  • 21. Data: 2022-01-03 15:11:51
    Temat: Re: na dworze -10'C
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tak. Jak bym miał czujkę na rurze to w razie braku pracy pomp temp. na
    > niej by była zafałszowana (bo woda stoi i się wychładza).

    Jasne, o to właśnie mi szło.
    teraz jest jasne.

  • 22. Data: 2022-01-03 17:28:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 January 2022 at 15:11:50 UTC+1, Cavallino wrote:

    > Jasne, o to właśnie mi szło.
    > teraz jest jasne.
    wy tu gadu gadu do obiadu
    pierdu pierdu
    a Kanada właśnie zamarzła

    Cold spot in Canada: -46.4 °C-51.5 °F Little Chicago, NT

    i miliony potomków Indian mogą zamarznąć

    Jak znacie i wiecie jak im pomóc przetrwac arktyczne mrozy trwające tam 6 miesięcy,
    to napiszcie
    to przekażę wszystkie pomysły premierowi Kanady

    Kanada nie ma żadnego programu ratunkowego na wypadek arktycznych mrozów

    A gdy powtórzy sie cykl 100-letni to zamarzną znów Wodospady Niagara i będziemy
    chodzić pod wodospadami z sucha glową

  • 23. Data: 2022-01-03 22:17:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.01.2022 09:35, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > To jest temp czynnika na wyjściu sprężarki.
    > U mnie ta rurka z tym czynnikiem jest wpięta do wymiennika płytowego. Ja
    > nie mam "Indoor heat exchanger" z tej aplikacji.
    > Ta temp. czujnika TD (100,9 st.C) stoi w sprzeczności z tym co napisałeś:
    >
    > "Maksymalna temperatura dla R32 to 78C a i to przy 58 barach w instalacji".
    >
    > Jeśli tak - to skąd tam jest 100st.C?

    Mój błąd, nie zrozumiałem Cie. Byłem przekonany że Ty piszesz o
    temperaturze wody po ogrzaniu w skraplaczu i że zbiornik buforowy
    zasilasz temperaturą 90-100C. Ja oczywiście piszę o maksymalnej
    temperaturze która może wyjść ze skraplacza i zasilać ten bufor (ta
    zakładając ograniczenie na poziomie 35bar nie będzie wyższa niż ~60C,
    bez grzałek).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2022-01-03 22:21:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.01.2022 11:58, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > odbiory CWU i CO a jej zasilanie (gorąca woda z wymiennika) jest wpięta
    > poniżej (20 cm) w buforze niż odbiory CWU i CO. Gdy temp. wody powrotnej
    > rośnie to i tak nie zatrzyma PC (bo jej czujka jest poniżej). Powrotna
    > woda z CO/CWU idzie do góry bufora i tam się miesza z gorącą. Gdy
    > wyłączy się CO/CWU to obieg wody jest tylko miedzy buforem a
    > wymiennikiem PC (nic go nie zaburza) i działa do czasu aż na dole
    > zbiornika nie pojawi się zadana temp. - na górę bufora leci cały czas
    > gorąca woda o temp. proporcjonalnej do zadanej.

    Pomijając szczegóły jak to czy czujnik jest przylgowy czy wewnątrz
    zbiornika, to z grubsza jest to opis typowej instalacji z PC i jakimś
    buforem/sprzęgłem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2022-01-04 10:02:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > temperaturze która może wyjść ze skraplacza i zasilać ten bufor (ta
    > zakładając ograniczenie na poziomie 35bar nie będzie wyższa niż ~60C,

    No właśnie, to skąd oni wzieli te temp w tej serwisówce że jest nawet 100st?
    Grzałkami dogrzewają? tylko po co?

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2022-01-04 11:16:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.01.2022 10:02, Janusz wrote:
    > No właśnie, to skąd oni wzieli te temp w tej serwisówce że jest nawet
    > 100st?
    > Grzałkami dogrzewają? tylko po co?

    Te 100C to temperatura czynnika w postaci pary która wychodzi pod
    wysokim ciśnieniem ze sprężarki - nie temperatura wody wracającej ze
    skraplacza.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2022-01-04 12:46:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Te 100C to temperatura czynnika w postaci pary która wychodzi pod
    > wysokim ciśnieniem ze sprężarki
    Nie ma takiej opcji, sprężarka by musiała dawać 58 bar a tyle ani ona
    nie da ani rurki nie wytrzymają.

    --
    Janusz