  • 1. Data: 2018-01-26 20:25:04
    Temat: Spadek ciśnienia w CO
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Zaczęło mi lecieć ciśnienie w instalacji CO.
    Ubytek ciśnienia jest duży - w ciągu niecałej doby z 1,5 bara do zera na
    manometrze kotła.

    Całość z plastików, jeden kawałek rury od rozdzielacza do grzejnika.
    Z kotła gazowego nie kapie, rozdzielacze suche, grzejniki suche, wokół
    naczynia wzbiorczego sucho. Komora spalania w kotle z zewnątrz wygląda OK,
    a od środka dopiero w tygodniu serwisant obejrzy.

    Rury mam oczywiście jak wszyscy pod wylewkami...

    Jakies pomysły, zanim wleję do instalacji płynny uszczelniacz?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-01-26 20:43:16
    Temat: Re: Spadek ciśnienia w CO
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 26 stycznia 2018 20:24:59 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Jakies pomysły, zanim wleję do instalacji płynny uszczelniacz?

    Mieliśmy problem z podłogówką po 3 miesiącach od zamieszkania w domu,
    nagle tak z niczego spadło ciśnienie. Po znalezieniu winnej pętli
    w podłogówce próbowałem uszczelniać płynnym glutem ale to nic nie dało.
    Dopiero metodą na słuch znaleźliśmy gdzie jest dziura (słychać było
    syczenie uciekającej wody pod ciśnieniem). Okazało się, że jakiś ciul
    dźgnął czymś ostrym rurkę i albo po tych trzech miesiącach puściła,
    albo jakoś wylewka to uszczelniała a potem się rozpuściło.
    Spróbuj wyeliminować fragmenty instalacji możliwe do odizolowania
    i może znajdziesz.

    L.

  • 3. Data: 2018-01-26 20:54:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 11:43:16 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Mieliśmy problem z podłogówką po 3 miesiącach od zamieszkania w domu,
    > nagle tak z niczego spadło ciśnienie. Po znalezieniu winnej pętli
    > w podłogówce próbowałem uszczelniać płynnym glutem ale to nic nie dało.
    (..)
    > Spróbuj wyeliminować fragmenty instalacji możliwe do odizolowania
    > i może znajdziesz.

    Nie mam podłogówki, a ze znalezienia dziurawego segmentu nic mi nie
    przyjdzie, bo nie będę zrywać podłóg. Chyba tylko tyle, że go umartwię i
    puszczę CO ścianą... :/

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-01-26 21:03:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 26 stycznia 2018 20:54:41 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Nie mam podłogówki, a ze znalezienia dziurawego segmentu nic mi nie
    > przyjdzie, bo nie będę zrywać podłóg. Chyba tylko tyle, że go umartwię i
    > puszczę CO ścianą... :/

    Może nie trzeba będzie zrywać, u nas wystarczyło wydłubać jedną płytkę
    podłogową a potem po naprawie zalać zaprawą i wstawić płytkę.
    Poszukać nie zawadzi.

    L.

  • 5. Data: 2018-01-26 21:29:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 12:03:30 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Może nie trzeba będzie zrywać, u nas wystarczyło wydłubać jedną płytkę
    > podłogową a potem po naprawie zalać zaprawą i wstawić płytkę.
    > Poszukać nie zawadzi.

    Ano nie, poszukam a pewno, tylko że u mnie płytek jest 10 m2, a reszta
    klejone deski...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-01-27 05:07:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.01.2018 20:25, Maciek wrote:

    > Jakies pomysły, zanim wleję do instalacji płynny uszczelniacz?

    Naczynie przeponowe wypełnione wodą, straciło ciśnienie i popuszcza
    zawór bezpieczeństwa, bo chwilowo wzrasta ciśnienie przy cwu i wywala wodę.

    W piecu lekki przeciek, który wyparowuje.

    Albo coś pod podłogą.

  • 7. Data: 2018-01-27 09:59:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 05:07:04 +0100, KIKI napisał(a):

    > Naczynie przeponowe wypełnione wodą, straciło ciśnienie i popuszcza
    > zawór bezpieczeństwa, bo chwilowo wzrasta ciśnienie przy cwu i wywala wodę.

    Muszę sprawdzić.

    Dziwne jest też, że kocioł pracuje normalnie, nie taktuje, nie wyłącza się,
    w instalacji nic nie bulgocze.

    > Albo coś pod podłogą.

    To by było przerąbane, naprawdę.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2018-01-27 11:21:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Muszę sprawdzić.
    >
    > Dziwne jest też, że kocioł pracuje normalnie, nie taktuje,
    > nie wyłącza się, w instalacji nic nie bulgocze.

    A co ma bulgotać? Ciśnienie spada prawie do zera, więcej
    wody się nie wydostanie. Najwyżej gdy temeratura jeszcze
    spadnie, kocioł w ogóle przestanie pracować (jeśli jest
    kotłem do instalcji zamkniętych, wymagającym ciśnienia).

    > To by było przerąbane, naprawdę.

    Spokojnie, ja bym zaczał od mniej brutalnych metod. Na
    początek można choćny delikatnie diaksem.

    Jarek

    --
    Szpera w piecu i w kominie,
    W mysiej dziurze i w pianinie.

  • 9. Data: 2018-01-27 12:25:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 11:21:44 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Spokojnie, ja bym zaczał od mniej brutalnych metod. Na
    > początek można choćny delikatnie diaksem.

    Bardzo śmieszne :)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2018-01-27 14:14:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/27/2018 9:59 AM, Maciek wrote:
    > To by było przerąbane, naprawdę.

    Zawsze możesz przerobić na instalację otwartą.