mi nic mi do tego.
    I tego wyboru nie neguję. Tylko piszemy tu co piszemy bo ktoś dopiero decyzje podjać
    zechce i lepiej żeby był świadom
    A zwolennnicy WM czasami jakby zaślepieni tą nowoczesnością jakby klapki na oczach
    mieli i mnóstwo różnych bzdur piszą które warto prostować
    Tak z ostatnich dyskusji:
    -Budyniowi wyszło że WM przynosi oszczedności ok 2200zł rocznie. Poo krótkiej
    dyskusji kwota spadła dziesięciokrotnie do ok 200zł. A to i tak chyba dla założenia
    że WM działa 24godz na dobe a z racji aktywnosci zawodowej domowników w mało którym
    domu takie ciągle wentylowanie jest potrzebne.
    -Myjk w jednym watko twierdzi że nie ma sensu brac PC o mocy wystarczającej dla temp
    -22stC bo to kilka dni w roku, jak temat zszedł na WM vs WG to nagle pisze że jednak
    te -22stC bywają i trzeba to uwzględnić w obliczeniach. Pomijając ze powiela bzdury
    jakoby pompa ciepła o mocy większej o 2kW jest dwa razy droższa. Jak przyjmie
    absurdalne założenia to i wyniki takie jak chce mu wychodzą
    -jak dyskusja dotyczy komfortu to zwolennicy WM piszą że smród zaduch itp bo WG nie
    działa, jednak jak dyskusja zejdzie na koszty ogrzewania to nagle wyliczają jakie to
    potężne straty WG generuje, albo jak Myjk ostatnio napisał ze mu ciepło z chaty
    wywiewa. Czyli zależy jak do wyniku pasuje takie założenia są przyjmowane.
    -jak jest temat o oszczędnościach na wentylacji to przy WG jakieś większe wartości
    wychodzą, jednak jak jest dyskusja o zapotrzebowaniu domu na ciepło to nagle tam
    wychodzi że przez wentylacje straty niewielkie co Kogutek ostatnio wypiętnował a nikt
    nie sprostował.
    -W domach z WG smród i zaduch, w domach gdzie WM pracuje na wydajności 4 razy
    mniejszej jak w normie smrodu i zaduchu nie ma.
    No i notoryczne nie branie pod uwagę w dyskusji kubatury i ilości mieszkańców
    I jeszcze kilka rzeczy by się znalazło