  • 11. Data: 2009-06-24 07:19:54
    Temat: Re: kolejne stolarskie - nawiercanie i wkręty pod zawiasy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:

    > To trzeba sobie na wiertło zakładać Ogranicznik Głębokości
    > Wiercenia(tm). Brzmi ładnie, a w praktyce obcięta na wymiar np rurka z
    > długopisu, kawałek grubej izolacji z przewodu, itp sprawuje się
    > świetnie - po prostu się oprze o materiał (płytę) i głębiej nie
    > wjedziesz.

    ja zwykle przyklejam kawałek czerwonej taśmy klejącej.

  • 12. Data: 2009-06-24 08:59:12
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > długopisu, kawałek grubej izolacji z przewodu, itp sprawuje się świetnie
    > - po prostu się oprze o materiał (płytę) i głębiej nie wjedziesz.

    Ależ miałem :)
    Z białej taśmy izolacyjnej.
    Stracha miałem czy wiertło cieńsze niż rdzeń wkręta nie spowoduje, że
    wkręt wypchnie potem brzegu płyty.
    "Miałem serce w przełyku lecz nic mi się nie stało" :)

  • 13. Data: 2009-06-24 09:46:55
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Będę przykręcał puszkowe zawiasy do frontów malowanych oraz "pudeł". Standardowe
    > meble kuchenne z płyty 18mm. Wycięcia pod puszki już mi zrobią w stolarni.
    > Jakie grube dać wkręty do frontów i do pudeł?
    > Do frontów raczej cienkie, bo zawias trzymany jest przez puszkę a poza tym
    > kierunek siły jest na "ścinanie" a nie na "wyrywanie".
    > Do pudeł pewnie grubsze - jakie?
    > I czy nawiercać pudła? Fronty też?
    > Jak grube wiertła stosuje się do nawierceń?
    > Dokładnie takie jak grubość "pręta" we wkręcie, czy nieco cieńsze?
    > Nie chciałbym przedobrzyć w żadną stronę :)

    Starzy stolarze wiercili otwory pod wkręty nie wiertłem a gwoździem. Gwoźdź o
    odpowiedniej średnicy z obciętym łepkiem. Wiertło przecina włókna a gwoźdź rozsuwa.