  • 1. Data: 2015-06-04 23:56:05
    Temat: moczyć przed fugowaniem
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Szukam wiedzy o fugowaniu, bo część płytek podłogowych (gres techniczny)
    położyłam - http://tiny.pl/gqdg7
    Przed fugowaniem szukam informacji na ten temat i znajduję,
    że tego rodzaju płytki należy przetrzeć na mokro przed nałożeniem fugi.
    A w innym miejscu, że płytki muszą być suche.
    Która z tych informacji jest prawidłowa?
    Może wiedza będzie na opakowaniu od producenta fug.
    Wolałabym jednak posiadać wiedzę przed kupnem materiału.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2015-06-08 02:05:17
    Temat: Re: moczyć przed fugowaniem
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 23:55:57 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    > Może wiedza będzie na opakowaniu od producenta fug.
    > Wolałabym jednak posiadać wiedzę przed kupnem materiału.

    Widze, ze nie ma chetnych, zeby zajac jakies klarowne stanowisko w tej sprawie, wiec
    postaram sie troche zamącić.
    Rozne zaprawy sa mieszankami przeroznych skladników. Takie fugi, na przyklad moga
    miec 20 różnych skladników.
    Kazdy z tych składników, zmienia własciwosci danej zaprawy.
    Tylko producent wie, jakie skłądniki wchodzą w skład tej fugi.
    Wiec, tylko producent jest w stanie okreslic, w jakich warunkach dana zaprawa
    powinna/moze byc zastosowana.
    Czy ma byc zastosowana na podloze suche, czy na podloze zwilzone, czy na podloze
    zagruntowane (suche/wilgotne), to jest wiedza producenta tej fugi.

    Nalezy stosowac wskazowki producenta !

    A teraz, prywatnie - sam bylem zaskoczony, kiedy pokazano mi dzialanie zywicy, ktora
    zmienia diametralnie zwiazanie sie zapraw z dana powierzchnia, w zaleznosci od tego,
    czy ta zaprawa taka zywice zawiera, czy nie !

    Generalnie, wilgotne wiąże się z wilgotnym, zagruntowane wiaze sie z zaprawa
    zawierajaca ten sam skladnik...

  • 3. Data: 2015-06-09 22:58:05
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 o 02:05, Marek pisze:

> [...]
    zagruntowane (suche/wilgotne), to jest wiedza producenta tej fugi.

    Ponieważ ta fuga, którą miałam z jakiś wcześniejszych prac, miała
    opakowanie w stanie nieczytelnym, więc fugowałam część podłogi, gdzie
    potrzebowałam przestawić meble na stałe, mocząc podłoże.
    Efekt, jak na razie, dobry. Fuga wyschła i trzyma. :-)

    Krycha.

  • 4. Data: 2015-06-10 10:42:19
    Od: a...@p...onet.pl

    W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 22:58:02 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:

> [...]
    > potrzebowałam przestawić meble na stałe, mocząc podłoże.
    > Efekt, jak na razie, dobry. Fuga wyschła i trzyma. :-)

    Wiesz, że fugi cementowe mają krótki czas przydatności do użycia?
    Kupując w sklepie ZAWSZE sprawdzaj datę przydatności.

    Adam

  • 5. Data: 2015-06-10 19:57:55
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-10 o 10:42, a...@p...onet.pl pisze:

    > Wiesz, że fugi cementowe mają krótki czas przydatności do użycia?
    > Kupując w sklepie ZAWSZE sprawdzaj datę przydatności.
    >
    > Adam

    Dziękuję za informację. Cenna. :-)

    Krycha.