  • Data: 2012-08-21 13:55:28
    Temat: Re: instalacja pod nowy kociol na ekogroszek
    Od: "kamtzu" <...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Dodatkowo montujesz sobie zawór 4 drogowy i on zabezpiecza kocioł przed
    >korozją niskotemperaturową i tutaj też masz co najmniej dwie możliwości
    >możesz zastosować pompę mieszającą albo nadal możesz wsyzstko oprzeć na
    >głównej pompie c.o.. Zawór 4 drogowy będzie sterowany autonomicznym
    >siłownikiem i sterownikiem termostatycznym kotrolującym temperaturę powrotu
    >wody grzewczej do kotła. Gdy będzie niska będzie się przełączał powodując
    >grzanie wody w małym obiegu lub wypuszczając wodę do obwodów odbiorczych,
    >gdy temperatura będzie odpowiednio wysoka.

    Moze czegos nie rozumiem ale wyglada mi to na dwa uklady wzajemnie sie
    wykluczajace. Twierdzisz ze oba uklady maja pilnowac temperatury wody w
    obiegu kotlowym? Temperatura spadnie, zawor czterodrogowy przelaczy obieg na
    kotlowy, sterownik kotla stwierdzi ze temp. jest ok i tak zostanie. Albo
    zawor znow sie otworzy i beda tak sobie wachlowac?

    Wydaje mi sie ze zaproponowany przeze mnie uklad jest mimo wszystko
    prostszy. Kociol ze swoim sterownikiem zapewnia temperature zasilania a
    sterownik pokojowy reguluje silownikiem tak by osiagnac zadana temperature
    powietrza w pomieszczeniu.

    >Wszystko zależy od zasobności portfela i fantazji projektanta, inwestora i
    >wykonawcy. [...]
    >Przy małym i dobrze izolowanym budynku nie widziałbym sensu robić bardzo
    >rozbudowanego układu chyba że lubisz spędzać wieczory w pięknej kotłowni
    >kontemplując pracę automatyki lub kotłownia ma być obektem zazdrości
    >okolicy.

    Budynek nie jest ani zbytnio maly ani super zaizolowany a kotlownia tak jak
    pisalem ma byc jak najprostsza w obsludze dla starszej osoby, z centralnym
    sterowniem za pomoca jednego pokretla.