  • 1. Data: 2010-04-08 08:32:26
    Temat: jak pozbyc sie bocianow z komina
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    od wczoraj bociany zadomowily sie na jednym z wysokich kominów u mnie. było
    by to świetne i byłbym szczesliwy majac gniazdo bocianow przy domu (prawie
    jak kablowka, czy satka) ale jak na zlosc komin jest używany i jeśli nie
    zrobie nic teraz, a one rozpoczna gniazdo (a zdaje sie ze juz sie bzykaly na
    tym kominie) to im sie kuku moze stać.

    sa tu jacys ornitolodzy ktorzy poradza co z tym robic? kiedy mają okres
    lęgowy (czyli inaczej - kiedy beda na tym kominie a kiedy odlatuja). Moglbym
    dac im wychowac potomstwo ale niedlugo (bo juz w pazdzierniku) piece zostaną
    ponownie uruchomione i jesli one tam beda to bede musial udroznic komin.

    da sie przeniesc gniazdo w inne miejsce tak zeby one z tego gniazda
    korzystaly a nie robily od nowa w tym samym miejscu?

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2010-04-08 08:57:22
    Temat: Re: jak pozbyc sie bocianow z komina
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 8 Kwi, 10:32, Michał Gut wrote:
    > [...]
    > da sie przeniesc gniazdo w inne miejsce tak zeby one z tego gniazda
    > korzystaly a nie robily od nowa w tym samym miejscu?

    Chyba tylko przesunąć to gniazdo w pionie
    http://www.bociany.pl/sites/default/files/Instrukcja
    _budowy_platform.pdf
    (nie wiem, czy Ci gratulować, czy współczuć)
    I radziłabym to zrobić teraz na cito, niż na jesieni, gdy gniazdo
    będzie ciężkie.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 3. Data: 2010-04-08 09:46:22
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>

    W dniu 2010-04-08 10:32, Michał Gut pisze:

    > da sie przeniesc gniazdo w inne miejsce tak zeby one z tego gniazda
    > korzystaly a nie robily od nowa w tym samym miejscu?

    Skontaktuj się szybko z jakimś towarzystwem ornitologicznym albo ochroną
    przyrody i zapytaj jak sprawę rozwiązać.
    Pamiętaj że Eko-Terrorystów jest sporo. Ktoś Cie podkabluje i będziesz
    miał przerąbane.
    W Polsce z uwagi na spadającą liczebność gatunek Bociana Białego został
    objęty programem ochronnym koordynowanym przez Polskie Towarzystwo
    Przyjaciół Przyrody "pro Natura" (Program Ochrony Bociana Białego i Jego
    Siedlisk).

    --
    -=Elwood=-

    Our Knowledge Is Our Power

  • 4. Data: 2010-04-08 10:03:09
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hpk48b$i4c$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    >
    > da sie przeniesc gniazdo w inne miejsce tak zeby one z tego gniazda
    > korzystaly a nie robily od nowa w tym samym miejscu?

    Jeżeli nie będziesz uzywał komina w okresie letnim to nie ma problemu,
    odlecą w połowie sierpnia.Jezeli kochasz zwierzaki to zastanów się żeby w
    przyszłym roku ustawić słup i przenieść to gniazdo na niego.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-04-08 10:22:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał Gut <m...@w...pl> writes:

> [...]
    > zrobie nic teraz, a one rozpoczna gniazdo (a zdaje sie ze juz sie bzykaly na

    Mozesz im zbudowac platforme na slupie, dachu, to moze sie przeniosa.
    Ale to tak ekstracugiem, zeby ta platforma na wczoraj byla.
    Specjalisci od ptakow pomoga w razie czego.

    Mozesz zwyczajnie ploszyc, ale to szkoda troche...

> [...]
    > ponownie uruchomione i jesli one tam beda to bede musial udroznic komin.

    E, spoko, bociany odlatuja w drugiej polowie sierpnia, w pazdzierniku
    sladu po nich nie bedzie.

    > da sie przeniesc gniazdo w inne miejsce tak zeby one z tego gniazda
    > korzystaly a nie robily od nowa w tym samym miejscu?

    Mozesz w tym roku obserwowac, a na przyszly rok zbudowac platforme i
    ewentualnie przeniesc gniazdo.

    MJ
    PS. Z tym szczesciem to nie przesadzajmy, lepiej miec bociana na
    stodole niz na chalupie, bo jednak brudza.

  • 6. Data: 2010-04-08 11:11:07
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak w polowie sierpnia to nie bedzie problemu

    tyle ze bede musial rozebrac gniazdo - cholernie wysoki ten komin z 15 albo
    20 metrow ma.

    dzisiaj ich nie bylo wiec moze bedzie dobrze................

    z platforma tez ciezko bo trudno bedzie ja zamontowac na takiej wysokosci

    dzieki za podpowiedzi

  • 7. Data: 2010-04-08 11:19:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    >
    > da sie przeniesc gniazdo w inne miejsce tak zeby one z tego gniazda
    > korzystaly a nie robily od nowa w tym samym miejscu?

    Myślę, że straż pożarna powinna pomóc...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2010-04-08 12:00:59
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    W tym roku nic Ci nie zaszkodzi, bo tak jak inni pisali, mlode w
    polowie lipca zaczynaja latac, a w drugiej polowie sierpnia bociany sa
    juz daleko.
    Natomiast jesli zaczna zakladac gniazdo to mozesz miec problem. Bocian
    to ptak dosc uparty i jesli spodobal mu sie Twoj komin to bedziecie
    wzajemnie walczyc, on bedzie budowal, Ty bedziesz zwalal, i trwac to
    moze dlugo, az ktos pierwszy sie podda. A na przyszly rok sytuacja sie
    powtorzy, jesli pozwolisz na gniazdo w tym roku to sa bardzo duze
    szanse ze wroci, i jak sie uprze, to wybuduje Ci gniazdo nawet na
    czynnym kominie.
    O tej porze bociany z reguly maja juz swoje gniazda, i to co widziales
    to pewnie tylko goscinne wizyty. Ale nic nie jest wykluczone, zawsze
    moga byc jacys maruderzy, ktorzy dopiero przylecieli, albo para ktora
    szuka lepszego miejsca.
    Wiec jesli zacznie budowac, tu zrucaj patyki do skutku, krzywdy mu tym
    zadnej nie zrobisz, bo jak go calkiem przycisnie sytuacja, to zalozy
    gniazdo gdzie indziej.
    Adam

  • 9. Data: 2010-04-08 12:08:08
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 13:11, Michał Gut <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > dzisiaj ich nie bylo wiec moze bedzie dobrze................
    >
    > z platforma tez ciezko bo trudno bedzie ja zamontowac na takiej wysokosci

    wystarczy troche podpalac w kominie to zobacza ze czynny to sie
    wyniosa.
    Natomiast jesli chcesz je miec tak hobbystycznie aby pochwalic sie
    przed rodzina to platforma.

  • 10. Data: 2010-04-08 13:23:22
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Kudlaty wrote:
    > wystarczy troche podpalac w kominie to zobacza ze czynny to sie
    > wyniosa.

    Nie wyniosą. Na kominie kotłowni pobliskiej szkoły bociany budowały
    gniazdo co roku mimo działającego komina. Jedyny efekt to zmiana koloru
    ptaków z białego na szary, dym im wogóle nie przeszkadzał.
    Gniazdo było co roku na zimę rozrzucane, postawiono nawet platformę na
    pobliskim drzewie - nic to nie dało, gniazdo z uporem było budowane na
    kominie.