  • 1. Data: 2017-03-22 07:41:36
    Temat: uziom fundamentowy
    Od: rjka <r...@o...pl>

    mój majster nie zgadza się na uziom fundamentowy dołączony do zbrojenia
    ław bo twierdzi że w razie jakichś przepięć będzie wstrząsać betonem i
    się zniszczą fundamenty...spotkał się ktoś z podobnym podejściem?

  • 2. Data: 2017-03-22 07:45:37
    Temat: Re: uziom fundamentowy
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 07:41, rjka pisze:
    > mój majster nie zgadza się na uziom fundamentowy dołączony do zbrojenia
    > ław bo twierdzi że w razie jakichś przepięć będzie wstrząsać betonem i
    > się zniszczą fundamenty...spotkał się ktoś z podobnym podejściem?
    Od razu widać, że chłopem nieraz telepało ;-)

    Maciek

  • 3. Data: 2017-03-22 08:12:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 07:38:34 UTC+1 użytkownik rjka napisał:
    > mój majster nie zgadza się na uziom fundamentowy dołączony do zbrojenia
    > ław bo twierdzi że w razie jakichś przepięć będzie wstrząsać betonem i
    > się zniszczą fundamenty...spotkał się ktoś z podobnym podejściem?

    wyrzuć go z budowy bo o innych sprawach tez zapewne nie ma pojęcia - w ramach urlopu
    niech poczyta o tych uziomach
    http://edwardmusial.republika.pl/pliki/uziomy_fundam
    entowe.pdf

    b.

  • 4. Data: 2017-03-22 09:25:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Od razu widać, że chłopem nieraz telepało ;-)

    Myli się w fundamentalnych sprawach.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-03-22 20:06:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > mój majster nie zgadza się na uziom fundamentowy dołączony do zbrojenia
    > ław bo twierdzi że w razie jakichś przepięć będzie wstrząsać betonem i
    > się zniszczą fundamenty...spotkał się ktoś z podobnym podejściem?

    No ale przepięcia nie wezmą się znikąd. Jak odgromówki pod to nie
    podłączysz i piorun nie walnie, to jakieś pierdnięcie w sieci na
    fundamencie wrażenia nie zrobi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2017-03-24 15:56:31
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 22.03.2017 07:41, rjka wrote:
    > mój majster nie zgadza się na uziom fundamentowy dołączony do zbrojenia
    > ław bo twierdzi że w razie jakichś przepięć będzie wstrząsać betonem i
    > się zniszczą fundamenty...spotkał się ktoś z podobnym podejściem?

    Niech się sam wstrząśnie. Do fundamentowego nie podłączasz odgromówki
    przecież. Fundamentowy jest tylko jako ochrona p-porażeniowa i
    p-przepięciowa.

  • 7. Data: 2017-03-26 17:21:20
    Od: hmk <h...@g...com>

> [...]
    > ław bo twierdzi że w razie jakichś przepięć będzie wstrząsać betonem i
    > się zniszczą fundamenty...spotkał się ktoś z podobnym podejściem?

    Jeśli elementy zbrojenia ław fundamentowych nie były właściwie wykonane to może
    trzeba zabudować nawet ochronę katodową fundamentów.
    Kluczem są połączenia galwaniczne. ;)

  • 8. Data: 2017-03-26 17:27:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 17:21:21 UTC+2 użytkownik hmk napisał:

    > Jeśli elementy zbrojenia ław fundamentowych nie były właściwie wykonane to może
    trzeba zabudować nawet ochronę katodową fundamentów.
    > Kluczem są połączenia galwaniczne. ;)

    po co? przeciez one u niego w ogole nie sa elementem obwodu elektrycznego

    b.

  • 9. Data: 2017-03-26 18:19:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kluczem jest to ze w srodowisku zasadowym stal nie ulega korozji. Nie slyszalem zeby
    gdzies fundamenty z gipsu robili.

  • 10. Data: 2017-03-26 18:27:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.03.2017 17:27, Budyń wrote:

    trzeba zabudować nawet ochronę katodową fundamentów.

    > po co? przeciez one u niego w ogole nie sa elementem obwodu elektrycznego

    Jak spawał zbrojenie to z tej samej stali trzeba było zrobić wypusty i
    je zabezpieczyć farbą powyżej betonu, a do domu peszlem.
    Listwa ekwi jest stalowa.