  • Data: 2012-08-06 18:12:49
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jvo7nu$7o5

    > Moja koncepcja domu inteligentnego jest raczej nastawiona na działanie
    > bierne.

    O to właśnie chodzi.

    > Nie interesują mnie (i uważam, że są zbędne) takie elementy jak np.
    > sterowanie roletami, światłem, automatyczne podlewanie trawnika,

    A dlaczego nie?
    Sterowanie roletami czy oświetleniem to dobra rzecz i naprawdę przydatna.
    Dla przykładu opracowany przeze mnie system w oparciu o PLC, automatycznie
    wygasza nieużywane oświetlenie, realizuje tryby oświetlenia wieczornego
    (pełne oświetlenie) i nocnego (oświetlenie zapewniające komunikację w domu
    bez oślepiania), a ponadto umożliwia ręczne wygaszenie oświetlenia w całym
    domu przy użyciu dowolnego wyłącznika - czyli nie trzeba biegać po całym
    domu i sprawdzać gdzie jeszcze się świeci. Robi się pstryk i wszystko
    gaśnie. Powiem Ci, że przy starszych osobach, zwłaszcza z Alzheimerem jest
    to jedna z najwspanialszych funkcji. Osoba taka zapomina o gaszeniu
    oświetlenia czy odbiorników i trzeba za taką osobą ciągle chodzić i gasić
    oświetlenie. Sporą część starszych osób dopada ta choroba. Mnie też przyszło
    opiekować się taką osobą.

> [...]

    > uprzyjemniał życia. System ma ewentualnie wykrywać jakieś
    > nieprawidłowości, ostrzegać przed czymś, odcinać prąd, wodę gaz jeśli
    > zajdzie taka potrzeba.
    >
    > Zdaję sobię sprawę, że wiele z tych kabli które obecnie kładę być może
    > nigdy nie wykorzystam. Jeśli jest jednak choć cień szansy, że mogą się
    > przydać, położę je. To niewielki koszt, praktycznie koszt samego
    > materiału.
    >
    > System będę budował w przyszłości. Teraz tylko kładę kable i staram się
    > przynajmniej w przybliżeniu przewidzieć czego będę potrzebował.

    Do tego nie trzeba ciągnąć skrętki do każdej puszki gniazdka i wyłącznika.
    To co tu opisałeś robi się na bazie standardowej centali alarmowej + kilka
    przekaźników sterowanych centralą, umieszczonych w skrzynce rozdzielczej. Tu
    są potrzebne obwody wprost z rozdzielni do danego gniazda. Jak zaczniesz się
    bawić w gniazdka sterowane przkeźnikami to poza Tobą nikt nie będzie się
    mógł w tym połapać, a nawet dla Ciebie później będzie stanowić duży problem
    w diagnozowaniu uszkodzeń.