  • 1. Data: 2012-02-04 18:39:28
    Temat: jaka wkretarke do prac wykonczeniowych w domu
    Od: "jackkk" <j...@w...pl>

    Czesc,

    Sluchajcie kompletnie nie wiem jaka wiertarko-wkretarke zakupic. Potrzebuje
    sprzetu do montazu plyt kartonowo-gipsowych, skladania mebli, ogolnie prac
    ogolno-budowlanych w domu. Jakie napiecie zasilania wybrac? 14,4 czy 18v?
    Chcialbym przeznaczyc na sprzet max 500-800 zl. Jaka jest trwalosc takich
    baterii, bo po ostatnich zakupach w markecie mam jakas wkretarke za 100 zl i
    bateria trzymaja 5 minut. Ewentualnie czy lepiej kupic jakas zwykle
    wiertarke z 2 biegami etc... Dzieki pozdr. M.

  • 2. Data: 2012-02-04 18:55:48
    Temat: Re: jaka wkretarke do prac wykonczeniowych w domu
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >ogolno-budowlanych w domu. Jakie napiecie zasilania wybrac? 14,4 czy 18v?

    Jak napisałeś będziesz wkrętarkę używał sporadycznie. Pomysł wiec o
    wkrętarce przewodowej (220v)
    Ja mam wkrętarkę bezprzewodową Einhella- kosztowała ok 150 zł. Warta swojej
    ceny ma tylko jedną wadę- używam ja sporadycznie i jak jest potrzebna to
    jest rozładowana;) A ponieważ nie chce mi się wtedy czekać na naładowanie
    baterii to używam do wkręcania wiertarki;) Drugi raz kupując wkrętarkę do
    sporadycznych prac kupiłbym przewodową. koszt poniżej 100 zł

    >Chcialbym przeznaczyc na sprzet max 500-800 zl. Jaka jest trwalosc takich
    >baterii, bo po ostatnich zakupach w markecie mam jakas wkretarke za 100 zl
    >i bateria trzymaja 5 minut.
    W moim kilkuletnim już einhelu baterie po naładowaniu pozwalaja na sporo
    dluższą. Tylko jest problem bo rozładowuja sie lezac kilka miesięcy w garażu

    >Ewentualnie czy lepiej kupic jakas zwykle wiertarke z 2 biegami etc...

    kup wkretarke przewodowa.

  • 3. Data: 2012-02-04 20:17:27
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > na naładowanie baterii to używam do wkręcania wiertarki;) Drugi raz
    > kupując wkrętarkę do sporadycznych prac kupiłbym przewodową. koszt poniżej

    ja używam takiej:
    http://allegro.pl/niemieckia-wiertarko-wkretarka-sie
    ciowa-670w-hit-i2073297339.html
    mam też dwie wkrętarki akumulatorowe, też nic specjalnego, ale baterie
    szybko padły i leża sobie na strychu, bo zakup nowych aku się nie opłaca...
    ta sieciowa jest ok, oczywiście nie na wieki, jedna padła mi pod koniec
    budowy, po przykręceniu kilkudziesięciu gipskartonów, po mieszaniu kleju do
    glazury i wywierceniu setek otworów, wyrobiły się mechanizmy sprzęgła,
    naprawa nieopłacalna, kupiłem nową, dokończyłem budowę i teraz używam od
    dwóch lat sporadycznie jako wkrętarki i małej wiertarki... jak padnie bez
    żalu kupię następną, polecam...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-02-04 20:54:12
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    Użytkownik "jackkk" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wkretarke za 100 zl i bateria trzymaja 5 minut. Ewentualnie czy lepiej
    > kupic jakas zwykle wiertarke z 2 biegami etc... Dzieki pozdr. M.

    Bardzo polecam wkrętarkę Parkside z Lidla, taką:
    http://fanlidla.pl/gazetka/2012.01.26.narzedzia/4520
    ,Wiertarko,wkretarka,Parkside
    Była niedawno, może gdzieś jeszcze znajdziesz. Do dużych prac niebardzo bo
    ma raczej małą baterię ale do sporadycznego użytku jest super - ma ogromną
    zaletę w postaci bateri Li-Ion. Ostatnio wyciągnąłem ją po 2 miesiącach
    leżenia i bateria była w pełni naładowana i gotowa do pracy :)

  • 5. Data: 2012-02-04 21:17:45
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-04 19:39, jackkk pisze:
    > Czesc,

    Miałem już kilka wkrętarek (Skil, Graphite, Renner) i zawsze był jeden
    problem: po dłuższej przerwie w akumulatorze prądu nie było i trzeba
    było kręcić ręcznie.
    Kupiłem wkrętarkę sieciową, wymieniłem przewód na 6-metrowy i mam teraz
    święty spokój.
    Jacek

  • 6. Data: 2012-02-04 22:30:26
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    s_13 wrote:

> [...]
    > dokończyłem budowę i teraz używam od dwóch lat sporadycznie jako
    > wkrętarki i małej wiertarki... jak padnie bez żalu kupię następną,

    Zdecydowanie popieram powyższą opinię. Parę lat temu przygotowując się do
    wykańczania domu kupiłem ED206 (nie wiem czym się rózni od ED207 ale wygląda
    identycznie). Zrobiłem nią całe poddasze w gipskartonach i nadal pracuje
    bezproblemowo. Jak mam do osadzenia 1 kołek w ścianie z pustaków to nie
    wyciągam udarówki tylko tym wiercę bez problemu. Jedyny minus to sztywny
    kabel, parę razy miałem ochotę wymienić go na przewód w gumie ale zawsze
    jakoś zeszło i nadal jest oryginalny. Może w końcu się przełamie przy
    obudowie to go wymienię.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 7. Data: 2012-02-05 08:12:17
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > sporadycznie jako wkrętarki i małej wiertarki... jak padnie bez żalu kupię

    Ja kupiłem taką do montażu płyt gk. Po 3 dniach zepsuł się włącznik, tzn.
    przestała działać regulacja obrotów, a po kolejnych 3 dniach wkrętarka kręciła
    tylko w 1 stronę. Kupiłem nowy, który wytrzymał z 3 miesiące.
    Z czasem regulacja momentu dokręcania zaczęła również siadać, na początku płyty
    przykręcałem np. przy ustawieniu 4-5, pod koniec przy 10-14.
    Ogólnie wkrętarka do gk nie jest zła, bo jest lekka i na 230V. Wadą są wolne
    obroty, przez co ciężko wkręcić wkręty w profile 2mm.
    Ostatnio kręciłem płyty wkrętarką z lidla. Jest o niebo lepsza, ale niesety na
    akumulator...

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2012-02-05 09:33:59
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    > wkretarke za 100 zl i bateria trzymaja 5 minut. Ewentualnie czy lepiej
    > kupic jakas zwykle wiertarke z 2 biegami etc... Dzieki pozdr. M.

    Skoro masz zamiar przeznaczyć 500-800 zł, to polecam Makite, mocny silnik,
    są dwa akumulatory (12V) w zestawie, sam użytkuję taka prawie od 8 lat,
    akumulatory długo trzymają, przktycznie nie ma z nimi problemu,
    do tego jest szybka ładowarka.
    Przewodowa wkrętarka zawsze jest mniej poręczna niż akumulatorowa,
    zawsze ten kabel gdzieś sie zaczepi, poplącze, czy będzie zakrótki,
    popracuj taką i taką to się przekonasz ;)

  • 9. Data: 2012-02-05 13:08:52
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > Sluchajcie kompletnie nie wiem jaka wiertarko-wkretarke zakupic.
    > Potrzebuje sprzetu do montazu plyt kartonowo-gipsowych, skladania

    lekką

    ogolnie prac ogolno-budowlanych w domu.

    dużą i mocną więc cięzką.

    Jakie napiecie zasilania
    > wybrac? 14,4 czy 18v?

    Mam AEG BSB 18 STX - 18V dwubiegową z udarem, z dwoma akumulatorami i
    ładowarką 30 minutową.
    Do składania mebli to jest za duże ale do prac ogólno-budowlanych jest
    świetna.
    Dokupiłbym jakąś małą 12V do płyt/mebli jeślibym miał więcej pracować tym,
    ale wiertarki używam bardzo sporadycznie i głownie typu dziura w ścianie.
    Dodatkowo na działce bez prądu mogę grubsze prace tym wykonać. Dlatego
    wziełem to AEG.

    Poza tym kiedyś Boschhammer'a sieciowego sobie sprawiłem i do cięższych prac
    mi służy.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2012-02-05 16:49:39
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "jackkk" <j...@w...pl> wrote in message news:jgju1m$3ij$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > bateria trzymaja 5 minut. Ewentualnie czy lepiej kupic jakas zwykle
    > wiertarke z 2 biegami etc... Dzieki pozdr. M.

    skoro nie bedziesz jej wykorzystywal profesjonalnie\czesto to wez najtansza
    (tylko nie chinczyka bez nazwy - zeby nie bylo problemow ew. z gwarancja)
    z bateriami litowo-jonowymi
    albo
    zwykla tania sensowna wkretarke na 18V i druga sieciowa

    drogie wkretarki maja zazwyczaj ta wade ze polowe ceny stanowi bateria,
    a ta bedziesz musial za 2 lata wymienic i staniesz przed dylematem
    wydac 300-350 na baterie czy kupic nowa wkretarke i baterie za 600
    (np. BL1830 do makity)
    a wydawanie co dwa lata 600 pln na sporadycznie uzywana wkretarke czy
    300 na same baterie jest moim zdaniem bez sensu