  • 1. Data: 2012-05-30 15:18:10
    Temat: koszt boiska osiedlowego/placu zabaw
    Od: "medly" <h...@t...org>

    Oglądając wiadomości na lokalnym kanale w kablówce osiedlowej, natrafiłem
    na informacje o budowie nowych placów zabaw, siłowni pod chmurką i boisk do
    piłki nożnej. Nie znam się na budownictwie, jednak zdziwiły mnie kwoty
    które padły, otóż niby budowa każdego z tych przybytków to 200.000zł. Jakaś
    dziwna zgodność. Pytam się za co takie pieniądze? Czy to nie są przesadzone
    kwoty? Równie absurdalne kwoty padają przy porządkowaniu zielińców i
    "zakładaniu" parków, ale akurat ta sprawa mnie bardziej zainteresowała.

  • 2. Data: 2012-05-30 16:29:10
    Temat: Re: koszt boiska osiedlowego/placu zabaw
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 30.05.2012 15:18, medly pisze:
> [...]
    > pieniądze? Czy to nie są przesadzone kwoty? Równie absurdalne kwoty
    > padają przy porządkowaniu zielińców i "zakładaniu" parków, ale akurat ta

    kiedyś szukałem takich płytek gumowych, jakie to na placach zabaw dla
    dzieci można spotkać, chciałem w swoim ogrodzie kawałek czymś takim
    wypłytkować. Zadzwoniłem do dystrybutora gdzie na pytanie co cenę
    zapytali czy z atestem czy bez? Atest kosztował drugie tyle co materiał,
    a na pytanie czym się różnią te płytki, odpowiedzieli że niczym. Nie
    kupiłem bo nawet bez atestu było to horrendalnie drogie. Atest jest
    wymagany na publicznych placach zabaw.

  • 3. Data: 2012-05-30 16:38:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "medly" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

[...]

    Kilka tygodni temu kupowałem plac zabaw dla dzieci do swojego ogrodu (ot
    dwie huśtawki, zjeżdżalnia, jakieś drabinki i piaskownica) identyczny zestaw
    z atestem i bez różnił się ceną czterokrotnie!

    I głównie właśnie taka papierkologia powoduje, że w budżecie miasta koszt
    wybudowania placu zabaw wynosi X zł a każdy przechodzień wie, że to można
    zrobić za 1/10 tej kwoty.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-05-30 18:22:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 15:18:10 UTC+2 użytkownik medly napisał:
> [...]
    > kwoty? Równie absurdalne kwoty padają przy porządkowaniu zielińców i
    > "zakładaniu" parków, ale akurat ta sprawa mnie bardziej zainteresowała.

    Wybudowanie orlika to ok 1mln pln. Jezeli nie uczestniczyles nigdy w budowie takowego
    to nie wyobrazasz sobie jakie to kosztowne i ile wymaga pracy i materialow. A wydaje
    sie - zaorac pole i posadzic trawke :-)) Taaak...
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-05-31 05:52:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > I głównie właśnie taka papierkologia powoduje, że w budżecie miasta
    > koszt wybudowania placu zabaw wynosi X zł a każdy przechodzień wie,

    tylko kto potem beknie jak sie huśtawka złamie albo zjeżdżalnia zawali?

    w sumie niby zabawki ale od ich jakości zależy bezpieczeństwo i ŻYCIE dzieci
    które z nich korzystają.

    jak sobie stawiasz na swojej działce to też odpowiadasz jak sie coś
    dzieciakowi stanie twojemu czy znajomych.

  • 6. Data: 2012-05-31 05:54:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > budowie takowego to nie wyobrazasz sobie jakie to kosztowne i ile
    > wymaga pracy i materialow. A wydaje sie - zaorac pole i posadzic

    to tak samo jak marudzący czemu wykonawcy tak dużo chca za prosta naprawę.

  • 7. Data: 2012-05-31 08:58:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 05:52:40 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > tylko kto potem beknie jak sie hu�tawka z�amie albo zje�d�alnia zawali?
    dzieci

    Myślisz że papierek zatytułowany certyfikat zabobiegnie złamaniu?

    > jak sobie stawiasz na swojej dzia�ce to te� odpowiadasz jak sie co�
    > dzieciakowi stanie twojemu czy znajomych.

    Certyfikat tu nic do rzeczy nie wnosi

  • 8. Data: 2012-05-31 09:12:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    \
    > to tak samo jak marudzący czemu wykonawcy tak dużo chca za prosta naprawę.

    Kompletna instalację hydrauliczną dla inwestora prywatnego zrobisz powiedzmy za 10tys
    zł.
    Jak masz dobre układy z urzednikami to za taką samą instalację robiona dla "urzędu"
    dostaniesz 30tys. Oczywiścioe będziesz sie musiał podziałkowac z tym i owym ale i tak
    będziesz do przodu.
    Kumpel od juz chyba kilkunastu lat świadczty rózne usługi spółkom molejowym. I
    chociaz na kasę za faktury czeka czasami i pół roku to jak mówi i tak jest to dla
    niego kura znoszaca złote jajka. U inwestora prywatnego nigdy by tyle nie dostał.
    Przykład drugi- jakiś czas temu wpadło mi w ręce ogłoszenie o wynikach przetargu na
    okna podczas rozbudowy urzedu miasta. Podzieliłem sobie z grubasz kwote przez ilość
    okien, porównałem z cenami za które ja kupoowałem swoje okna.
    Te "urzedowe" były droższe 2,5 raza tak mniej wiecej.
    W zeszłym roku chyba pisałem o tzw półszlabanach na przejezdzie kolejowym. Koszt to
    ok miliona zł. Bardzo podobne szlabany na osiuedla strzeżone np kosztują kilka
    tysięcy. Wiem że na przejezdzie kolejowym trochę bardziej niezawodny sprzet wypada
    zainstalowac ale żeby az 100 razy drożej?

  • 9. Data: 2012-05-31 13:37:34
    Od: "medly" <h...@t...org>

    ps.com...
> [...]

    budowie takowego to nie wyobrazasz sobie jakie to kosztowne i ile wymaga
    pracy i materialow. A wydaje sie - zaorac pole i posadzic trawke :-))

    Nie mówię o Orliku, to w ogóle są megawały, tylko niewymiarowym boisku
    wśród bloków.
    No co tam niby jest? Wylanie betonu, na to nawierzchnia ze sztucznej trawy,
    płot, dwie bramki. To jest naprawdę tyle warte??

  • 10. Data: 2012-05-31 13:40:26
    Od: "medly" <h...@t...org>

    ps.com...
    \
> [...]

    kosztują kilka tysięcy. Wiem że na przejezdzie kolejowym trochę bardziej
    niezawodny sprzet wypada zainstalowac ale żeby az 100 razy drożej?

    No pięknie. To cała Polska, więc jednak miałem rację z przesacowaniem
    kosztów. Dla takiego dużego budynku okna powinny być przecież tańsze niż do
    prywatnego mieszkania, z powodu zakupu hurtowego! U mnie w bloku
    spółdzielnia wymieniała okna na klatkach schodowych, wolę nie wiedzieć
    nawet ile to kosztowało, żeby się nie denerwować, ale powiem o fachowości:
    każde okno ma niby ten sam kształt prostokątu, ale na jednym piętrze
    otwierają się od góry, na innym od prawej lub od lewej, super co nie? :)