  • 81. Data: 2017-04-26 19:33:11
    Temat: Re: monitoring - dobor kamer
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zgodnie z obowiazujacymi przepisami do podlaczenia przewodu ochronnego nie wolno
    uzywac elementow montazowych przenoszacych jakiekolwiek obciazenie lub ustalajacych.
    Musi byc oddzielna sruba, wkret, zgrzew itp. Zgodnie z przepisami kazdy metalo
    element stelaza pod plyty kg musialby byc polaczony przewodem do wlasnej srubki czy
    wkreta. Do kazdego metalowego elementu oddzielny przewod wychodzacy z listwy, bo po
    drodze nie wolno rozgaleziac o ile nie mozna zapewnic ciaglosci przewodu. Ale nie
    musi byc podlaczony. Co jeszcze wymyslisz zeby mnie rozbawic?.

  • 82. Data: 2017-04-26 19:48:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-26 o 18:32, Budyń pisze:
> [...]
    których w suficie byłoby kilkadziesiąt?
    > alez panie, ja rozumiem twoje dobre intencje ale z elektrycznego punktu widzenie te
    połaczenia nie moga być uznane za elektryczne.

    Ależ Panie Budyń, połączenia drutów zbrojeniowych w uziemieniu
    fundamentowym przy użyciu drutu wiązałkowego także nie mogą być uznane
    za elektryczne, a jednak Pan Panie Budyń polecasz.

    > a rób sobie, tylko z nie przenos tego na rzeczywistosc ze "taki jest przepis".
    > Zbrojen w scianie kazdego z osobna tez nie łączysz, elektrycznie połączone nie są a
    ten przepis wciąż ten sam.

    > b.

    Przepis mówi o elementach konstrukcyjnych. Stelaże zabudów GK są
    elementami konstrukcyjnymi ścian i sufitów. Dla mnie to wystarczy.
    Ponadto osobiste doświadczenia jednoznacznie mnie przekonują, że należy
    takie połączenia wykonywać.

    Teraz jeszcze pozwolę sobie zacytować słowa Quenta:

    "Okna zamknięte bo ogólnie pogoda pod psem była.
    Nad głową mam strop lekki z płyt GK na ruszcie stalowym a na tym zasyp z
    ekofibru, poddasze nieużytkowe i dachówka betonowa.
    Cholera wie skąd się to wzięło"

    Spróbuj więc wytłumaczyć skąd to się wzięło.

  • 83. Data: 2017-04-26 19:57:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 19:48:49 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > fundamentowym przy użyciu drutu wiązałkowego także nie mogą być uznane
    > za elektryczne, a jednak Pan Panie Budyń polecasz.

    znajdz mój cytat gdzie to polecam - stawiam flaszkę. Jak nie dasz rady to ja znajde
    taki gdy wymagam tam spawania -wtedy ty dajesz flache. Mozemy ja zrobic razem :-)

    b.

  • 84. Data: 2017-04-26 20:53:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    drodze nie wolno rozgaleziac o ile nie mozna zapewnic ciaglosci przewodu.

    Teoria.
    W praktyce nawet nie zdajesz sobie sprawy ile jest sytuacji
    nieunormowanych lub wręcz zapisów szkodliwych, a jako pomiarowiec
    musiałem dokonać oceny, wydać stosowne zalecenia, wydać orzeczenie oraz
    przyjąć odpowiedzialność za życie ludzi.

    > Ale nie musi byc podlaczony.

    Rzecz dyskusyjna. Ja bazując na własnym doświadczeniu jestem przekonany
    że należy.

    > Co jeszcze wymyslisz zeby mnie rozbawic?.

    Wybacz, ale nie jesteś dla mnie partnerem do dyskusji w tym temacie. Jak
    wykonasz tyle tysięcy pomiarów ochronnych jak ja, podpiszesz się pod
    jeszcze większą ilością protokołów jako osoba dokonująca oceny lub
    odpowiedzialna za prawidłowość wykonanych pomiarów przez podległe mu
    brygady pomiarowców to możemy porozmawiać. Ale obawiam się, że nigdy
    nawet nie miałeś do czynienia z pomiarami ochronnymi i sporządzaniem
    protokołów. Ja natomiast robiłem pomiary, sporządzałem protokoły i
    kierowałem pracą brygad pomiarowych oraz remontowych, które usuwały
    awarie i uszkodzenia.

    Robię to nadal tyle, że obecnie w takiej branży, że nie wystarczą tylko
    i wyłącznie świadectwa kwalifikacyjne SEP E i D z pomiarami. Elektryk,
    który ma SEP E i D z pomiarami nie ma nawet wstępu.

    Tak więc daruj sobie wszelkie tego typu teksty, którymi chcesz leczyć
    swoje animozje wobec mojej osoby.

  • 85. Data: 2017-04-26 22:00:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiem ze nie jestem partnerem bo w lancuchu pokarmowym jestem ze zdwa ogniwa wyzej.
    Probowalem dac ci mozliwosc porozmawiania z kims madrzejszym. Nie skorzystales.

  • 86. Data: 2017-04-26 22:42:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Wiem ze nie jestem partnerem bo w lancuchu pokarmowym jestem ze zdwa ogniwa wyzej.

    Tak, tak. Gówno zawsze wypływa na wierzch.

    > Probowalem dac ci mozliwosc porozmawiania z kims madrzejszym. Nie skorzystales.

    Wystarczy, że nie będziesz się wpierdalał ze swoimi mądrościami pomiędzy
    mnie i Budynia.

  • 87. Data: 2017-04-26 23:25:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty wolisz glebiej. Jak krzyczace gowno przy okretu dnie, chlopaki plyne z wami. A
    chlopaki NIEEEE.

  • 88. Data: 2017-04-26 23:32:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-26 o 19:57, Budyń pisze:
> [...]
    taki gdy wymagam tam spawania -wtedy ty dajesz flache. Mozemy ja zrobic razem :-)

    No dobra przesadziłem :)

    Kiedy mam przyjechać z flaszką? :)

    Oczywiście pamiętam co pisałeś w tym temacie, ale chciałem Ci zwrócić
    uwagę, że wśród elektryków są różne szkoły. Jedni każą spawać całe
    zbrojenie, a inni twierdzą, że wystarczy tylko poprowadzić bednarkę po
    zbrojeniu i przywiązać ją drutem wiązałkowym lub skręcić zaciskami.

    Spawanie niestety miejscowo osłabia druty zbrojeniowe i o ile zapewnia
    dobry kontakt elektryczny, o tyle może doprowadzić do pęknięcia drutu, a
    tym samym do uszkodzenia fundamentu.

    Znam nawet przypadek, gdzie kierownik budowy kijem pogonił ekipę
    elektryków, którzy przyjechali pospawać druty zbrojeniowe.

    Sam natomiast doszedłem, że umieszczenie bednarki w zbrojeniu po otoku w
    zupełności wystarczy dla zapewnienia wystarczającej jakości uziemienia i
    jeden ch..... czy jest ona przyspawana do prętów zbrojeniowych czy tylko
    przywiązana.

  • 89. Data: 2017-04-27 10:19:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Zaczynam rozumiec drobia, odpowiadajac ze smartfona jest problem z cytowaneim.
    Zatem
    A) flaszka - najlepiej latem, mozliwosci organizacyne sa :)
    B) spawanie - jesli obwodem pradowym ma byc zbrojenie to spawamy. Jesli bednarka to
    spawamy ją+jakies wyprowadzenia.ale podwiesic na zbrojeniach zeby sobie wisiala to
    mozna drucikami, bo to wtedy nie sa polaczenia elektryczne.

    Natomiast w znaczace oslabianie zbrojen przez spawanie to nie dowierzam, tam i tak
    wszysktko jest przewymiarowane.

    b.