  • 11. Data: 2012-06-26 15:44:16
    Temat: Re: integra sterowanie - pytanie to osob znajacych satel-a
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-26 14:13, Amir pisze:
    > Brama ma tylko 2 przewody do otwarcia i zamknięcia, więc nie obejdzie się
    > bez kontraktonu.
    > Brama działa na impuls zwarcia (otwiera przy zwarcu, zamyka przy kolejnym
    > zwarciu).

    w jaki więc sposób chcesz ją zmusić do tego żeby przyjmując impuls nie
    otwierała się? do twojego pomysłu kontaktrony nie wystarczą, musisz
    fizycznie innym przewodem zamykać bramę a innym otwierać

    Lukasz

  • 12. Data: 2012-06-26 23:04:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > w jaki więc sposób chcesz ją zmusić do tego żeby przyjmując impuls nie
    > otwierała się? do twojego pomysłu kontaktrony nie wystarczą, musisz
    > fizycznie innym przewodem zamykać bramę a innym otwierać

    W momencie jak na manipulatorze wcisnę otwórz, a kontraktn bedzie rozwarty
    to impuls nie zostanie podany, nie wykona działania przy rozwartym
    kontraktonie dla polecenia
    otwarcia.

    W momencie jak kontrakton będzie zwarty, wcisnę otworz to impuls zostnie
    wywołany.

    Powinno zadziałać bez problemu to samo potwierdzili w suporcie satela.

  • 13. Data: 2012-06-27 08:05:38
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-26 23:04, Amir pisze:

> [...]
    > kontraktonie dla polecenia
    > otwarcia.
    >
    > W momencie jak kontrakton będzie zwarty, wcisnę otworz to impuls zostnie

    no tak tylko jak napisałeś wcześniej: "Brama działa na impuls zwarcia
    (otwiera przy zwarcu, zamyka przy kolejnym
    zwarciu)"
    W takim wypadku z klawiatury nie możesz wysłać sygnału otwarcia, bo dla
    bramy otwarcie i zamknięcie to ten sam sygnał, po prostu raz otwiera,
    raz zamyka.
    Chyba że masz osobny przewód który jak zwierasz to się brama zamyka, a
    osobny, po zwarciu którego brama się otwiera, ale z twojego
    wcześniejszego opisu wynika że tak nie jest

    > Powinno zadziałać bez problemu to samo potwierdzili w suporcie satela.

    Pewnie że zadziała biorąc pod uwagę powyższe

    Lukasz

  • 14. Data: 2012-06-27 10:13:27
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Pewnie że zadziała biorąc pod uwagę powyższe

    Nie ma osobnego przycisku, działa na impuls i nie wiemy kiedy otworzy a
    kiedy zamknię bramę

    Ale to kwestia samego oprogramowania centralki, ze jak wcisnę otwórz a brama
    będzie otwarta
    o czym centralka zoriętuje się po rozartym kontraktonie nie wywołując
    zwarcia przewodów tym samym nie zamknię mi bramy.

    Bez kontaktonu oraz odpowiedniemu przypisaniu dla wyjścia funkcji to by nie
    zadziałało, bo klikanać otworz by się zamknęła,

    a tak mimo, ze wybierzesz otwórz to w związku z tym, ze bedzie kontrakton
    rozwarty(przez logiczne powiazanie wejscia z wyjśćiem), to nie zostanie
    wykonana żadna czynność.

    Wejscie programuję bez akcji alarmowej, wyjście tworze jako przełacznik
    mono,
    tworzę grupę wyjście dopisuję do grupy

    natomiast aby zadziałało to wszystko to trzeba

    trzeba logikę na wejsciach powiązać z wejściem.
    Logiczne wyjście powiązane z wejściem

    Juz nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć :)

    ale powinno zadziałać moze na weekend się pobawię tym.

    pozdrawiam
    AT

  • 15. Data: 2012-06-27 10:24:46
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o czym centralka zoriętuje się po rozartym kontraktonie nie wywołując
    > zwarcia przewodów tym samym nie zamknię mi bramy.

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi Łukaszowi. To powinno działać tak jak
    piszesz.

    A czy brama "pamięta" swój stan? Jeśli jest zamknięta, to podanie jednego
    impulsu ją otworzy, a nie trzeba dawać dwóch impulsów?

> [...]
    > Logiczne wyjście powiązane z wejściem
    >

    > Juz nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć :)
    >
    > ale powinno zadziałać moze na weekend się pobawię tym.

    Czytałem pobieżnie kiedyś instrukcję Satela (planuję kiedyś kupić 128WRL) i
    z tego co pamiętam jest to fajnie tam wytłumaczone i na pewno da się to
    zrobić.

  • 16. Data: 2012-06-27 11:27:35
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-27 10:24, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo rozumiem o co chodzi Łukaszowi. To powinno działać tak jak
    > piszesz.

    dobra, załapałem o co chodzi, przepracowanie robi swoje ;)

    ale brama może być w stanie pośrednim (nie otwarta i nie zamknięta - np.
    coś ją przyblokuje) wtedy centrala nie będzie wiedziała co przyblokować,
    wtedy też musi mieć możliwość i otwarcia i zamknięcia - musisz o tym
    pamiętać (dodatkowa zależność)

    Lukasz

  • 17. Data: 2012-06-27 11:49:56
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > coś ją przyblokuje) wtedy centrala nie będzie wiedziała co przyblokować,
    > wtedy też musi mieć możliwość i otwarcia i zamknięcia - musisz o tym

    przecież zmiany stanów następują w skończonym, dość dobrze określonym
    odstępie czasu!
    jeśli otworzy się jedna krańcówka a druga nie zamknie po x sekund, robisz
    alarm i tyle...

  • 18. Data: 2012-06-27 11:58:55
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-27 11:49, qlphon pisze:

    > przecież zmiany stanów następują w skończonym, dość dobrze określonym
    > odstępie czasu!
    > jeśli otworzy się jedna krańcówka a druga nie zamknie po x sekund,
    > robisz alarm i tyle...

    jasne, ale chciałbyś mieć wtedy możliwość ruszenia bramą, a kontaktron
    zamknięcia nie pozwoli otworzyć, a otwarcia- zamknąć

    Lukasz

  • 19. Data: 2012-06-27 13:26:10
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > jasne, ale chciałbyś mieć wtedy możliwość ruszenia bramą, a kontaktron
    > zamknięcia nie pozwoli otworzyć, a otwarcia- zamknąć

    a co stoi na przeszkodzie, żeby w trybie "ręcznym" sterować bezpośrednio
    silnikiem?
    nawet bez logiki bramy i jaj kontrolera, którym sie martwisz...

  • 20. Data: 2012-06-27 13:38:43
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > a co stoi na przeszkodzie, żeby w trybie "ręcznym" sterować bezpośrednio
    > silnikiem?
    > nawet bez logiki bramy i jaj kontrolera, którym sie martwisz...

    Od tego czy się otwarła mam kamerę do rejestratora IP podłaczoną i program
    na androida z podglądem :)

    pozdrawiam
    AT