  • 11. Data: 2017-09-04 16:33:04
    Temat: Re: jakie kaloryfery
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 07:56, pierdofon pisze:
    > Chcialbym takie kaloryfery:
    > https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/technik
    a-grzewcza-i-ogrzewanie/grzejniki-i-akcesoria/grzejn
    iki-co/grzejnik-aluminiowy-comfort-575-x-800-mm.html
    #product

    > ale hydraulik sie skrzywil i powiedział, ze te są lepsze:
    > https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/technik
    a-grzewcza-i-ogrzewanie/grzejniki-i-akcesoria/grzejn
    iki-co/grzejnik-stalowy-idmar-classic-c22-600-x-800-
    mm.html#product

    > dlaczego? Czym mam sie kierować przy wyborze kaloryferow?

    Jakim kotłem ogrzewasz?

    Jaką masz instalację - układ otwarty, zamknięty z mieszaczem czy bez?

    Od tego zależy jakie grzejniki będą lepsze.

    Poza tym w marketach nie kupuje się grzejników tak samo jak i niektórych
    materiałów hydraulicznych.

  • 12. Data: 2017-09-04 16:39:28
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 16:33:10 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > Od tego zależy jakie grzejniki będą lepsze.
    >
    > Poza tym w marketach nie kupuje się grzejników tak samo jak i niektórych

    O właśnie. OIDP nie zaleca sie łaczenia alu i stali w jednej instalacji bez
    przekladek plastikowych.

    Bo jest szansa ze sie dziury porobią...

  • 13. Data: 2017-09-04 16:45:57
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Kocioł smieciuch na razie.
    układ otwarty z prostą, zwykła pompą w obiegu.

  • 14. Data: 2017-09-05 22:07:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 16:45, pierdofon pisze:
    > Kocioł smieciuch na razie.

    Planujesz coś zmienić?

    > układ otwarty z prostą, zwykła pompą w obiegu.

    Jakie rury? Stalowe, miedziane, plastik?

  • 15. Data: 2017-09-05 23:04:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pierdofon pisze tak:

> [...]
    -stalowy-idmar-
    > classic-c22-600-x-800-mm.html#product
    >

    > dlaczego? Czym mam sie kierować przy wyborze kaloryferow?

    Nie wiem dlaczego hydraulicy nie lubią aluminiowych ale przez 8 lat jak
    z nimi pracowałem widziałem jak kupują tylko stalowe. Często to było
    Purmo. Aluminiowe to była rzadkość. Prawdopodobnie chodziło o szybkie
    żarcie amelinium w blokowej instalacji. Spółdzielnia chyba też ich nie
    lubi zbytnio. Poza tym aluminiowe są brzydkie.

    no ale w domku to wolnoć Tomku.

    --
    Piotrek

    Mind the gap

  • 16. Data: 2017-09-05 23:29:34
    Od: JKK <n...@s...pl>

    W dniu 05.09.2017 o 23:04, PiteR pisze:

> [...]
    > z nimi pracowałem widziałem jak kupują tylko stalowe. Często to było
    > Purmo. Aluminiowe to była rzadkość. Prawdopodobnie chodziło o szybkie
    Taaa.
    Na pewno (!)chodziło im głównie o żywotność )))
    A może tak po ludzku: więcej roboty?
    Aluminiowe trzeba kompletować...

    Pozdrawiam - JK

  • 17. Data: 2017-09-07 21:26:37
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    tak. jaskis automat na pellet lub ekogroszek z Defro, ale za jakis czas bo
    musze dozbierac kase.
    rury sa stalowe.

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W dniu 2017-09-04 o 16:45, pierdofon pisze:
    > Kocioł smieciuch na razie.

    Planujesz coś zmienić?

  • 18. Data: 2017-09-07 22:33:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest takie powiedzonko " dlaczegos biedy bos glupi, dlaczegos glupi bos biedny ).
    Kupujac tanszego smieciucha zuzywasz pomiedzy 1/3- 1/2 paliwa wiecej niz gdybys kupil
    drozszy ale sprawniejszy kociol. Roznica w kosztach paliwa bys go splacal.

  • 19. Data: 2017-09-08 07:42:35
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Zenek ale smieciuch jest teraz. Ja go nie kupuje. Tego smieciucha co jest
    teraz chce wymienic na defro ale moze jakas dotacja bedzie, wiec poczekam a
    i tak nie mam zadnej kasy by teraz taki drogi piec kupic.

    oglegroups.com...

  • 20. Data: 2017-09-08 09:34:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak juz masz kociol to dokup do niego podajnik pelletu. Sa takie co zamiast drzwiczek
    albo w drzwiczkach sie je montuje. Z poczekaniem na jakas doplate dobry pomysl. Ale
    cos mi sie widzi ze doplaty najpierw w duzych miastach beda. Z drugiej strony jak
    ktos bedzie mial orygialny kociol na pellet to na doplate sie nie zalapie. Ale
    przerobiony na pellet smieciuch bedzie smieciuchem nawet jak by spelnial wszystkie
    wymagania co do czystosci spalin. Z moich doswiadczen z pelletem. Podajnik ze zmijka.
    Za metr zmijki zaplacilem chyba 50 zlotych. Potrzebowalem 40 centymetrow to 60 cm
    zostalo mi na czesci zamienne. Zmijka hartowana i pokryla sie w obrobce cieplnej
    warstwa niebiesko fioletowych tlenkow. Po sezonie w kilku miejscach warstwa tlenkow
    sie starla. Oceniam zywotnosc zmijki na kilkadziesiat lat. Podajnik do wegla zuzywa
    sie w przeciagu trzech lat, tak pisali w necie ludzie ktorzy pala ekogroszkiem.