    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak pompa ciepla pow-woda do CWU na poddasze
    Date: Tue, 24 Nov 2015 23:08:52 +0100

    W dniu 2015-11-22 o 21:01, decore-meble.pl pisze:
    > Witam
    >
    > chce zamontowac na poddaszu pompe ciepla która mi ogrzeje cwu i zmniejszy
    temperature powietrza w pokojach na pietrze w lecie.

    > Pompa bedzie bezposrednio podlaczana do zasobnika cieplej wody w kotlowni,
    interesuje mnie tylko konkret.

    Miotam sie miedy gametem i hewalexem ale widzialem tez chinczyki jakos
    bardzo podobne z wygladu.

    I nie wiem co kupić, cena do 5tys i wazne zeby była cicha.

    > Moze ktos moze cos powiedziec i podpowiedziec na ten temat

    Jak sam widzisz PC na pow ze strychu to taki sobie pomysł, ale ja mam
    dla Ciebie inną propozycję, jak to masz dach południowy to daj tam
    solary :) mogą być najtańsze, raz że będziesz miał ciepłą wodę, dwa
    jak dasz je na wysokości pokoi to zasłonią ci one tę część dachu, ale
    trzeba je dać na wspornikach aby była szpara pomiędzy dachem a solarami,
    wtedy ten dach będzie osłonięty a jednoczesnie wentylowany
    przez powietrze od spodu. Będziesz miał gorącą wodę i chłodniej na
    poddaszu, tylko wydasz trochę więcej niż 5kzł, ale myślę że w 10kzł się
    zmieścisz, a jak będziesz miał mądrego hydraulika to i te solary CO ci
    wspomogą.
    --
    Pozdr

    Janusz_K