    Subject: Re: jakie pętle podłogówki?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Date: Fri, 25 Nov 2016 14:04:58 +0100

    W dniu 25.11.2016 o 13:38, Myjk pisze:
    > Fri, 25 Nov 2016 11:54:21 +0100, t-1

    > To raczej akurat mało możliwe. Ale skoro mam kuchnię 20m2 z czego 1/3
    > pokrywają szafki z blatem i to stoi przy 10m ścian szczytowych, to coś mi
    > zaczyna brakować ciepła. Szafki będą podgrzane, ale oddadzą ciepło -- więc
    > co szkodzi, że szafki będą podgrzane?

    zależy jak na to patrzeć. 99% tej grupy grzeje cały sezon, ufa w
    samouczące się sterowniki kotłów połączone ze stacjami pogodowymi. a ja
    czasami latem w chłodne dni odpalam w łazience podłogówkę. rury wbrew
    zasadom mam prawie przy kafelkach, wiec za pół godziny mam podłogę
    ciepłą. (20 na 35 stopni) przy małej bezwładności, przy mikroskopijnym
    kotle.
    Ktoś tu pisał (wyliczał) że tyle i tyle minut potrzeba do ogrzania
    podłogi. nie mam argumentów na obalenie tej tezy, więc nie chcę
    dyskutować, ale rozum podpowiada mi że ogrzanie tej masy wody w rurkach,
    ogrzanie nimi masy betonu, przekazanie tego do powietrza zużyje
    duuuuuuużo więcej energii niż to co ja mam. Nie trochę. duuuuużo więcej.
    Więc jeśli ktoś w Twoim domu przebywa cały czas, jeśli uważasz że
    grzanie musi być cięgiem przez cały sezon, to jak najbardziej. najpierw
    woda ogrzeje podłogę, podłoga szafkę, szafka powietrze.... tylko jak dla
    mnie, to długo trwa. ja grzeje gdy potrzebuje, gdy nie, wyłączam. teraz
    jestem w pracy, piec został wyłączony ok 8 rano, odpali ok 16stej.

    ToMasz