    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mam już pozwolenie na budowę:)
    Date: Sat, 16 Nov 2013 22:15:33 +0100

    Albercik wrote:

    > w skrócie opis:
    > parter + poddasze powierzchnia użytkowa ~200m^2 włącznie z garażem na
    > 2 samochody w bryle budynku.

    to sie mocno kłóci z energooszczędnością budynku.

    > domek na płycie fundamentowej na 20cm XPS
    > ściany z gazobetonu(możliwe że ytonga) 24 + 25cm styro

    a po co ten ytong skoro dajesz 25cm styro, okna dasz w izolacji wiec
    będziesz miał strasznie głebokie dziury (strata jasnosci). ja bym robił z
    silki, sciana będzie sporo cieńsza od ytongowej szczególnei że nei
    potrabujesz jakiejś kosmicznej nośności.

    podejżewam ze silka 18cm wystarczy.

    > dach dwuspadowy z dachówką +40cm wełny

    warto rozważyć jednak dach w odwróconej technologi czyli tak jak u mnie.

    zamiast wełny dajesz 10cm albo nawet 15 cm XPSa dachowego położonego na
    desce boazeryjnej, jeśli dasz strugane krokwie to masz od środka ładny
    drewniany strop z kórym już nic nie trzeba robić. No i masz 100% izolację
    termiczną.

    co prawda koszt XPS jest spory ale za to zaoszczędzasz sporo kasy i czasu na
    ocieplaniu stropu i zabudowie.