  • 1. Data: 2018-01-23 11:06:39
    Temat: agregat 3 fazy i czajnik
    Od: Kuba <a...@g...com>

    Zamierzam zakupić agregat KRUZER THT 3900 AVR.
    Będzie to podpinane w razie braku zasilania poprzez gniazdo 3 fazowe do wszystkich 3
    faz w domu.
    No i teraz pytanie, bo informacja na stronie dystrybutora jest dziwna.

    czy jak odpalę czajnik bezprzewodowy 2500 W to ten agregat to utrzyma czy maksymalnie
    1000 W na faze?

  • 2. Data: 2018-01-23 11:16:36
    Temat: Re: agregat 3 fazy i czajnik
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 23-Jan-18 11:06, Kuba wrote:
> [...]
    > No i teraz pytanie, bo informacja na stronie dystrybutora jest dziwna.
    >
    > czy jak odpalę czajnik bezprzewodowy 2500 W to ten agregat to utrzyma czy

    Raczej tak. Podana moc zazwyczaj dotyczy sumy mocy na poszczególnych fazach.

    Jeśli nie masz w domu urządzeń stricte trójfazowych to sugeruję zakup
    sprzętu jednofazowego i odpowiednie podłączenie w skrzynce.

    Tak mam zrobione i działa bez zarzutu (łącznie z płytą indukcyjną, która
    wbrew pozorom nie jest trójfazowa).

    Piotrek

  • 3. Data: 2018-01-23 11:39:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.01.2018 o 11:06, Kuba pisze:
> [...]
    > No i teraz pytanie, bo informacja na stronie dystrybutora jest dziwna.
    >
    > czy jak odpalę czajnik bezprzewodowy 2500 W to ten agregat to utrzyma czy
    Na 100% nie.
    Agregat ma pewnie 3900 VA na 3 fazach, a więc 1300 na jednej.
    Druga sprawa: ile będziesz podłączał urządzeń trójfazowych?
    Podejrzewam, że żadnego. Dlatego sugeruję kupić agregat 1 fazowy.
    Mam tak u siebie. Płycie kuchennej, która ma zasilanie z 2 faz jest
    zupełnie obojętne, czy będą to dwie różne fazy, czy jedna zdublowana. Z
    urządzeń stricte 3-fazowych mam tylko kompresor, a bez niego się obejdę
    w razie zaniku napięcia.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-01-23 11:56:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 11:16:39 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Tak mam zrobione i działa bez zarzutu (łącznie z płytą indukcyjną, która
    > wbrew pozorom nie jest trójfazowa).

    Moja wbrew pozorom nietrójfazowa kuchnia ma 11kW na pełnej mocy, więc
    tak czy siak trzeba ją pędzić z przynajmniej dwóch faz ;)

    L.

  • 5. Data: 2018-01-23 11:59:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 11:39:19 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Na 100% nie.
    > Agregat ma pewnie 3900 VA na 3 fazach, a więc 1300 na jednej.

    Są takie że można z jednej fazy ssać całą moc nominalną, jakoś
    tam się nazywają że "podwójne uzwojenie" chyba, o ile nie pomyliłem.

    L.

  • 6. Data: 2018-01-23 12:05:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 23-Jan-18 11:56, Lisciasty wrote:
    > Moja wbrew pozorom nietrójfazowa kuchnia ma 11kW na pełnej mocy, więc
    > tak czy siak trzeba ją pędzić z przynajmniej dwóch faz ;)

    W przypadku zasilania *odpowiednio dobranym* agregatem płycie
    (przynajmniej mojej) jest doprawdy wszystko jedno czy po *dwóch* drutach
    ciągnie tę samą, czy różne fazy.

    Ale może Twoja płyta jest bardziej wymagającą i musi mieć dwie różne fazy.

    Piotrek

  • 7. Data: 2018-01-23 12:20:23
    Od: Kuba <a...@g...com>

    Jacku, czyli jak? Mam kupic jak najmocniejszy agregat jednofazowy i do niego podpiac
    wszystkie 3 obwody , ktore mam w domu?

  • 8. Data: 2018-01-23 13:20:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 12:20:24 UTC+1 użytkownik Kuba napisał:
    > Jacku, czyli jak? Mam kupic jak najmocniejszy agregat jednofazowy i do niego
    podpiac wszystkie 3 obwody , ktore mam w domu?

    jesli w domu nie ma odbiorów 3fazowych to tak sie robi. Tyle ze podłączenie agregatu
    wymaga specjalnego łącznika typu agregat-wyłączone-sieć i powinno sie to uzgodnic z
    energetyką.
    Podłączenie agregatu na wyłączoną siec grozi porażeniem pradem kogos poza domem.

    b.

  • 9. Data: 2018-01-23 13:52:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2018 03:20:23 -0800 (PST), Kuba napisał(a):

    > Jacku, czyli jak? Mam kupic jak najmocniejszy agregat jednofazowy i do niego
    podpiac wszystkie 3 obwody , ktore mam w domu?

    Tak, tylko system przełączania sieć-agregat musi zrobić ktoś kumaty,
    najlepiej z uprawnieniami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2018-01-23 14:31:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ten specjalny lacznik to sie zwyczajny stycznik nazywa.