  • 11. Data: 2018-01-23 14:34:45
    Temat: agregat 3 fazy i czajnik
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dokup do agregatu czajnik 750W.

  • 12. Data: 2018-01-23 15:13:49
    Temat: Re: agregat 3 fazy i czajnik
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 14:31:52 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ten specjalny lacznik to sie zwyczajny stycznik nazywa.

    Raczej chodziło mu o takie cosik:

    https://www.elektryzuj.com.pl/pl/p/PRZELACZNIK-SIEC-
    AGREGAT-NA-SZYNE-4P%2C-63A/344

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2018-01-23 16:49:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.01.2018 o 15:13, Adam Sz. pisze:

    > Raczej chodziło mu o takie cosik:
    >
    > https://www.elektryzuj.com.pl/pl/p/PRZELACZNIK-SIEC-
    AGREGAT-NA-SZYNE-4P%2C-63A/344
    Albo takie (tańsze):
    https://www.tim.pl/lacznik-krzywkowy-siec-agregat-3p
    -16a-w-obudowie-lk16r-3-8380ob2?gclid=EAIaIQobChMIyv
    2827fu2AIVSTobCh0aHgZaEAQYBSABEgJLkPD_BwE

    Jacek

  • 14. Data: 2018-01-23 16:56:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.01.2018 o 12:20, Kuba pisze:
    > Jacku, czyli jak? Mam kupic jak najmocniejszy agregat jednofazowy i do niego
    podpiac wszystkie 3 obwody , ktore mam w domu?
    Dokładnie tak.
    Do tego jeszcze koniecznie przełącznik zasilania 1-0-2, albo przełącznik
    "sieć-agregat" który zapewni, że nie będzie się dało podłączyć agregatu
    z siecią energetyczną i na odwrót, co zapewni bezpieczeństwo.
    Ja mam przełącznik 1-0-2, gdzie na 1 jest zasilanie z energetyki, na 0
    wyłączone, a na 2 zasilanie z agregatu i wtedy wszystkie 3 fazy mam
    zwarte "do kupy" i zasilane agregatem.
    Jacek

  • 15. Data: 2018-01-23 18:42:16
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 23.01.2018 o 13:20, Budyń pisze:
    > Tyle ze podłączenie agregatu wymaga specjalnego łącznika typu
    agregat-wyłączone-sieć i powinno sie to uzgodnic z energetyką.
    > Podłączenie agregatu na wyłączoną siec grozi porażeniem pradem kogos poza domem.

    A jak są podłączane panele PV do instalacji, że tego problemu nie ma?

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 16. Data: 2018-01-23 18:45:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 18:42:18 UTC+1 użytkownik Sebastian Rusek napisał:

    > A jak są podłączane panele PV do instalacji, że tego problemu nie ma?

    Z tego co doczytałem to monitorują cały czas napięcie po stronie sieci i
    jak zaniknie - to odłączają część DC. Są też takie ("off-grid") które
    zasilają dalej dom ale odłączają (pewnie stycznikiem) się od sieci operatora.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2018-01-23 19:45:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2018 18:42:16 +0100, Sebastian Rusek napisał(a):

    agregat-wyłączone-sieć i powinno sie to uzgodnic z energetyką.

    > A jak są podłączane panele PV do instalacji, że tego problemu nie ma?

    Przetwornice mają konstrukcyjną cechę zwaną "antywyspowość",
    zapewniającą że po zaniku sieci zawodowej nie będą kontynuować pracy bez
    niej, zasilając odłączoną część odbiorów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2018-01-23 21:21:32
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    On 23.01.2018 11:39, Jacek wrote:

    > Mam tak u siebie. Płycie kuchennej, która ma zasilanie z 2 faz jest
    > zupełnie obojętne, czy będą to dwie różne fazy, czy jedna zdublowana.

    Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że o ile odbiorowi to może być obojętne,
    to przewodowi zasilającemu, a konkretnie żyle N, niekoniecznie.

    Przy zastosowaniu standardowego 5x2.5 mm^2 żyły mają obciążalność coś
    koło 20A o ile dobrze pamiętam, więc przesznurowanie tego na jedną fazę
    w rozdzielnicy może powodować problemy. Teoretycznie, nie wiem jak w
    praktyce :)

    C.

  • 19. Data: 2018-01-24 11:48:04
    Od: KUBA <a...@g...com>

    OK. CZYLI STOSUJE PRZELACZNIK 1-0-2.
    to teraz tak. Agregat przykładowo taki:
    http://allegro.pl/agregat-pradotworczy-kruzer-th-390
    0-e-230v-3-5kw-i6972124904.html

    ma dwa gniazda 220V. Czy mam te dwa gniazda zewrzeć w jedno gniazdo i tak puścić w 3
    zwarte fazy w tablicy?

  • 20. Data: 2018-01-24 12:06:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 stycznia 2018 11:48:05 UTC+1 użytkownik KUBA napisał:
> [...]
    0-e-230v-3-5kw-i6972124904.html

    > ma dwa gniazda 220V. Czy mam te dwa gniazda zewrzeć w jedno gniazdo i tak puścić w

    Na moje to oba gniazda są już "zwarte" - są podłączone pewnie równolegle
    do wyjścia agregatu ;) Nie ma żadnego sensu ich zwierać dodatkowo :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.