    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mostek termiczny jak sie go pozbyc
    Date: Tue, 3 Nov 2009 03:48:43 -0800 (PST)

    On 3 Lis, 12:27, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > wszystkie sciany nosne maja byc z ph25pw lub poroton 24pw.
    > Z pewnych wzgledow chce uniknac grubszego muru.
    > Zastanawiamem sie nad rozwiazaniem aby ocieplic cala sciane od domu
    > i tylko wypuscic metalowe "plaskowniki" z stali nierdzewnej  z pomiedzy fug
    > sciany domu, tak zeby sciane garazu mozna bylo dokleic do styropianu i
    > jednoczesnie
    > zespolic z sciana domu. Jednak nie wiem czy jest to konstrukcyjnie poprawne.

    Źle kombinujesz.
    ;-)

    IMHO ociepl całość "po zewnętrzu" tak samo (tyle samo styro na garaż
    co na dom). Wstaw "ciepłą" bramę. Przyklej 5cm styro w garażu na
    ścianę od strony ogrzewanej (tak jak załączyłeś na rysunku). I sie nie
    przejmuj. Nieogrzewany garaż będzie się samoczynnie lekko ogrzewał od
    domu, przez co nie będzie tam aż tak zimno w zimie. Z kolei on będzie
    stanowił przegrodę buforową, dzięki czemu paradoksalnie ta ściana co
    się styka z garażem będzie jakby lepiej ocieplona. Jedyne co tu można
    ulepszyć to wstawić rekuperator ścienny do szybkiego przewentylowania
    garażu bez jego wychładzania (sam wzjad samochodem jeszcze nie
    wychłodzi ścian, ale intensywna wentylacja pewnie tak).

    Oczywiście można (najłatwiej) postawić dom i garaż na osobnych
    fundamentach i odgrodzone dylatacją ze styropianu... ale po co?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.