  • 1. Data: 2012-03-27 08:52:44
    Temat: jak przytwierdzaj kabel YDP?
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    Witam. Wlasnie wrocilem ze sklepu. Chcialbym podstawowe obwody w domu zrobic
    samemu, do reszty przyjdzie elektryk. Rozmawialem z nim i wlasciwie sprawa
    montazu przewodow do sciany pozostaje dowolna. Mam do wyboru klipsy wciskane
    do sciany:

    http://www.plastikon.eu/img/foto/tworzywa/mocowania/
    us_plaskie/008.jpg

    lub tasme alu na gwozc

    http://nokautimg4.pl/p-70-91-709131a56c35e4aca3a8440
    f78959a7f500x500/tasma-aluminiowa-10x1mm-do-mocowani
    a-przewodow-1kg-szybka-wysylka-24h.jpg

    ktora wersje lepiej zastosowac, jakie sa plusy i minusy jednego badz
    drugiego rozwiazania?

    Dzieki, pozdr. A.

  • 2. Data: 2012-03-27 09:58:34
    Temat: Re: jak przytwierdzaj kabel YDP?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-03-2012 o 08:52:44 myar <m...@g...com.pl> napisał(a):

> [...]
    a-przewodow-1kg-szybka-wysylka-24h.jpg

    > ktora wersje lepiej zastosowac, jakie sa plusy i minusy jednego badz
    Polecam klejarkę na laski kleju na gorąco, szybko i sprawnie, tylko
    trzeba uważać na palced aby się nie poparzyć. Nakładasz trochę kleju na
    odcinku
    2-3cm na kabel i dociskasz do ściany, po 10sek trzyma i można dalej kleić,
    wystarczy co 0,5m do 1m.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2012-03-27 10:20:17
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > ktora wersje lepiej zastosowac, jakie sa plusy i minusy jednego badz
    > drugiego rozwiazania?

    Z czego ściana?
    Jeśli bk - bruzdy będą?

    Pozdr.

  • 4. Data: 2012-03-27 10:26:40
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    pustak ceramiczny Cerpol MegaMax, nie bedzie bruzd/

    Pozdr. A

  • 5. Data: 2012-03-27 10:44:44
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    Czesc,

    czy mowisz o czyms takim?

    http://www.ise.pw.edu.pl/~wzab/mikrofon/pistolet.jpg

    ?

    pozdr. A

  • 6. Data: 2012-03-27 10:50:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-03-2012 o 10:44:44 myar <m...@g...com.pl> napisał(a):

    > Czesc,
    >
    > czy mowisz o czyms takim?
    >
    > http://www.ise.pw.edu.pl/~wzab/mikrofon/pistolet.jpg
    Tak.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-03-27 11:49:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "myar" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Zdecydowanie te plastikowe haczyki. Niedawno pociągnąłem u siebie kilkaset m
    kabli i szło bardzo sprawnie. Bierzesz wkrętarkę albo wiertarkę (zależy z
    czego masz ściany) i nawiercasz otworki co jakieś 30 cm. A potem tylko
    zakładasz te haczyki na kabel i wtykasz w dziury. Jeśli nie robisz za
    szerokich otwórków i dobrze dobierzesz haczyki (mają różne rozmiary) do
    kabla to wszystko trzyma bez problemu.

    Przy klejeniu na gorąco to po pierwsze ściana musi być odpylona bo inaczej
    klej nie łapie a po drugie gdy się o taki kabel zahaczy to lubi się oderwać
    i jest to upierdliwe.

    W trakcie układania na jednym haczyku spokojnie może wisieć i "dyndać" kilka
    m jeszcze nie przyczepionego kabla, na kleju mi się to nie udawało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-03-27 11:56:02
    Od: Robson <r...@...pl>

    > lub tasme alu na gwozc

    czy gwozc=gwóźdź? Z czego będą tynki? Jeśli gipsowe, to gwoździe
    zardzewieją i będzie ruda się na ścianach pokazywać. Wtedy na kołki
    plastikowe.

  • 9. Data: 2012-03-27 12:05:27
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > czy gwozc=gwóźdź? Z czego będą tynki? Jeśli gipsowe, to gwoździe
    > zardzewieją i będzie ruda się na ścianach pokazywać. Wtedy na kołki
    > plastikowe.

    Tak, przepraszam najmocniej za blad ort. ;-)) Faktycznie nie pomyslalem, ze
    jednak wilgoc moze powodowac korozje. Co do haczykow z tworzywa - to mam
    pustak ceramiczny CERPOL, boje sie troche, ze w pustke ten klips moze nie
    trzymac wlasciwie - czy ktos z Was zakladal kolki na pustakach ceramicznych?
    Dzieki, Pozdr. A.

  • 10. Data: 2012-03-27 12:26:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 11:56:02 UTC+2 użytkownik Robson napisał:

    > czy gwozc=gwóźdź? Z czego będą tynki? Jeśli gipsowe, to gwoździe
    > zardzewieją i będzie ruda się na ścianach pokazywać. Wtedy na kołki
    > plastikowe.

    Raczej nie bo główka gwożdzia będzie przykryta kablem więc nie będzie miała
    styczności z gipsem.
    No i są gwożdzie ocynkowane również;)