    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mostek termiczny jak sie go pozbyc
    Date: Tue, 3 Nov 2009 11:27:27 -0000

    > A jak gruby jest ten mur miedzy domem a garazem? Zrob go troche
    > grubszy (z np. porothermu 44cm). A potem posrodku niego przy wylewaniu
    > stropu wstaw 5cm styro. Bedziesz musial tylko zrobic dwa wience :)

    wszystkie sciany nosne maja byc z ph25pw lub poroton 24pw.
    Z pewnych wzgledow chce uniknac grubszego muru.
    Zastanawiamem sie nad rozwiazaniem aby ocieplic cala sciane od domu
    i tylko wypuscic metalowe "plaskowniki" z stali nierdzewnej z pomiedzy fug
    sciany domu, tak zeby sciane garazu mozna bylo dokleic do styropianu i
    jednoczesnie
    zespolic z sciana domu. Jednak nie wiem czy jest to konstrukcyjnie poprawne.
    w miejscach gdzie bedzie doklejona sciana garazu dal bym najwyzej zamiast
    15styropianu, powiedzmy 8 zeby przyblizyc mury do siebie i zeby polaczenie
    bylo sztywniejsze.
    W sumie lawa pod dom i pod garaz bedzie to jeden monolit zbrojony wiec byc
    moze
    ma to racje bytu.
    Nie wiem czy istnieja jeszcze jakies metody rozwiazania?
    Myslalem juz o wykonaniu tego polaczenia np ytongiem, ale tu chyba za duzo
    problemow,
    poniewaz sa roznie wysokosci bloczow i za duzo komplikacji dla murarza.

    jak znajdziesz chwile to poprosze.

    Pzdr
    Darek