  • 1. Data: 2018-01-23 14:03:27
    Temat: Rozdzielacz do ogrzewania podłogowego
    Od: k...@g...com

    Cześć

    Potrzebuję kupić rozdzielacz do ogrzewania podłogowego.
    Pętle są o podobnej długości 80-90m
    Pętli jest 9 i by to spiąć w całość potrzebuję rozdzielacz.

    Chciałem kupić rozdzielacz gdzie będę miał możliwość pozakładania sterowników i
    termostatów w pomieszczeniach
    75A (2 STRONA)

    http://pl.kan-therm.com/kan/upload/ulotka-rozdzielac
    ze2.pdf

    Instalator przekonuje, ze podłogówka ma dużą bezwładność i mówi,by nie pchać się w
    termostaty i wziąć rozdzielacz 55A (tylko z rotometrami) + do tego strownik
    pogodowy,

    Czy instalator ma rację?

    KM

  • 2. Data: 2018-01-23 14:27:38
    Temat: Re: Rozdzielacz do ogrzewania podłogowego
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 14:03:29 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Czy instalator ma rację?

    Oczywiście, że ma rację, termostaty w przypadku podłogówki to nieporozumienie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-01-23 15:07:29
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 14:27, Adam Sz. pisze:

    > Oczywiście, że ma rację, termostaty w przypadku podłogówki to nieporozumienie.
    > pozdr.

    rotametry chyba też ;)

  • 4. Data: 2018-01-23 15:11:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 15:06:58 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:

    > rotametry chyba też ;)

    Rotametry kosztują grosze, a przydają się choćby do samego uruchomienia
    podłogówki czy kontroli, czy w danej pętli jest poprawny przepływ, czy
    może się zapowietrzyła i pętla stoi :) Bez nich robisz wszystko "na oko".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2018-01-23 15:41:16
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 15:07, pilocik pisze:

    > rotametry chyba też ;)

    Rotanmetry bym zostawił i u siebie np. bym chciał je mieć, a niestety
    nie mam.
    Ale zawory z termostatami itp. moim zdaniem też bez sensu.
    Jak ma być różnica w temperaturach poszczególnych pomieszczeń to po
    prostu na pętlach trzeba wyregulować przepływ. Ale to się ustawi raz na
    początku i potem już jest.
    Jak ktoś na chwilę chciałby inną temperaturę, to lepiej sprawdzi się
    otwarte okno lub farelka, bo zanim podłogówka cokolwiek zmieni to grube
    godziny miną.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2018-01-23 15:42:00
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 15:41, Kżyho pisze:

> [...]
    > Jak ktoś na chwilę chciałby inną temperaturę, to lepiej sprawdzi się
    > otwarte okno lub farelka, bo zanim podłogówka cokolwiek zmieni to grube

    No chyba, że zakładasz częste zmienianie nastawów temperatury w danym
    pomieszczeniu. Wtedy może i termostat się przyda.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2018-01-23 19:41:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

> [...]
    termostaty i wziąć rozdzielacz 55A (tylko z rotometrami) + do tego strownik

    Używam od 5 lat podłogowki z rotametrami. Ustawiam je raz na miesiąc i
    to raczej na zasadzie "no to może włączymy salon bo idzie zima". Myślę
    że kwota do wydania na czujniki/termostaty była by absurdalnie nieopłacalna.

  • 8. Data: 2018-01-23 21:14:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 15:11, Adam Sz. pisze:
    > Rotametry kosztują grosze, a przydają się choćby do samego uruchomienia
    > podłogówki czy kontroli, czy w danej pętli jest poprawny przepływ, czy
    > może się zapowietrzyła i pętla stoi:) Bez nich robisz wszystko "na oko".

    A ja myślałem że wszystkie rury co do metra miałeś policzone i żadnych
    regulacji nie wymagają. A tu proszę... ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-01-24 02:16:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 21:14:43 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A ja myślałem że wszystkie rury co do metra miałeś policzone i żadnych
    > regulacji nie wymagają. A tu proszę... ;-)

    A gdzie ja napisałem coś o regulacji?
    Zaczynasz się przypierdalać do mnie jak ghościk. Zluzuj gacie!

    --
    Adam Sz.