  • 11. Data: 2018-01-27 14:23:29
    Temat: Re: Spadek ciśnienia w CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Zawsze możesz przerobić na instalację otwartą.

    Wnioskując po objawach (spadek ciśnienia), to ona mogła
    się samorzutnie na otwartą przerobić. A chodzi o to, by
    znów zmkniętą była.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2018-01-27 14:32:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/27/2018 2:23 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Wnioskując po objawach (spadek ciśnienia), to ona mogła
    > się samorzutnie na otwartą przerobić. A chodzi o to, by
    > znów zmkniętą była.

    Nie. Zamknąc obwód pieca z naczyniem przeponowym i wymiennikiem ciepła w
    wysokim ciśnieniu. Podpiąc reszte instalacji za wymiennikiem. Ja nie
    twierdze że to jest najlepsze rozwiązanie, ale jesli ma być skuwanie
    *wszystkich* posadzek to może być kuszące. Jedno popołudnie ze
    zgrzewarką czy lutownicą i wymiennik za x00 zł + dodatkowa pompka. Nie
    obiecuję że nie będzie gdzieś przeciekac, ale z czasem zarosnie
    kamieniem i może remont będzie potrzebny dopiero za 20 lat. To że piec
    musi mieć cisnienie to nie znaczy że reszta instalacji tez.

    Tak, wiadomo ze trzeba rurę na strych wyprowadzić. Ale może to ciągle
    jest tańsze niż totalne rozwalanie podłogi.

  • 13. Data: 2018-01-27 15:40:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.01.2018 o 20:25, Maciek pisze:

    > Czołem,
    >
    > Zaczęło mi lecieć ciśnienie w instalacji CO.
    > Ubytek ciśnienia jest duży - w ciągu niecałej doby z 1,5 bara do zera na
    > manometrze kotła.
    A co z odpowietrznikami?
    U mnie też spadało ciśnienie, jak jeden z odpowietrzników (podobno
    automat) stracił szczelność.
    Jacek

  • 14. Data: 2018-01-27 15:53:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały radzi:

> [...]
    > za x00 zł + dodatkowa pompka. Nie obiecuję że nie będzie gdzieś
    > przeciekac, ale z czasem zarosnie kamieniem i może remont będzie

    No tak, co to szkodzi pociąć instalację w kotłowni, wymienniki
    i pompki pompntować. Tak na wszelki wypadek, bo nikt nie da
    grarancji, ale może pomoże. A zabawa przy tym przednia.

    > To że piec musi mieć cisnienie to nie znaczy że reszta
    > instalacji tez.

    To, że czujnik ciśnienia jest w piecu (bo gdzie ma być?),
    to nie znaczy że on musi pracować pod presją. Zamknięte
    układy wymślono ze względu na resztę instalacji. Niewielkie
    nadcisnienie jest wygodnym markerem szczelności i całkowitego
    napełnienia obiegu.

    > Tak, wiadomo ze trzeba rurę na strych wyprowadzić. Ale może
    > to ciągle jest tańsze niż totalne rozwalanie podłogi.

    Rura na strych to już w ogóle sama przyjemność, każdy sobie z
    radością taką poprowadzi (jeśli trzeba, to i strych dobuduje).

    Na razie w planach jest dodanie płynnego uszczelniacza. Ale
    to taka prozaiczna i mało widowiskowa czynność w porównaniu
    z ganianiem z lutownicą i zgrzewarką. Jeszcze można przeczekać,
    bo awaria z tych mało kłopotliwych. A nade wszystko sprawdzić
    odpowietrzniki, bo to najczęstsza przyczyna spadku cisnienia.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2018-01-27 16:22:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > twierdze że to jest najlepsze rozwiązanie, ale jesli ma być skuwanie
    > *wszystkich* posadzek to może być kuszące. Jedno popołudnie ze
    To nic nie da, w otwartej instalacji też jest ciśnienie :) zaskakujące
    prawda?
    i to ciśnienie (małe ale zawsze) wystarczy aby woda nadal uciekała gdzie
    ucieka.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-01-27 16:42:19
    Temat: Spadek ciśnienia w CO
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jedyny dzialajacy uszczelniacz jaki znam to to sprzedawany w sklepach motoryzacyjnych
    proszek o kolorze miedzi. W instalacji co nie zadziala bo potrzebuje do zadzialania
    temperatury powyzej 85°C i dostepu powietrza. Jak nieszczelnosc zalana betonem to
    dostepu powietrza nie bedzie a i przy podlogowce zrobienie tak wysokiej temperatury
    bedzie problemem.

  • 17. Data: 2018-01-27 16:46:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > To nic nie da, w otwartej instalacji też jest ciśnienie :)
    > zaskakujące prawda?
    > i to ciśnienie (małe ale zawsze) wystarczy aby woda nadal
    > uciekała gdzie ucieka.

    Ponadto ciśnienie to może być wystarczajczające do przekonania
    kotła, aby wziął się do roboty. Czujnik reaguje zwylke na
    ciśnienie poniżej jednej atmosfery, co oznacza, że w wyższym
    budynku kocioł umieszczony w piwnicy może pracować mimo
    rozszczelnia. Czujnik bardzo się przydaje, gdy piec umieszczony
    jest na strychu. To jest znakomice rozwiązanie, choć w Polsce
    ludzie na takie rzeczy patrzą krzywo (jakże to tak panie, ma
    grzać do dołu, zgłupłeś pan?). A to jest tańsze, bo nie potrzeba
    komina, i bezpieczniejsze, bo w razie draki wylatuje dach, a nie
    cały budynek. Tylko trzeba dbać, by kocieł nie chodził na sucho.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2018-01-27 17:43:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/27/2018 4:22 PM, Janusz wrote:
    > To nic nie da, w otwartej instalacji też jest ciśnienie :) zaskakujące
    > prawda?

    Nie, ani troche zaskakujące, możesz śmialo zakładać że 100% osob
    wypowiadających się skonczyło szkole podstawową, co najmniej.

    > i to ciśnienie (małe ale zawsze) wystarczy aby woda nadal uciekała gdzie
    > ucieka.

    Ogóle nie jest to poprawna odpowiedź. Może być tak że to czy woda ucieka
    przez uszczelnienie zależy od ciśnienia. Poniżej pewnego ciśnienia woda
    przestaje uciekać ponieważ zazwyczaj do pokonania jest jakaś *siła* w
    postaci odgięcia plastiku bądź dociśniecia uszczelki a z czasem tez
    pokonania kamienia. Co innego jeśli mamy do czynienia z otworem, ale w
    instalacji która była dobra i stała się niedobra znacznie częsciej
    będziesz miał problem że cieknie *powyżej* jakiegoś ciśnienia. Dlatego
    też znajomy hudraulik uratował tym sposobem kilka instalacji. Kilku nie
    uratował, to fakt. Zależy *jak* wygląda miejsce przecieku czego się i
    tak nie dowiemy bez rozkucia nieznanej ilości betonu. To więc będzie
    kwestia czy ryzykować kilka zł i moze przestanie cieknąc czy brać młot i
    szukac w ciemno.

    Jesli z instalacji ubywa ciśnienie a nastepnie wody nie ubywa to
    zaryzykowałbym takie rozwiązanie ponieważ istnieje spora szansa że dla
    małego słupa wody bedzie szczelna lub uszczelni się sama po jakims
    czasie zarastając świństwem. W przypadku wyższego ciśnienia może się nie
    udać jej uratować bez generowania absurdalnych kosztów.

    [1] Zaobserwuj np. fakt że bywają zawory mimo obecnosci w nich wody nie
    ciekną, nie są nawet wilgotne, trzymają słup wody o wysokości 2m i nic.
    Ale jak podasz ciśnienie z sieci to od razu pojawia się nieszczelność.

  • 19. Data: 2018-01-27 17:50:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/27/2018 3:53 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > No tak, co to szkodzi pociąć instalację w kotłowni, wymienniki
    > i pompki pompntować. Tak na wszelki wypadek, bo nikt nie da
    > grarancji, ale może pomoże. A zabawa przy tym przednia.

    Potencjalne rozkuwanie 100m2 posadzki, remonty i koszta idące w
    dziesiątki tysięcy zlotych wydają się faktycznie nie warte ryzykowania
    300zł. Pełna zgoda, jak sie bawić to na całego.

> [...]
    > układy wymślono ze względu na resztę instalacji. Niewielkie
    > nadcisnienie jest wygodnym markerem szczelności i całkowitego

    No i się nam marker popsuł. Ojejku jejku, może dom od nowa wybudować, co?

    > Rura na strych to już w ogóle sama przyjemność, każdy sobie z
    > radością taką poprowadzi (jeśli trzeba, to i strych dobuduje).

    Wielu już ją ma. Ba, sa ludzie posiadający mózg którzy zaprojektowali
    wyjście awaryjne ze strychu do kotlowni żeby choć kiedys solary podpiąć.

    > Na razie w planach jest dodanie płynnego uszczelniacza. Ale
    > to taka prozaiczna i mało widowiskowa czynność w porównaniu
    > z ganianiem z lutownicą i zgrzewarką.

    Liczmy na to że pomoże. Pomaga na chłodnie samochodowe, choć należy
    nieśmialo zauważyć że niektóre z tych uszczelniaczy wymagają 80+ stopni
    do tego żeby się zestalić, inaczej to nie zadziała, lub zadziała kiepsko.

    > bo awaria z tych mało kłopotliwych. A nade wszystko sprawdzić
    > odpowietrzniki, bo to najczęstsza przyczyna spadku cisnienia.

    Chyba było by widać krople gdyby miało z instalacji wylecieć ze 2 litry
    wody (pi x drzwi objętośc balonu) przez jakiś uszkodzony odpowietrznik w
    ciągu paru godzin.

  • 20. Data: 2018-01-27 17:52:06
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.01.2018 09:59, Maciek wrote: