  • 1. Data: 2010-10-07 06:32:42
    Temat: kociol dla domu 175m2
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    Jest sobie domek 175m2 + piwnica 96m2 w której jest kotłownia
    garaż spiżarnia i łazienka, w zasadzie ogrzewana będzie tylko łazienka

    dom zbudowany z
    porotherm 38 na zwykłej zaprawie ok 1cm, ocieplone skosy i szczyty, wełna na
    skosach 15+15, sufity 20+10

    bedzie za jakis czas ocieplenie zewnętrzne styropian 12-14cm,
    jednak z rok chciałbym pomieszkać bez styropianu.

    Firma proponuje mi kociol na miał 35KW
    moim zdaniem za wiellki nie zgadzam się z nimi

    Mam do wyboru z tej serii 20 lub 26KW

    stawiam według projektanta, który zaproponował 26

    Przed adaptacją dom był bez piwnicy i w oryginalnym projekcie
    był 20KW,

    te 6 KW więcej niz zakładał pierwotny projekt dla Piwnicy będzie ok?

    Znajomemu zamontował tez piec 35KW (dom ok 300m2) i teraz
    w domu ma albo za gorąco, a jak chce ustawić mniejszą temp to piec
    zagasa, tego się obawiam.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-07 08:50:47
    Temat: Re: kociol dla domu 175m2
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moim zdaniem za wiellki nie zgadzam się z nimi
    >
    > Mam do wyboru z tej serii 20 lub 26KW
    >
    > stawiam według projektanta, który zaproponował 26

    Zapotrzebowanie na moc grzewczą budynku masz w projekcie budynku. Dodaj do
    tego kilka kW na grzanie ciepłej wody.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-10-07 09:19:06
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > Zapotrzebowanie na moc grzewczą budynku masz w projekcie budynku. Dodaj do
    > tego kilka kW na grzanie ciepłej wody.

    tak jak napisałem było 20kW, jednak w oryginale projekt był zmieniany
    doprojektowano piwnice ok 90m2.

    i dlatego pytam czy te 6 kW więcej będzie wporządku

  • 4. Data: 2010-10-07 10:23:07
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > tak jak napisałem było 20kW, jednak w oryginale projekt był zmieniany
    > doprojektowano piwnice ok 90m2.
    >
    > i dlatego pytam czy te 6 kW więcej będzie wporządku

    Piwnica bedzie ogrzewana? Tak pi razy drzwi to przyjmuje sie 100W/m2
    powierzchni ogrzewanej i jest to juz z zapasem jesli dom jest nowy
    prawidlowo wybudowany wg obowiazujacych norm. Jak chcesz dokladnie, to
    niestety czeka Cie OZC, co nie jest jakies trudne tylko bardzo czasochlonne.
    Wg mnie 26kW w zupelnosci wystarczy. U mnie jest 100m2 + 56m2 piwnicy
    nieogrzewanej, kociol mam ustawiony na ok 12kW i nigdy nie braklo mocy.
    Ogrzewam tez nim CWU.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-10-07 10:36:35
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > bedzie za jakis czas ocieplenie zewnętrzne styropian 12-14cm,
    > jednak z rok chciałbym pomieszkać bez styropianu.

    Taka grubość styropianu jest nonsensem.

    > Firma proponuje mi kociol na miał 35KW
    > moim zdaniem za wiellki nie zgadzam się z nimi
    >
    > Mam do wyboru z tej serii 20 lub 26KW

    Wszystko zależy od tego jak wygląda zakres modulacji mocy.
    Przy duzej modulacji mocy (np. kotły gazowe) nie ma
    problemu z przewymiarowaniem, gdyż moc minimalna jest niska.
    Ponadto nie podajesz informacji jaką temp. lubią domownicy, w tym są też
    spore rozbieżności. Dach ocieplony dobrze
    (choć byłbym pewien dopiero po parametrach wełny)
    IMHO 35 KW to spora przesada. Ale poniżej 26 KW hmmm bym się
    mocno zastanowił, jest tu na tej grupie Grupowcz Igus który
    ma takie same mury (z tym że na zaprawę ciepłochronną)
    i podobny metraż, może się wypowie.

    T.

  • 6. Data: 2010-10-07 11:44:22
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > Taka grubość styropianu jest nonsensem.

    dlaczego?dużo
    czy mało?

    W projekcie było 10cm styropianu,
    ale z jednej strony muszę dać więcej,bo źle rotely wstawili, za bardzo
    odstają
    dlatego pomyslalłem ze na całości dam grubszy czy to źle? szy po prostu
    wywalona kasa?

> [...]
    > spore rozbieżności. Dach ocieplony dobrze
    > (choć byłbym pewien dopiero po parametrach wełny)

    dach dobrze docieplony rookwool wełna zwijana parametrów nie pamiętam
    ale drozsza była, temp to 23stopnie lubimy w dzien w nocy 21

    bojler będzie podgrzewany też z kotła ok 150-200l
    dla docelowo 4 osob.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-10-07 11:47:23
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

> [...]
    > czasochlonne. Wg mnie 26kW w zupelnosci wystarczy. U mnie jest 100m2 +
    > 56m2 piwnicy nieogrzewanej, kociol mam ustawiony na ok 12kW i nigdy nie

    w piwnicy będzie ogrzewane jedno pomieszczenie, z podłogówką
    Łazienko - pralnia i garaz
    kotłownia i spizarka brak grzejnika.
    w Korytarzu jest mały, tez będzie włączony ale raczej
    na minimum

    wstępnie tez obstawiałem na 26kW
    pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2010-10-07 12:19:23
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > Łazienko - pralnia i garaz
    > kotłownia i spizarka brak grzejnika.
    > w Korytarzu jest mały, tez będzie włączony ale raczej

    Nie wiem jak to wychodzi ogrzewanie miałem ale z tego co widzę jaką masz
    (mieć) izolacje ścian i stropu to z tymi parametrami 16kW kocioł gazowy by
    całkowicie wystarczył.

    Nie bardzo rozumiem, czy Ty w garażu też masz podłogówkę?

    Inna sprawa to podłogówka i ten kocioł na miał jakoś mi nie pasuje. Da się
    to jakoś sterować sensownie aby zasilić podłogówkę?
    Poza tym czy nie masz czasem możliwości wyboru innego typu ogrzewania. Ten
    miał to przecież straszny brud w domu.
    Już chyba lepszy eko-groszek nie mówiąc o peletach, które ładnie pachną przy
    paleniu i właściwie nie brudzą a popiołu jest mała garstka.

    nacocito

  • 9. Data: 2010-10-07 13:14:55
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

> [...]
    > Już chyba lepszy eko-groszek nie mówiąc o peletach, które ładnie pachną
    > przy paleniu i właściwie nie brudzą a popiołu jest mała garstka.

    Wybrałem miał bo sprawdzony już w 2 nowych domkach w rodzinie, więc w moim
    tez się sprawdzi.

    brudu nie ma prawie wogole, co prawda raz w tygodniu sprzątanie jest

    kocioł na miał pali tez ekogroszkiem,
    kupuje ekogroszek w cenie miału ok 370zł Tona (znajomy gornik)
    kotłem na ekogroszke nie napalę miałem

    sprawdzone w 2 nowych domach w rodzinie, jest czysto jak się dba.
    miał jest składowany suchy workach po 30kg.
    ogrzanie domku na sezon z temp ok 23-24 porotherm 44 bez ocieplenia
    to niecałe 6 ton na sezon dom ok 240m2, w tym roku przyszło ocieplenie 5cm,
    może coś spadnie jeszcze
    spalanie

    a drugi dom ok 120m2 - 4 tony gorzej ocieplony

    6x350zł (tyle w zełszłym roku kosztowal miał) daje 2100zł po prostu jest to
    tanie
    tak, nie ma problemu z podłogówką przynajmniej w rodzinie tak mają i jest
    wporządku.

    podłogówkę mam w piwnicy tylko w jednym pomieszczeniu, w pozostałych
    grzejniki.
    w piwnicy raczej tylko to jedno będzie grzane

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-10-07 13:33:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomemk wrote:
    > Jest sobie domek 175m2 + piwnica 96m2 w której jest kotłownia
    > garaż spiżarnia i łazienka, w zasadzie ogrzewana będzie tylko łazienka

    tak na oko z góra 13kW zapotrzebowania przy -20 :)

    > Firma proponuje mi kociol na miał 35KW
    > moim zdaniem za wiellki nie zgadzam się z nimi

    super, tyle to na mały pensjonat :)

    > Mam do wyboru z tej serii 20 lub 26KW
    >
    > stawiam według projektanta, który zaproponował 26
    >
    > Przed adaptacją dom był bez piwnicy i w oryginalnym projekcie
    > był 20KW,

    te 20kW całkowicei wystarczy

> [...]
    >
    > Znajomemu zamontował tez piec 35KW (dom ok 300m2) i teraz
    > w domu ma albo za gorąco, a jak chce ustawić mniejszą temp to piec

    dokładnie dom ma góra 15kW zapotrzebowania i to przy -20st :)