  • 1. Data: 2012-01-16 19:08:27
    Temat: kołki rozporowe w g... tynku
    Od: froff <f...@i...pl>

    hej
    Czy isniteje jakiś sposób zagruntowania, czy też zaimpregnowania słabego tynku w
    miejscu
    otworu pod krótki kołek? Chodzi o małe kołki do trzymania listew. Nie ma sensu
    wiercić cegły
    a trn tynk jest dosyć gruby. Czy da się to wywiercić a potem jakoś miejscowo
    utwardzić wlewając
    jakiś specyfik w dziurę?

  • 2. Data: 2012-01-16 19:17:29
    Temat: Re: kołki rozporowe w g... tynku
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >a trn tynk jest dosyć gruby. Czy da się to wywiercić a potem jakoś
    >miejscowo utwardzić wlewając jakiś specyfik w dziurę?

    A co za problem wywiercić głębiej aż do cegły?

  • 3. Data: 2012-01-16 19:52:58
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 16.01.2012 20:17, Kris wrote:

    > A co za problem wywiercić głębiej aż do cegły?

    Dziurawić te cegły co kilkadziesiąt cm z powodu listwy przy podłodze?
    Poza tym to dziurawka z cięką ścianką. Też gówniana do kołka.
    Uznałem, że trzeba pokombinować z impregnowaniem tynku. Obciążenia kołka będą
    minimalne.
    Chodzi tylko o to, żeby się to nie wykruszało i nie sypało. Może rozwodniony czysty
    cement?
    A może istnieje coś specjalnego?

  • 4. Data: 2012-01-16 20:04:02
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A może istnieje coś specjalnego?

    Klei?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 5. Data: 2012-01-16 20:16:15
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 16.01.2012 21:04, wowa wrote:

    > Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Klei?
    > Wojtek

    Nie - wbija i wkręca :)

  • 6. Data: 2012-01-16 23:40:59
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > a trn tynk jest dosyć gruby. Czy da się to wywiercić a potem jakoś
    > miejscowo utwardzić wlewając jakiś specyfik w dziurę?

    wiercisz otwór i dalej na dwa sposoby:
    - termoklej z pistoletu jeżeli ma to być tylko osadzony kołek
    - poxipol 10 minut jeżeli ma być jakoś mocniej obciążony

    Poxipol przetestowałem z pozytywnym wynikiem w tynku na suficie podwieszanym
    thermatex: dołożyliśmy do termatexowego sufitu dużo opraw rastrowych
    kwadratowych co znacznei obciążyło ruszt i wyrwało kołki. Poxipol całkowicie
    xzałtwił sprawę bez dodatkowej ingrencji.

    Termoklej mam przetestowany przy montażu kołków i spinek kablowych. trzyma
    dobrze ale kołek trzeba wkładać natychmiast bo klej w otworze też tężeje
    natychmiast.

    Można też zastosować gips budowlany, ale kleje są łatwiejsze w aplikacji
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2012-01-17 07:48:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "froff" napisał w wiadomości grup

    >A może istnieje coś specjalnego?

    Kup więc klej montażowy i przyklej te listwy do sciany.

  • 8. Data: 2012-01-17 09:39:40
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-16 20:52, froff pisze:

    > A może istnieje coś specjalnego?

    Sztyfciarki (gwoździarki) pneumatyczne. Wbijasz gwoździe (właściwie
    sztyfty) od razu bez łebków. Możesz przedtem nasączyć tynk jakimś gruntem.

    M.

  • 9. Data: 2012-01-17 09:50:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 16, 8:08 pm, froff <f...@i...pl> wrote:
> [...]
    wiercić cegły
    > a trn tynk jest dosyć gruby. Czy da się to wywiercić a potem jakoś miejscowo

    Otwory wierc normalnie - rowniez przez cegle. Przejdz sie do marketu
    budowlanego i tam sobie zobacz rozne rodzaje kolkow. Sa takie ktore
    zakleszczaja sie w otworze. Nie sa drogie i robi sie nimi latwo. A jak
    obciazenia sa niewielkie to powierc otwory normalnie nafukaj pianki
    tak aby nie miala za bardzo gdzie wylezc, wtedy bedzie gesciejsza, a
    jak stezeje to powkrecaj w nia dlugie wkrety kupione na wage w
    markecie.
    Ale rozwiazanie z pianka jest dosyc slabe nie widze powodu zeby nie
    zastosowac normalnych kolkow.

  • 10. Data: 2012-01-17 10:50:47
    Od: Filip <q...@q...pl>

> [...]

    > będą minimalne.
    > Chodzi tylko o to, żeby się to nie wykruszało i nie sypało. Może

    Istnieje. Silikon/klej montażowy.