  • 1. Data: 2018-01-29 17:25:58
    Temat: kamera? monitoring?
    Od: "Rutkoski" <k...@w...pl>

    Potrzebuję jakiegoś monitoringu, co by mi nagrywał jak ktoś mi przez płot
    przechodzi.
    Zastanawiałem się nad foto-pułapką, ale te maja zasięg czujki podczerwieni
    do 20m a płot ma długość 200m. Czy są jakieś urządzenia kamerujące, co by
    włączały nagrywanie gdy w kadrze pojawia się jakiś ruch? Dobrze by było,
    gdyby urządzenie działało na bateriach przynajmniej pół roku, oraz była
    możliwość zdalnego odczytu pamięci, ale bez pośrednictwa stacji GSM, bo
    majątek bym na doładowania wydał. A wdrapywanie się na drzewo co tydzień
    jest mało praktyczne i może zdradzić umieszczenie urządzenia.
    Co radzicie, co proponujecie?

  • 2. Data: 2018-01-29 20:23:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spytaj za jakies piecdziesiat lat. Dzisiejszy stan techniki konsumenckiej nie pozwala
    na zrobienie tego o co pytasz.

  • 3. Data: 2018-01-29 21:23:42
    Temat: Re: kamera? monitoring?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 29.01.2018 o 17:25, Rutkoski pisze:
    > Czy są jakieś urządzenia kamerujące, co by włączały nagrywanie gdy w
    > kadrze pojawia się jakiś ruch?

    Praktycznie każde wzięte na ślepo.

    > Dobrze by było, gdyby urządzenie działało na bateriach przynajmniej pół
    > roku, oraz była możliwość zdalnego odczytu pamięci, ale bez pośrednictwa
    > stacji GSM, bo majątek bym na doładowania wydał.

    Jak kupisz 5 i do każdej podepniesz akumulator z deisla -
    https://lynxel.com/pl/fotopulapka-kamera-lesna-fores
    tcam-pir-ls-890-z-opcja-wifi-sd-i-alarmem-dzwiekowym
    -mp3-do-obserwacji-monitoringu-gier-terenowych-na-po
    lowanie-12mp-fhd-1080p-ir-940nm.html
    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2018-01-30 02:25:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-01-29 17:25, Rutkoski pisze:
> [...]
    > bez pośrednictwa stacji GSM, bo majątek bym na doładowania wydał. A
    > wdrapywanie się na drzewo co tydzień jest mało praktyczne i może

    Zasięg do 150 metrów w nocy w podczerwieni

    <https://www.eltrox.pl/monitoring/monitoring-hdcvi/k
    amery-hdcvi/kamera-hdcvi-dahua-dh-sd6c230i-hc.html>
    <https://www.eltrox.pl/monitoring/monitoring-hdcvi/k
    amery-hdcvi/kamera-hdcvi-dahua-sd59225i-hc.html>

    Do tego takie coś -
    <https://www.eltrox.pl/monitoring/monitoring-hdcvi/r
    ejestrator-hdcvi/rejestrator-5w1-dahua-xvr5232an-s2.
    html>

    I działasz :)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2018-01-30 17:37:35
    Od: "Rutkoski" <k...@w...pl>

> [...]
    > Do tego takie coś -
    > <https://www.eltrox.pl/monitoring/monitoring-hdcvi/r
    ejestrator-hdcvi/rejestrator-5w1-dahua-xvr5232an-s2.

    Wskazane urządzenia nie są bezprzewodowe, są bezakumulatorowe, oraz nie
    posiadają detekcji ruchu.
    Mi chodzi o coś podobnego do fotopułapki, tylko żeby miała detekcję ruchu w
    obrazie a detekcje ruchu czujką podczerwieni o zasięgu działania 20 metrów.

  • 6. Data: 2018-01-30 22:44:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Co radzicie, co proponujecie?
    zejdź na ziemię.
    pół roku na baterii to będzie zegarek działał, nie kamera. transfer
    bezporzewodowy - jak? wifi? pół roku? Zasięg większy niż 20m, który ma
    wykryć człowieka, wymusi wykrywanie obiektów wielości muszki owocówki z
    10cm. a jeśli myślisz o nagrywaniu w nocy i doświetlaniu diodami IR, to
    owadów będziesz miał miliony. Jedyne co z Twoich życzeń da się zrobić,
    to tani, nawet darmowy ( za cenę karty sim) transfer po gsm
    ToMasz

  • 7. Data: 2018-02-01 19:57:53
    Od: "Rutkoski" <k...@w...pl>

> [...]
    > owadów będziesz miał miliony. Jedyne co z Twoich życzeń da się zrobić, to
    > tani, nawet darmowy ( za cenę karty sim) transfer po gsm

    Transfer bezprzewodowy nie będzie działał cały czas, tylko może raz w
    miesiącu, przez kilka minut, może być i te GSM, ale tak żebym mógł się
    połączyć telefonem bezpośrednio, bez przekaźnika GSM operatora, może być
    blootuf, podobno jest bardzo energooszczędny, ale nie to tutaj jest
    najważniejsze.
    Chodzi o to że płot ma 200m, wiec nie jest to mur chiński a kamery na płocie
    nie powieszę, bo każdy ją zobaczy i zwinie, więc 50m od płotu rośnie drzewo
    i jak tam bym umieścił kamerę, to kadr obiął by cały płot, wraz z
    przyległościami. Nie chodzi o to żeby filmować muchy nocą, ale ludzi i auta
    za dnia, ewentualnie dużego psa (zające, żaby, ptaki i owady są poza
    zainteresowaniem)
    Więc urządzenie ma robić zdjęcia, lub uruchamiać nagrywanie w momencie ruchu
    w kadrze większych obiektów. W kadrze a nie w odległości 20m od kamery, wiec
    ta czujka podczerwieni w tych fotopułapkach zupełnie się nie sprawdzi.

  • 8. Data: 2018-02-02 12:24:51
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 20:57:40 UTC+1 użytkownik Rutkoski napisał:

> [...]
    > ta czujka podczerwieni w tych fotopułapkach zupełnie się nie sprawdzi.

    Kup kamere zgodna z standardem onvif. Zasil ją z sieci. Ustaw w niej aby zrzucała ci
    foty co 5 sekund na jakis ftp.

    To ci da bardzo wygodny monitoring.

    Jak tam nie masz dostępu wifi, ani zasilania to porzuć temat. Od biedy mozesz sobie
    sprawic fotopułapke mysliwską. Ale ona długo na jednych bateriach nie pociągnie...

  • 9. Data: 2018-02-04 16:04:53
    Od: "Rutkoski" <k...@w...pl>

> [...]
    > Od biedy mozesz sobie sprawic fotopułapke mysliwską.
    > Ale ona długo na jednych bateriach nie pociągnie...

    No ludzie, nie będę chyba kładł kabla zasilającego kilkaset metrów przez
    pole ???
    Wymontowuję z tira 2 akumulatory, zakopuję pod drzewem,
    ciągnę 3m kabla do kamery na drzewie i zasilanie na pół roku mam z głowy, co
    dalej ?
    Pisałem że mnie nie interesuje kamera z ciągłą rejestracją, tylko kamera
    rejestrująca tylko wtedy, gdy coś się dzieje. Żeby dało się tą fotopułąpkę
    uruchamiać jakoś inaczej niż czujką podczerwieni to było by dobrze.
    Więc rozumiem że nie ma urządzeń co by włączały rejestrację w momencie ruchu
    w kadrze ?

  • 10. Data: 2018-02-04 17:58:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 17:04:41 UTC+1 użytkownik Rutkoski napisał:

    > Więc rozumiem że nie ma urządzeń co by włączały rejestrację w momencie ruchu
    > w kadrze ?
    Sa. I Chinczycy tanio je sprzedają
    Ale przeczytaj co Tomasz w tymm watku napisał odnośnie kamery z zasiegiem 20metrów i
    detekcja ruchu
    A tak z ciekawości- jak będziesz te akumulatory z tira ładował?
    Pomysły godne Boba Budowniczego masz;)