  • 11. Data: 2017-03-26 18:48:36
    Temat: Re: uziom fundamentowy
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 18:19:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Kluczem jest to ze w srodowisku zasadowym stal nie ulega korozji. Nie slyszalem
    zeby gdzies fundamenty z gipsu robili.

    Kluczem jest galwaniczność zbrojenia fundamentów.
    Czyli pręty główne, konstrukcyjne i rozdzielcze winny być odpowiednio pospawane.
    Na wartość takiego uziomu wpływa też rodzaj gruntu na którym posadowiony jest
    fundament.
    Jest bardzo dużo wykonanych takich obiektów.

  • 12. Data: 2017-03-26 19:34:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ponad polowa gatunkow stali zbrojeniowej jest trudno spawalna lub niespawalna. To o
    czym rozmawiasz to fundamenty wiezowcow i podpory mostow i tez niekoniecznie zawsze.
    Podstawowa technika laczenia pretow w konstrukcjach zelbetowych jest wiazanie drutem
    wiazalkowym. Sama alkalicznosc betonu zabezpiecza przed korozja. A jesli potrzeba
    robic polaczenia galwaniczne pomiedzy elementami stalowymi w betonie to nie robi sie
    ich metoda spawania pomiedzy soba a metoda laczenia dodatkowymi stalowymi elementami.

  • 13. Data: 2017-03-26 20:26:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Dobrze ze nie wiedzialem i pospawalem :)

  • 14. Data: 2017-03-26 20:48:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zbrojenia to konstrukcje przestrzenne. Spawanie nie wnosi nic do wytrzymalosci a
    wrecz moze ja zmniejszyc. Wiazanie drutem szybsze i wygodniejsze. Przy konstrujcji
    typu fundament malego domku sznurkiem do snopowiazalki mozna prety wiazac w
    zbrojenie.

  • 15. Data: 2017-03-26 21:46:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 20:48:04 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    typu fundament malego domku sznurkiem do snopowiazalki mozna prety wiazac w

    dlatego spawalem jeden pręt dookola aby uzyskac uzim fundamentowy. Reszta byla
    wiazana.

    b.

  • 16. Data: 2017-03-27 10:57:08
    Od: rjka <r...@o...pl>

    chyba nie do końca dobrze napisałem...nie chodzi o to że majster nie
    chcesz wykorzystać zbrojenia jako uziomu tylko że nawet nie chce wrzucić
    bednarki do ław (która siłą rzeczy pewnie i tak będzie się jakoś tam
    stykać z uzbrojeniem)
    druga sprawa to jeszcze to że ławy od spodu są izolowane papą (papa
    położona na podkład z chudziaka) co zapewne ograniczy wilgotność ław a
    tym samym pogorszy ewentualny uziom (nie wiem czy w istotnym stopniu ale
    jakoś tam na pewno)

  • 17. Data: 2017-03-28 00:46:44
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 10:54:05 UTC+2 użytkownik rjka napisał:
> [...]
    typu fundament malego domku sznurkiem do snopowiazalki mozna prety wiazac w

    Zbrojenie, galwanicznie połączone oznacza że wykonane jest ze stali spawalnej.
    Strzemionko przyspawane do prętów głównych, konstrukcyjnych. Czyli tych spawów w
    ławie będzie kilkanaście.Odpowiednie pręty główne też trzeba połączyć galwanicznie
    (nie mylić z połączeniem konstrukcyjnym).Nikt nie zabroni żeby dać do ław bednarkę i
    pospawać ją ze strzemiączkami, wtedy prętów głównych nie trzeba "chędożyć". Resztę
    można drutem wiązałkowym powiązać aby usztywnić na czas betonowania. Nie należy
    stosować sznurka snopowiązałkowego, bo narusza to honor budowniczego. Kiedyś tak
    wykonywało się fundamenty. Izolacje budowlane nie "wadzą" oporności uziomu,
    zasadniczo.Oczywiście konieczne są odpowiednie pomiary oporności.Jeśli nie spełnia
    warunków to położyć dodatkowo bednarkę (tzw. otok), tyle aż uzyska się właściwe
    parametry.Dobrą zmianą byłyby szkolenia i obowiązkowe, okresowe egzaminy. Byłby płacz
    i zgrzytanie zębów, gdzie - nie gdzie. Możliwe że Kodeks budowlany już to ma, tylko
    czeka na odpowiednią noc na uchwalenie.Każdy wie że dnia brakuje człowiekowi.

  • 18. Data: 2017-03-28 09:05:03
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
> [...]
    > położona na podkład z chudziaka) co zapewne ograniczy wilgotność ław a
    > tym samym pogorszy ewentualny uziom (nie wiem czy w istotnym stopniu ale

    To, co teraz piszesz, to pierwsza sprawa.
    Przy takiej izolacji uziom traci sens.
    Może jednak sprawdż, ja jest w projekcie.Bo tak na mój gust, to taka izolacja
    pod fundamentem sensu za wiele nie ma.Za trudno ją połączyć ze ścianami
    ( izolacją pionową) a bez niej jest bezwartościowa.A otwory na media jak
    izolować?Takie rzeczy się robi, ale NA fundamencie.I wtedy ma to
    uzasadnienie.Oraz łatwiejszą naprawą, jakby co..
    Więc alb to jest jakiż szczególny przypadek, albo majster tworzy własną
    rzeczywistość.Albo to podpucha.

    Pozdro.abomito

  • 19. Data: 2017-03-28 10:22:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > położona na podkład z chudziaka) co zapewne ograniczy wilgotność ław a
    > tym samym pogorszy ewentualny uziom (nie wiem czy w istotnym stopniu ale

    wywal tego "fachowca". Izolacja pojawia się na ławie a pod murem fundamentu. A nie
    pod ławą. Jakis wesoły wynalazca z tego fachowca :)

    b.

  • 20. Data: 2017-03-28 10:34:22
    Od: abomito <a...@w...pl>

    taka izolacja
    > pod fundamentem
    y się robi, ale NA fundamencie.I wtedy ma to

    Ale i ja sie podłożyłem.Bo powinno być: NA ŁAWIE, a nie pod.
    A że NA fundamencie również, to inna sprawa.
    przepraszam.a