    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 26 May 2017 03:23:54 -0700 (PDT)
    <2...@g...com>
    <c...@g...com>
    <b...@g...com>
    <3...@g...com>
    <a...@g...com>
    <59275b2f$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <cyd6l9f3qwiu$.1kxms01c13570.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    Subject: Re: krzywa ściana
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu piątek, 26 maja 2017 10:35:18 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > W sumie lepiej kopną i zapomnieć niż ma mnie to gryźć cały czas, przynajmniej póki
    się czegoś innego nie spierd... :-)

    > uciu
    Czytam ten watek i nadal nie rozumiem osso chodzi. Twoja sciana przecie krzywa
    nie jest. Ona jest tylko z jednej strony pochylona. Wiec można ja troche
    obciosać stosując tarcze diamentowa.

    Kopac nie radze za wzgledow ekologicznych.

    Swego czasu miałem kontakt z Makaroniarzami, którzy w Polsce budowali duże
    chlodnie. Jedengo z nich, który cos po polsku balakal a ja tyle samo po wlosku
    zapytałem skad wzielo się u nich powszechnie używane w Polsce i na swiecie
    slowo curva. Gosciu troche na migi a trochu po niemiecku mi to szczegolowo
    wyjasnil. Otoz w zamierzchłych średniowiecznych czasach wydano u nich walke
    kobietom nie za ciężkich obyczajow. Taka jak ja przylapano na gorącym uczynku
    karano rozymi sposobami. Mezczyzni zawsze byli niewinni.

    Jednym z nich było lamanie kolem. Dziewczyne układano na plecach czyli kuciapka
    do gory. Rece przywiazywano do ramy a nogi do kola, którym potem zaczęto
    powoli krecic a scislej kobitke rozciagac i lamac wzdluznie. To powodowalo,
    ze kregoslup karanej został naciagany i miejscami nadłamany a jej rdzen
    kręgowy przerwany co konczylo się paraliżem a następnie smiercia.

    Na szczęście nie zawsze. Czasem uroda karanej była tak wielka, ze ten oprawca
    nie dokrecil tego kola do końca tylko jak karana przestala jeczec bo zemdlała
    to ja odpinano i puszczano wolno. I znowu z tych niedokręconych czy nie
    dolamanych kolem, niektóre wyzywaly bo rdzenie mialy cale. Niestety kregoslup
    im się pozrastał tak, ze do końca zycia pozostawaly wycurwione. Czyli
    wykrzywione na kształt luku czyli wygladaly jak by na beczce były prostowane.

    I publika wiedziala ze to nie wypadek ani przypadek tylko ona się puszczala.
    Podobno taka już mogla puszczac się do woli bo już swoja kare przezyla a
    karanie dwukrotne za to samo było przez lex czli prawo zakazane.

    I stad wzielo się slowo curva (c czyta się jak k). Krotkie, jednoznaczne i
    latwe do zapamiętania. I nie dziwota, ze jest nadużywane nawet w prostych
    przypadkach.
    Zatem Twoja sciana nie jest curwa czyli krzywa lecz tylko pochylona. W tym
    przypadku skoro masz ciągotki do laciny, powinieneś nazwac ja recubuissa czyli
    pochylona, ukosna, odchylona od pionu a nie krzywa czyli lukowata bo ona
    przecie wcale wykurwiona nie jest.

    I co najważniejsze można jej uzywac bez obawy, ze cie przywali czy przygniecie
    tak, ze cie potem w szpitalu nie będą prostowac musieli.

    To tak dla odprężenia i poprawy samouwielbienia. Moja rada, jasli czegos robic
    nie umiesz to slorzystaj z pomocy fachowcow ale fizycznej. A nie samemu
    spaprasz robote a potem powaznym ludziom zawracasz glowe ratujcie bo mi
    waserwage ukradli a sam w dodatku mam zeza wiec co teraz biedny robic mam.

    A z drugiej strony to robisz swoja robote. Wiadomo, ze na budownictwie jak
    i na medycynie każdy się zna. Wiec dajesz szanse tym fachowcom na wykazanie
    się ich gienialna wrecz wiedza. Jen napisze ci wyburz, drugi kopnij z pelnego
    obrotu jak Chuck Moris czy jak mu tam. Ktos inny, ze polataj tynkiem czyli
    przyjdzie kit będzie git...
    No i ja moglem się wykazac swoja ponadprzecietna wiedza na temat slowotworstwa
    tego jakze często używanego, nawet w roli przerywnika, słowa. Ja je wymawiam
    bardziej miekko mowiac kurfa. Ale nie wiem czy to się przyjmie bo brzmi o wiele
    mniej soczyście, wrecz sucho i zapewne w pracy, tak jak oryginal nie pomaga.

    Pzdr
    Tornad