  • 1. Data: 2012-03-27 11:30:15
    Temat: jak połączyć rurę wodną
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Przed domem mam studzienkę w której na głębokości ok 1,5m jest licznik wody.
    Licznik ten muszę teraz przenieść do wnętrza domu.
    Chodzi o to, że muszę wykopać tę studzienkę i po usunięciu licznika jakoś tę
    rurę z wodą (taką:
    http://budowa.alius.waw.pl/wp-content/2007-04-02_Wyl
    ewka_w_weekend/03rury_wodne_sr.jpg)
    w tym miejscu połączyć, po czym zakopać i zapomnieć (zapomnieć?).
    No i teraz pojawia się pytanie - jak ją połączyć?
    Rozmawiam z różnymi wykonawcami - jedni twierdzą, że daje się jakieś złącze
    elektrooporowe inni, że nie trzeba tak, że wystarczy jakoś na złączki... nie
    wiem nie znam się a wykonawcom nie ufam niestety bo pewnie chcą iść na
    łątwiznę albo nie mają sprzętu do pewnego typu połączeń, nie wiem.

    Poradźcie proszę jak to to połączyć, żeby to nigdy mi nie rozlazło się tam w
    ziemii - będę szukał ekipy która mi to zrobi w odpowiedni sposób.

    Dzięki i pozdr.

  • 2. Data: 2012-03-27 11:52:24
    Temat: Re: jak połączyć rurę wodną
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-03-27 11:30, quent pisze:
> [...]
    >
    > Poradźcie proszę jak to to połączyć, żeby to nigdy mi nie rozlazło się
    > tam w ziemii - będę szukał ekipy która mi to zrobi w odpowiedni sposób.

    Witaj

    Jaki masz odcinek od głównego zaworu do budynku?
    Ja osobiście nie mam zaufania do łączenia rur pod ziemią, no chyba że
    będziesz miał dostęp do złączki.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-03-27 11:56:23
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Jaki masz odcinek od głównego zaworu do budynku?
    > Ja osobiście nie mam zaufania do łączenia rur pod ziemią, no chyba że
    > będziesz miał dostęp do złączki.

    Główny zawór - masz na myśli tę studzienkę w chodniku?
    Jest po drugiej stronie ulicy, czyli dosyć daleko.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2012-03-27 12:19:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Rozmawiam z różnymi wykonawcami - jedni twierdzą, że daje się jakieś
    > złącze elektrooporowe inni, że nie trzeba tak, że wystarczy jakoś na
    > złączki... nie

    u nas żądają złączek elekrooporowych , uznali widac ze to najpewniejsze
    rozwiązanie. Jakos tam specjalnie drogie nie są.

    b.

  • 5. Data: 2012-03-27 12:21:59
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > No i teraz pojawia się pytanie - jak ją połączyć?
    > Rozmawiam z różnymi wykonawcami - jedni twierdzą, że daje się jakieś

    Zwykła mufa zgrzewana elektrooporowo. Lepiej to niż na złączkę skręcaną bo
    po zgrzaniu uzyskuje się praktycznie monolityczny materiał taki jak rura a
    ze złączką w ziemii nie wiadomo jak będzie po kilku latach

  • 6. Data: 2012-03-27 15:08:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
> [...]
    > złączki... nie wiem nie znam się a wykonawcom nie ufam niestety bo
    > pewnie chcą iść na łątwiznę albo nie mają sprzętu do pewnego typu

    jako wykonawca proponuje zawierzyć temu który chce ci dać złączki
    elektrooporowe.

    100% pewności.

    Ja już od dawna zarzuciłem zabawę ze złaczkiam skręcanymi, może są i bardzo
    tanie ale ich pewność jest mniejsza niż złączy zgrzewanych.

  • 7. Data: 2012-03-27 15:52:12
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Poradźcie proszę jak to to połączyć, żeby to nigdy mi nie rozlazło się tam
    > w ziemii - będę szukał ekipy która mi to zrobi w odpowiedni sposób.

    Ja mam takie coś skręcane, sprawia (może) wrażenie pewnego, ale
    na wszelki wypadek tą rurę wyprowdzoną nad wylewkę w kotłowni wpakowałem w
    inną rurę
    jako otylinę. Gdyby coś na dole strzeliło (odpukać) to woda wyciśnie się
    górą.
    Moze nie cała ale na pewno to zauważę.
    Jaklby co lepeij niech mi się przeciek pokaże w kotłowni niz ma podmyć
    fundamenty.

    Rafał

  • 8. Data: 2012-03-27 16:17:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 15:52:12 UTC+2 użytkownik Kacper USUNTO napisał:
    > Jaklby co lepeij niech mi się przeciek pokaże w kotłowni niz ma podmyć
    > fundamenty.

    Prosisz się o kłopty. Bo jak złączka puści(mało prawdopodobne ale jednak) to woda
    pełnym strumieniem będzie tobie walic otulina do kotłowni. A gdyby złączka była
    zakopana bezpośrednio w ziemi i puściła to co najwyżej mokro by się na podwórku
    zrobiło a kopac będziesz musiał tak czy tak w razie awarii.

  • 9. Data: 2012-03-27 16:45:24
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Bo jak złączka puści(mało prawdopodobne ale jednak)

    u mnie skręcana puściła następnego dnia po montażu... na szczęście nie
    zakopana, po prostu kolanko się przełamało), widocznie jakaś wada fabryczna,
    albo za silne łapki miał montażysta...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2012-03-27 16:55:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 16:45:24 UTC+2 użytkownik s_13 napisał:

    > u mnie skręcana puściła następnego dnia po montażu... na szczęście nie
    > zakopana, po prostu kolanko się przełamało), widocznie jakaś wada fabryczna,
    > albo za silne łapki miał montażysta...

    W domu moich rodziców już kilkanascie lat rzyma. ale zakopana nasrodku podwórka jak
    nawet peknie to nic złego się nie stanie- trzeba będzie wykopac dół i założyć nowa.
    No i jest przed wodomierzem (więc jak peknie to rachunku nie nabije), sztukowalismy
    rure i trzeba było dac złączke ale przy odbiorze sie nie czepiali. Wodomierz
    kilkanascie metrów dalej w budynku.