    Subject: Re: monitoring - dobor kamer
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Date: Wed, 22 Mar 2017 11:38:44 +0100

    W dniu 21.03.2017 o 22:26, gobo pisze:
    > Hej!
    > Jestem na etapie zakladania monitoringu do nowobudowanego domu. W miare

    zobacz co widzi jaka kamera. ja miałem w firmie (pisałem na grupie,
    nawet z fotkami) profesjonalny monitoring z apera, z kamerami za grube
    pieniądze. kamera widziała że klient dostaje resztę i paragon. teraz mam
    kamerki IP 720p albo 960p i widzą jakie są nominały. ta różnica jest
    uderzająca. natomiast różnica pomiędzy 720p a 960p jest trudno
    zauważalna. i tak już będzie w górę pixeli i rozdzielczości. 4krotne
    zwiększenie wielkości pliku będzie dawało efekt zauważalnej poprawy
    jakości.
    poproś kogoś (ja mogę tylko zdalnie, chyba że jesteś ze śląska) żeby Ci
    pokazał obraz z jakiejś dowolnej kamery IP, - zobaczysz czy wystarczy
    czy nie. jak napisałeś - żadna kamera nie pomoże przy kominiarce. ale
    dobrze ustawiona kamera na twarz - niezależnie od rozdzielczości - zrobi
    dobrą robotę. ja mam kamerę 38mmx38mm wstawioną w futrynę na wysokość
    gęby. Więc im więcej kamer - tym lepiej, a nie jedna 8mln pixeli. jedna
    zobaczyła twarz przy drzwiach, druga patrzy co facet robi. kamery kupisz
    po 100zł w chinach, w polsce naprzykład camspoty overmaxa. rejestrator
    na 8 kamer - tak samo w chinach za 200zł, plus dysk plus zasilacz.
    obsługa banalna. zapis z 8 kamer - miesiąc. więc możesz postawić kamerę
    na ogrodzeniu, żeby rejestrować już oglądających posesję przed
    włamaniem. Kamery są tak nieczułe na wahania napięć i biorą tak mało
    prądu (bez wifi) że spokojnie je możesz zasilać najtańszym kablem
    telefonicznym. wbrew pozorom jest to mniej kłopotliwe niż poe i tańsze
    zarazem.
    Tak czy owak, miałem i nadzorowałem monotoring apera i mam jak najgorsze
    wspomnienia z tego czasu (podgląd zdalny tylko przez IE z AxctiveX) i
    samoróbkę IP na chińskich kamerach - działa miodzio, pomimo internetu
    gsm!!! JEdyne na co zwróć uwagę - weź sobie to kup od jednego
    producenta. ktoś radził - hkvision - może być. Poprostu rejestrator
    może nie dać rady obsłużyć kamer różnych dostawców. znaczy obsłuży, ale
    ja mam różne kamery i w jednym przypadku nie umie wykryć ruchu, albo nie
    nagrywa w najwyższej rozdzielczości. Kamery mogą mieć karty sd, więc
    cośtam mogą same nagrywać, ale ja z tego nie korzystam, bo mam obawy że
    ciągły zapis na sd - zabije je w rok albo dwa
    ToMasz