  • 1. Data: 2010-01-26 17:13:47
    Temat: [ot] lekkie ubrania na duzy mroz (nanotechnologia?)
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Wiem, ze NTG, ale lepszej nie znalazlem... wiec moze ktos stad bedzie
    zorientowany...

    Kiedys (chyba na discovery) widzialem program o jakis bardzo lekkich
    ubraniach ktore miały bardzo duze zdolnosci izolacyjne (jakas
    nanotechnologia tam byla chyba). Pierwsza partia ubran tego typu byla nawet
    "zbyt ciepla" - ludziom po prostu nawet przy duzym mrozie bylo zbyt goraco.

    Moze ktos kojarzy co to bylo/gdzie to mozna kupic, albo pod jakim haslem
    tego szukac (moga byc zagraniczne sklepy)

    pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2010-01-26 17:28:17
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "marek" <m...@N...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Moze ktos kojarzy co to bylo/gdzie to mozna kupic, albo pod jakim haslem
    > tego szukac (moga byc zagraniczne sklepy)

    Odzież dla myśliwych.

  • 3. Data: 2010-01-26 17:41:31
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-01-26 18:13, marek pisze:
> [...]
    >
    > Moze ktos kojarzy co to bylo/gdzie to mozna kupic, albo pod jakim haslem
    > tego szukac (moga byc zagraniczne sklepy)

    Pisząc "lekkie" masz na myśli masę? Jeśli tak
    to można obudować się styropianem żeby
    osiągnąć żądany efekt :-)
    Jeśli zaś masz na myśli niewielką objętość
    materiału (w sensie, że ubranie jest cienkie)
    to chyba nie znajdziesz bo żadna
    nanotechnologia nie pokona praw fizyki, no
    chyba, że wynaleziono ostatnio termos w formie
    tkaniny.
    :-) daj znać jak znajdziesz coś ciekawego.

    AW

  • 4. Data: 2010-01-26 18:12:52
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pisząc "lekkie" masz na myśli masę? Jeśli tak to można obudować się
    > styropianem żeby osiągnąć żądany efekt :-)

    Najbardziej popularny jest chyba nadal Gore-Tex.
    Szukaj tkanin/odzieży dla sportowców (np.narciarzy), kosmicznej, itp.
    Poczytaj w tym linku (może Cię ukierunkuje):
    http://www.hike.pl/pages.php?pageid=8

    JBP

  • 5. Data: 2010-01-26 22:05:01
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "JBP" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Najbardziej popularny jest chyba nadal Gore-Tex.

    Membrany typu Gore-Tex zabezpieczaja przed woda i wiatrem.
    Przed zimnem raczej chroni dodatkowa warstwa 2-3 polarow.

  • 6. Data: 2010-01-26 22:16:15
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 26 Jan 2010 18:13:47 +0100, "marek" <m...@N...pl> wrote:

> [...]
    >"zbyt ciepla" - ludziom po prostu nawet przy duzym mrozie bylo zbyt goraco.

    a nie piszesz o tym, jak to szukali nowego materialu na skafandry
    kosmiczne?
    pozniej z tego materiualu zaczeto robisz odziez wyszczuplajaca, bo
    wlasnie zbyt dopbrze zatrzymywala cieplo:

    "Pas odchudzający to nic innego, jak kawał specjalnego materiału, jaki
    zakładasz na swój brzuch. Rozgrzewa on dane miejsce poprzez
    gromadzenie w nim krwi i zatrzymywanie ciepła. Podczas ćwiczeń ciepła
    gromadzi się coraz więcej a tym samym - brzuch zostaje coraz lepiej
    ukrwiony. Organizm sięga po rezerwy tłuszczowe do najbardziej
    ukrwionych miejsc, przez co tłuszczyk z brzuszka spala się w pierwszej
    kolejności."

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2010-01-27 10:05:38
    Od: mk <d...@o...pl>

    Hasło przewodnie "primaloft" ?

    Pdr.M

  • 8. Data: 2010-01-28 09:15:56
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Najbardziej popularny jest chyba nadal Gore-Tex.

    Goretex to półprzepuszczalna membrana teflonowa-doskonale przewodzi ciepło.

    ________MAT_______

  • 9. Data: 2010-01-28 16:20:52
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-01-28 01:39, MacAaron pisze:
    > AW:

    > Folia NRC -- cienka i skuteczna, tylko mało estetyczna.

    Ekhm... to ma być żart? Wyobrażasz sobie
    jakiekolwiek ubranie z folii NRC?

    AW

  • 10. Data: 2010-01-28 20:39:04
    Temat: Re: lekkie ubrania na duzy mroz (nanotechnologia?)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ekhm... to ma by art? Wyobra asz sobie
    > jakiekolwiek ubranie z folii NRC?

    a proszę cię bardzo :-)
    http://moda.allegro.pl/item888748703_najseksowniejsz
    e_srebrne_bokserki_roz_s_za_1_2_cen.html

    pozdrawiam
    s_13