    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: monitoring na zadupiu
    Date: Sun, 12 Nov 2017 16:46:12 +0000

    W dniu 12.11.2017 o 14:10, ToMasz pisze:

> [...]
    > sobie zrobić szkodę na tej posesji. znaczy znajdź wektor ataku. zastanów
    > się jak złodziej będzie chciał podejść. to że zobaczysz w kamerach
    > postać, nic Ci _potem_ nie da. ja jeszcze za czasów kamer pal, jedną
    > albo dwie ustawiałem w takich miejscach aby twarz gościa zapełniała cały
    > ekran! miniaturową kamere umieszczałem na wysokości 120cm (chodzimy z
    > twarzą w dół - prawda?) w wąskim miejscu - naprzykład na futrynie drzwi.
    > Więc miałem identyfikacje twarzy wraz z kaprurem, czapką szalikiem,
    > kołnierzem. potem łatwo i jednoznacznie było rozpoznać te cechy u

    to racja, o tym też napisałem

    Więc ilość kamer grała zawsze
    > kluczową rolę. ilość przekłada się na możliwość zarejestrowania chech
    > charakterystycznych lub nawet wyraźniej twarzy - oczywiście jeśli są
    > dobrze rozmieszczone. przy ograniczeniu np do 4 kamer pod sufitem -
    > choćbyś kupił najlepsze na świecie po 5000zł plus vat - nic Ci to nie
    > pomoże. ilość oraz lokalizacja. to najważniejsze.

    dlatego warto mieć kilka kamer do lokalizacji intruza (przy tych cenach
    to bym nawet 4MPix brał) oraz min. jedną (w zależności od posesji - u
    mnie przydałyby się dwie) kamerę ukrytą do identyfikacji.

    > Druga sprawa rejestrator. on musi byc baaardzo dobrze ukryty.

    to fakt, przynajmniej nie na półce w salonie. Ale drugą rzeczą jest tu
    alarm - rejestrator ma przetrwać kilka minut, w tym czasie powinna na
    miejsce już jechać grupa interwencyjna (może być sąsiad) - i tu w
    przeciwieństwie do innych preferuję ciche alarmy - jak intruz od razu
    usłyszy alarm to w dwie minuty weźmie to co najcenniejsze (w tym
    rejestrator jak go w sensownym czasie znajdzie) i ucieknie. Jeśli alarm
    nie będzie głośny tylko wyśle powiadomienie to jest szansa że intruza
    złapiemy i przypadkiem połamiemy mu ręce.

    Łukasz