  • 11. Data: 2018-02-04 18:05:07
    Temat: Re: kamera? monitoring?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 17:58:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A tak z ciekawości- jak będziesz te akumulatory z tira ładował?

    Będzie ładował do pierwszej kradzieży. Jak znikną kamery razem z
    akumulatorami ;-)

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2018-02-04 19:23:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 18:05:09 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Będzie ładował do pierwszej kradzieży. Jak znikną kamery razem z
    > akumulatorami ;-)
    Wiosną puszki od piwa na złom zawoziłem i przy okazji stare aku wrzuciłem
    Prawie na flaszkę to aku na złomie wycenili
    Dokładnie nie pamiętam ale chyba 2 zl za kg dali

  • 13. Data: 2018-02-04 19:42:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.02.2018 o 19:23, Kris pisze:

    > Wiosną puszki od piwa na złom zawoziłem i przy okazji stare aku wrzuciłem
    > Prawie na flaszkę to aku na złomie wycenili
    > Dokładnie nie pamiętam ale chyba 2 zl za kg dali

    normalna kamera nagrywa cały czas. dlatego "widzi" ruch. mało tego, może
    zapisać na karcie pamięci np 20 sekund poprzedzajacych ruch. więc takie
    coś na bateriach odpada. musiałbyś zlecić wykonanie następującego (mniej
    więcej) urządzenia. laserek zamontowany na płocie, musiałby wysyłać
    impuls co sekundę do lusterka zamontowanego 200m dalej. impuls powinien
    wrócić do czujnika bez zakłóceń. jeśli nie wróci - znaczy że jakiś
    intruz przeciął wiązkę, wtedy należałoby uruchomić kamerę, nagrywać
    minutę czy dwie i wyslać powiadomienie na email. tyle że o ile kamera
    samochodowa startuje w kilka sekund(dwie, trzy), to kamera z obsługą
    wifi - już conajmniej 10. Ale chyba rozgraniczenie wykrywania i
    nagrywania byłoby krokiem w dobrym kierunku. kombinuj kibicuje Ci, ale
    nie postwie ani centa na Twój sukces
    ToMasz

  • 14. Data: 2018-02-04 23:34:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-04 o 16:04, Rutkoski pisze:

    > No ludzie, nie będę chyba kładł kabla zasilającego kilkaset metrów
    > przez pole ???
    > Wymontowuję z tira 2 akumulatory, zakopuję pod drzewem,
    > ciągnę 3m kabla do kamery na drzewie i zasilanie na pół roku mam z
    > głowy, co dalej ?
    > Pisałem że mnie nie interesuje kamera z ciągłą rejestracją, tylko
    > kamera rejestrująca tylko wtedy, gdy coś się dzieje. Żeby dało się tą
    > fotopułąpkę uruchamiać jakoś inaczej niż czujką podczerwieni to było
    > by dobrze.
    > Więc rozumiem że nie ma urządzeń co by włączały rejestrację w momencie
> [...]

    Powiadasz pół roku?

    Jakim cudem, skoro akumulatory ołowiowe samoczynnie się rozładowują o
    wiele szybciej?

  • 15. Data: 2018-02-06 14:48:49
    Od: "Rutkoski" <k...@w...pl>

    > Powiadasz pół roku?
    >
    > Jakim cudem, skoro akumulatory ołowiowe samoczynnie
    > się rozładowują o wiele szybciej?

    A kto ci że to są akumulatory ołowiowe?

  • 16. Data: 2018-02-06 15:05:51
    Od: "Rutkoski" <k...@w...pl>

> [...]
    > Ale chyba rozgraniczenie wykrywania i nagrywania byłoby krokiem w dobrym
    > kierunku. kombinuj kibicuje Ci, ale nie postwie ani centa na Twój sukces

    Fotopułapki mają kamery uruchamiane i gotowe do nagrywania w 0,4 sekundy,
    więc z tym żadnego problemu nie ma.
    Kamera sama żadnego ruchu nie widzi, musi być coś co ten ruch analizuje.
    Nie ma żadnego problemu z wykonaniem detektora ruchu w obrazie, będącego
    odpowiednikiem czujki podczerwieni i mogącego działać nieprzerwanie rok
    czasu na baterii pastylkowej. Wystarczy mała matryca niskiej rozdzielczości
    o niskim poborze prądu, podpięta do jedno-układowego procesora sygnałowego o
    bardzo niskim poborze mocy, też potrafiącym działać rok czasu na baterii
    pastylkowej. Tylko zrobienie tego samodzielnie dla jednego egzemplarza jest
    nieopłacalne, dlatego pytam o tanie i gotowe rozwiązania masowe.
    Z tym twoim laserkiem to trochę mało praktyczne, ale przyszło mi do głowy
    pewne rozwiązanie.Fotopułapki mają szerokokątne czujki podczerwieni i
    obiektywy kamer, tak około 120 stopni, więc gdyby zmienić im optykę na 30
    stopni, to pole widzenia zawęziło by się 16 razy, wiec prawdopodobnie zasięg
    czujki wynosił by wtedy 320 metrów (16x20) więc było by to o co mi chodzi.
    Wygląda na to ze trzeba taką czujkę kupić i sprawdzić, tylko ze zmianą
    optyki też może być problem, bo sam jej nie wykonam i też musiał bym dostać
    coś gotowego.

  • 17. Data: 2018-02-06 18:15:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Fotopułapki mają kamery uruchamiane i gotowe do nagrywania w 0,4
    > sekundy, więc z tym żadnego problemu nie ma.
    może dlatego ze są w stand-by?
    > Kamera sama żadnego ruchu nie widzi, musi być coś co ten ruch analizuje.
    zgoda
    > Nie ma żadnego problemu z wykonaniem detektora ruchu w obrazie, będącego
    > odpowiednikiem czujki podczerwieni i mogącego działać nieprzerwanie rok
    > czasu na baterii pastylkowej.
    niema czego wykonywać, bo takie coś jest w każdej nowej kamerze monitoringu
    > Wystarczy mała matryca niskiej
    > rozdzielczości
    no ale jak to ma działać? TE kamery które mam mają 720, 960 punktów w
    poziomie, więc ich obraz, nadaje się do analizy czy ruch był czy go nie
    było. jeśli zastosujesz kamerę o małej rozdzielczości, to nic nie
    zobaczy, a to nic będzie trzeba porównać z tym co widziala sekundę
    wcześniej!

    > o niskim poborze prądu, podpięta do jedno-układowego
    > procesora sygnałowego o bardzo niskim poborze mocy, mam taką kamerę, i Ty pewno
    też. w myszce kompurerowej. ile będzie
    działać na 2 paluszkach? Tydzień? Działa dłużej, bo nieruszana się wyłącza.

    > też potrafiącym
    > działać rok czasu na baterii pastylkowej.
    jasne. a świstak siedzi i zawija w serberka. Weź policz prąd jaki taka
    kamera będzie zużywała na samo czuwanie. porównaj to do jakiegokolwiek
    istniejącego produktu na rynku.

> [...]
    > sprawdzić, tylko ze zmianą optyki też może być problem, bo sam jej nie
    > wykonam i też musiał bym dostać coś gotowego.

    kup. potem napisz jak "pir" przechodzi przez obiektywy szczególnie szklane

    ToMasz

  • 18. Data: 2018-02-06 20:39:03
    Od: "Rutkoski" <k...@w...pl>

    > jasne. a świstak siedzi i zawija w serberka. Weź policz prąd jaki taka
    > kamera będzie zużywała na samo czuwanie. porównaj to do jakiegokolwiek
    > istniejącego produktu na rynku.

    Tłumaczę ci ze takie rozwiazania istniały już 10-20 lat temu, to że u nas
    jest to mało popularne, bo wszędzie wciskaja badziew, to inna sprawa. 10 lat
    temu miałem myszkę bezprfzewodową co chodziła rok czasu na najmniejszym
    paluszku, dzisiaj o takim czymś zapomnij. Mam zegarek z dużym wyświetlaczem,
    kupiony w cywilizowanym kraju, co działa na baterii pastylkowej 5 lat, w
    środku ma procesor. Powiedz mi ile u nas chodzią zegarki na jednej pastylce?

    > kup. potem napisz jak "pir" przechodzi przez obiektywy szczególnie szklane
    > ToMasz

    Jeszcze tej pułapki nie widziałem, ale czujka ma optykę na 100%, tylko
    pewnie nie szklaną a taką do podczerwieni, szklana jest dla kamery.
    Jedyne co przychodzi mi do głowy, to zakup 2 fotopułapek, o kącie 120 stopni
    i 30 stopni i podmienić optykę.
    Jeśli znajdę takie urządzenia i optyka będzie kompatybilna, to będzie
    sukces.