  • 1. Data: 2017-03-21 22:26:41
    Temat: monitoring - dobor kamer
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Jestem na etapie zakladania monitoringu do nowobudowanego domu. W miare
    dobry system alarmowy juz mam, teraz zawodnicy koncza podbitke i jak
    skoncza, to chce zamontowac kamery. Zasadniczo plan jest taki: 4 kamery
    na naroznikach - patrzace na kazdy z bokow. Do tego jedna kamera nad
    wejsciem obejmujaca wjazd i sciezke oraz brame. Docelowo przygotowalem
    tez kabel do kamery, ktora kiedys zamontuje na drzewie na wprost domu -
    akurat bedzie obejmowala caly jego front.
    System bedzie zawieral 8-kanalowy rejestrator cyfrowy.
    Kable jakie wyprowadzilem pod dach to skretka, tak wiec kamery raczej
    beda typu PoE.
    Moje pytanie brzmi: jakie kamery kupic, by nie przeplacic i zarazem cos
    widziec na nagraniach zarowno w dzien, jak i w nocy. Ile powinny miec
    megapikseli? Koszt - nie chce przesadzac, bo co mi z obrazu w hd jak
    zlodziej bedzie mial kominiarke:) Na rejestrator zakladalem okolo
    1500zl, a na kamery 300-500zl za sztuke. Kupie cos w tej cenie
    akceptowalnego?
    Dom jest blisko miasta, ale na uboczu i na dodatek czesto nie ma mnie w
    domu - mam sporo sluzbowych wyjazdow. Jak sie wprowadze pewnie podpisze
    umowe z firma ochroniarska.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2017-03-22 07:46:45
    Temat: Re: monitoring - dobor kamer
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Mar 2017 22:26:41 +0100, gobo

> [...]
    > zlodziej bedzie mial kominiarke:) Na rejestrator zakladalem okolo
    > 1500zl, a na kamery 300-500zl za sztuke. Kupie cos w tej cenie

    Mam identyczny plan do zmonitorowania domu. :P Póki co kupiłem dwie kamery
    2Mpix PoE (obecnie na potrzeby monitoringu placu i timelapse z budowy), ale
    docelowo ma być naturalnie więcej. Rozmieszczone tak jak u Ciebie, w
    podbitce (na piętrze) oraz jeszcze ze 3-4 dodatkowo na parterze.

    https://www.cyberbajt.pl/produkt/7199/kamera-ip-hqmp
    2040teir-2mpix.html
    Cenę mają na stronie 540zł netto, ale już na fakturze dali 370.

    W Twoim budżecie to chyba pozostaje coś takiego:
    https://www.cyberbajt.pl/produkt/7147/kamera-ip-hqmp
    1340tir-13mpix.html
    Niewykluczone, że na parter też takie kupię i nie będę cisnąć na 2mpix.

    BTW, nadal nie znalazłem sposobu jak to sobie udostępnić w necie na stronie
    web. :( Kamera co prawda wypluwa i robi UL na FTP, ale każdą klatkę
    zapisuje do oddzielnego pliku, z inną nazwą, a to się nachuj zdaje żeby
    zrobić podgląd. Natomiast lokalnie potrafi dać stream klatkowy do jednej i
    tej samej nazwy (na podstawie tego powstanie timelapse). Ktoś ma jakś
    patent na stream z takich kamer w necie poza wykupem dedykowanej chmury?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2017-03-22 08:18:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 07:44:56 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    2040teir-2mpix.html
    > Cenę mają na stronie 540zł netto, ale już na fakturze dali 370.

    daj przykład fotki w nocy, to jest kluczowe bo zwykle g... widac

> [...]
    > web. :( Kamera co prawda wypluwa i robi UL na FTP, ale każdą klatkę
    > zapisuje do oddzielnego pliku, z inną nazwą, a to się nachuj zdaje żeby

    niech zapisuje klatkę do folderu, inny skrypt po wykryciu obecnosci pliku zmieni jej
    nazwe na akceptowalną, przeniesie do folderu udostepnionego na zewnątrz i skasuje
    oryginał aby folder znów był pusty.

    b.

  • 4. Data: 2017-03-22 08:22:35
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.03.2017 22:26, gobo wrote:
    > Moje pytanie brzmi: jakie kamery kupic, by nie przeplacic i zarazem cos
    > widziec na nagraniach zarowno w dzien, jak i w nocy. Ile powinny miec
    > megapikseli?

    Polecam kamery hikvision.
    Mają świetny soft zaszyty w sobie.
    Bez żadnego dodatkowego rejestratora można mieć zdalny podgląd na
    telefonie. Wystarczy podłaczyć je do neta.
    Nie trzeba nawet nic konfigurować na routerze aby się do nich dostać!
    Producent zapewnia strumień przez swój soft na ios lub andr. - bardzo
    wygodne choć ja z tego na co dzień nie korzystam.

    Mają także możliwość zapisywania nagrań na NAS lub FTP czyli
    teoretycznie wystarczy dysk USB podłączony do routera. Choć tego nie
    testowałem to jest taka możliwość w sofcie.

    U mnie za rejestrator robi NAS i sprawdza się to świetnie.
    Kamery śmigają już 3 rok non-stop, bez awarii... odpukać!
    Wszystkie nagrywają po detekcji ruchu.

    Testowałem różne modele i najbardziej przypadła mi do gustu
    http://www.bkpolska.pl/kamera-ip-ds-2cd2120f-i-2-8mm
    -hikvision,ds2cd2120f-i-f2-8,p18,pl
    Świetna jakość obrazu, z tym, że ma relatywnie słabe podświetlenie IR
    więc nie nadaje się do miejsc w których w nocy jest kompletnie ciemno.

    Do takich miejsc mam taką:
    http://www.bkpolska.pl/kamera-ip-ds-2cd2232-i-4mm-hi
    kvision,ds2cd2232-i-f4,pk145,p244,pl
    Ma power LED-y i róznica w doświetlaniu jest mocno zauważalna.
    Ona ma 3mpix ale obraz z niej jest gorszej jakości niż w ww.
    Także sama lepsza rozdzielczość nie do końca zapewnia lepszą
    jakość/czytelność.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2017-03-22 08:49:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Mar 2017 00:18:33 -0700 (PDT), Budyń

    > daj przykład fotki w nocy, to jest kluczowe bo zwykle g... widac

    Kamerę oczywiście ogranicza zasięg IR. Jak jst ciemno jak w grobie to
    trzeba poustawiać w kluczowych miejscach dodatkowe panelowe lampy i sprawa
    gównowidzenia w zasadzie załatwiona. ;) Niemniej jednak tu masz zapis z tej
    kamery, jeno z lepszym przetwornikiem 4mpix (zamiast 3), obudowa, lampy,
    obiektyw i bebechy te same co w powyższej (i u mnie tak to wygląda
    właśnie):

    https://www.youtube.com/watch?v=4YVRS3GUWrc

    > niech zapisuje klatkę do folderu, inny skrypt po wykryciu obecnosci pliku
    > zmieni jej nazwe na akceptowalną, przeniesie do folderu udostepnionego
    > na zewnątrz i skasuje oryginał aby folder znów był pusty.

    No dobrze, a ten skrypt to na kolanie mam naipsać? :P Nie umiem na kolanie.

    Poza tym jest dużo łatwiejszy sposób, korzystając właśnie z klatki
    streamowej -- nie trzeba wtedy kombinować ze zmianą nazwy pliku. Wystarczy
    ją skryptem przechwycić i upload zrobić -- co też robi soft do timelapse,
    zapisując to następnie do zjadliwego pliku video. Ale robi to tylko
    lokalnie a plik do momentu zapisania interwału jest niedostępny. Wspomniane
    VideoVelocity ma możliwość zapisywania do chmury i streamingu na webie (z
    pomocą Teleport), ale trzeba za ten przywilej dodatkowo płacić jakieś
    kosmiczne pieniądze (za live update co 1 sek prawie 2500 zł/rok).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-03-22 11:38:44
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 21.03.2017 o 22:26, gobo pisze:
    > Hej!
    > Jestem na etapie zakladania monitoringu do nowobudowanego domu. W miare

    zobacz co widzi jaka kamera. ja miałem w firmie (pisałem na grupie,
    nawet z fotkami) profesjonalny monitoring z apera, z kamerami za grube
    pieniądze. kamera widziała że klient dostaje resztę i paragon. teraz mam
    kamerki IP 720p albo 960p i widzą jakie są nominały. ta różnica jest
    uderzająca. natomiast różnica pomiędzy 720p a 960p jest trudno
    zauważalna. i tak już będzie w górę pixeli i rozdzielczości. 4krotne
    zwiększenie wielkości pliku będzie dawało efekt zauważalnej poprawy
    jakości.
    poproś kogoś (ja mogę tylko zdalnie, chyba że jesteś ze śląska) żeby Ci
    pokazał obraz z jakiejś dowolnej kamery IP, - zobaczysz czy wystarczy
    czy nie. jak napisałeś - żadna kamera nie pomoże przy kominiarce. ale
    dobrze ustawiona kamera na twarz - niezależnie od rozdzielczości - zrobi
    dobrą robotę. ja mam kamerę 38mmx38mm wstawioną w futrynę na wysokość
    gęby. Więc im więcej kamer - tym lepiej, a nie jedna 8mln pixeli. jedna
    zobaczyła twarz przy drzwiach, druga patrzy co facet robi. kamery kupisz
    po 100zł w chinach, w polsce naprzykład camspoty overmaxa. rejestrator
    na 8 kamer - tak samo w chinach za 200zł, plus dysk plus zasilacz.
    obsługa banalna. zapis z 8 kamer - miesiąc. więc możesz postawić kamerę
    na ogrodzeniu, żeby rejestrować już oglądających posesję przed
    włamaniem. Kamery są tak nieczułe na wahania napięć i biorą tak mało
    prądu (bez wifi) że spokojnie je możesz zasilać najtańszym kablem
    telefonicznym. wbrew pozorom jest to mniej kłopotliwe niż poe i tańsze
    zarazem.
    Tak czy owak, miałem i nadzorowałem monotoring apera i mam jak najgorsze
    wspomnienia z tego czasu (podgląd zdalny tylko przez IE z AxctiveX) i
    samoróbkę IP na chińskich kamerach - działa miodzio, pomimo internetu
    gsm!!! JEdyne na co zwróć uwagę - weź sobie to kup od jednego
    producenta. ktoś radził - hkvision - może być. Poprostu rejestrator
    może nie dać rady obsłużyć kamer różnych dostawców. znaczy obsłuży, ale
    ja mam różne kamery i w jednym przypadku nie umie wykryć ruchu, albo nie
    nagrywa w najwyższej rozdzielczości. Kamery mogą mieć karty sd, więc
    cośtam mogą same nagrywać, ale ja z tego nie korzystam, bo mam obawy że
    ciągły zapis na sd - zabije je w rok albo dwa
    ToMasz

  • 7. Data: 2017-03-22 14:24:50
    Od: Hienryk <k...@g...com>

    Na elektodzie jest sporo dyskusji na ten temat. Może coś sobie dobierzesz
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum434.html

  • 8. Data: 2017-04-10 14:41:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Mar 2017 08:49:38 +0100, Myjk

    > No dobrze, a ten skrypt to na kolanie mam naipsać? :P Nie umiem na kolanie.

    Dobra, zrobiłem sobie przechwytywanie via .php. Ale okazało się, że
    internety na kartę nie mają publicznego IP i dupa z użyciem DDNS. Trzeba
    abonament + 18 zł za publiczne IP (stałgo w ogóle się nie da). Cyrk.
    Natomiast mam już pierwsze timelapse:

    https://www.youtube.com/watch?v=-rBkTB0-r5s ;)

    Dzisiaj mi grzebią humus i neicke pod basen (neickę już widzę wygrzebali),
    to pewnie z wieczora będzie drugi film. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2017-04-10 14:46:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Mar 2017 08:49:38 +0100, Myjk

    > Kamerę oczywiście ogranicza zasięg IR.

    Aha, zamówiłem też coś takiego:
    http://allegro.pl/oswietlacz-podczerwieni-ir80-80m-6
    0st-zasilacz-i6463021838.html

    Jutro powinno dojść, to też dam znać czy to pomaga.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-04-10 15:21:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 14:39:52 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Natomiast mam już pierwsze timelapse:
    > https://www.youtube.com/watch?v=-rBkTB0-r5s

    :-)

    jesli masz możliwosc to ustaw kamere tak być juz jej wiecej nie dotykał, mam
    wrazenie ze dachu nie obejmie. Chyba ze potem jeden raz ją podniesiesz gdy sie juz
    wygrzebią z ziemi.

    b.